Snuff Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Feather Artist Club DX Folding met Feather Super Pro mesje Semogue Il Rasoio Limited Edition borstel Mitchels Wool Fat zeep Kruidvat after shave cream
Marcel Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Semogue SOC boar Geo F. Trumper Coconut Merkur Progress Perma-sharp super TFS Bergamotto Neroli ASB Wegens weinig tijd de Progress op 5 gezet en maar een pass gedaan. Dat viel me niks tegen, bijna een DFS!
DoubleB Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 J Hoppe 6/8 SOC Finest Mitchells Wool Fat Floïd Blue De Vergulde Hand ASB Prima begin van de week weer! Vandaag mijn eerste werkdag, dus goed geschoren erbij lopen =)
decraew Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Een paar recente, ik heb helaas de komende weken geen tijd om foto's te maken .... St. James of London Cedarwood & Clarysage, 7/8" Wüsthof, baume.be balsem: Thäter 3-band, Penhaligon's Blenheim Bouquet EdP en scheercrème, 6/8" "Blue Diamond" Grah & Plumacher, baume.be balsem: Terug de Thäter 3-band, Otto Hans Deutsch, en de Esbjerg Verbena lijn:
nielsgaastra Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Chinese Gillette Tech met een Astra mesje Omega 10019 scheerkwast Vergulde Hand scheerzeep Vergulde Hand aluin Proraso aftershave balsem WTG en daarna XTG. Afgezien van het openhalen van een pukkeltje op mijn kin een prima SOTD zonder wondjes en irritaties.
Snuff Posted September 16, 2013 Author Posted September 16, 2013 Een paar recente, ik heb helaas de komende weken geen tijd om foto's te maken St. James of London Cedarwood & Clarysage, 7/8" Wüsthof, baume.be balsem: Mooie messen! Heb toen die James of London creme leren kennen doordat je een potje met me meegaf, gebruik die nog altijd ontzettend graag. Laatste keer hadden we een gezamelijke bestelling, is trouwens op dit ogenblik in de aanbieding voor iets meer als de helft van de prijs mocht je er nog nodig hebben (ik heb twee weken geleden besteld).
Buffel Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Dit keer maar weer een geschoren onder de douche. Cella Rod kneep kwast Au diamant 5/8 The art of shaving sandalwood Dit mes werkt altijd perfect!, lichte smile en bijna wedge. Lekker gewicht , gewoon compleet voor mij.
iwan073 Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Shave of the Day - Maandag 16 september 2013 Badger brush van Mühle Edwin Jagger DE89 "Barley" Gillette Silver Blue Taylor of Old Bond Street Lemon & Lime De Vergulde Hand aftershave balsem
Snuff Posted September 17, 2013 Author Posted September 17, 2013 KAI Captain Japanese Style met Feather Super Pro mesje Merkur Digress HD met Iridium mesje Semogue Limited Edition 2011 Finest Badger Size 2 Klar's Kabinett zeep Old Spice aftershave
Marcel Posted September 17, 2013 Posted September 17, 2013 Semogue 1250 Martin de Candre Joseph Rodgers "The Celebrated" hollow ground 6/8 Speick AS Ditmaal ging het een stuk beter rond m'n kin, de voorbereiding was ook een stuk minder gehaast dan de vorige keer. 2 1/2 pass, nog niet DFS maar zeer acceptabel!
DoubleB Posted September 17, 2013 Posted September 17, 2013 Ever-Ready 1924 Gem SS PTFE Simpson Tulip 3 Manchurian TOBS Jermyn Street Shaving Soap Aqua Velva De Vergulde Hand
Lampuhkap Posted September 17, 2013 Posted September 17, 2013 http://i.imgur.com/RHVbVTx.jpg[/img] Vanmorgen weer eens wat spulletjes uit mn reis etui gepakt. Even uitproberen weer voor Disneyland® Paris! Setup: Wilkinson 5/8 straight razor Simpsons Wee Scot Chicman Paris Scheerstick Professor Blightly's Green Ginger Shaving Lotion Voor de hele routine begon had ik gisteren al het mes 30x gestropt en vanmorgen voor ik begon nog eens 5x. Mes was weer ruim voldoende Standaard zoals iedere morgen, even lekker gedouched. Baardharen goed schoon en natgemaakt als preparatie voor het scheren. Kwastje al tijdens het douchen lekker laten weken in warm water. Vervolgens op mn natte bakkes de scheerstick over mn gezicht gehaald. Lekker even overal de zeep verspreid en daarna met het kwastje de boel opschuimen. Voor een 40 jaar oude zeep, is het echt lekker spul. Schuimt heel makkelijk op, ruikt een beetje zeepig maar wat het belangrijkste is: het voelt goed aan. Lekker zacht op de huid, dikke romige laag schuim en een goede slick. Scheren ging weer als vanouds, mooi 3 passes op het gezicht, 2 passes in de nek. Alles keurig glad. Alleen op mn gezicht met de 3e pass wel mn moedervlek aangetikt en ingesneden, maar verder geen bloed ofzo Netjes de shave afgerond met Blightly's...heerlijk! Fijne dag allemaal!
michigalex Posted September 17, 2013 Posted September 17, 2013 Net mezelf weer in bad geschoren, m'n rvs kom met schuim blijkt te blijven drijven: resultaat lekker warm schuimpie! Alleen WTG ivm weinig tijd, maar verbaas me nog steeds hoe glad je na 1 pass kunt zijn. - EJ Barley - EJ pure bristle - Vergulde hand scheerzeep fris - Nivea aftershave balsem sensitive
Noxa Posted September 17, 2013 Posted September 17, 2013 De straight weer gepakt. - Dovo 5/8 Carré - BdF Esclusivo - Muhle silvertip - proraso splash - L'Occitane ASB Best een comfortabele scheerbeurt, maar net wat to close links en rechts paar kleine bloedinkjes. Maar die waren met een koude splash zo verdwenen.
Johan Posted September 17, 2013 Posted September 17, 2013 Vanmorgen heb ik maar weer eens Proraso Groen gebruikt. Ik blijf een beetje in dubio over die creme; de geur vind ik lekker, maar het gevoel op mijn huid staat me niet zo aan. Aan de andere kant scheer ik me er lekker glad mee. Afgemaakt met Pitralon Classic aftershave ... dat is een blijver!
Treb Posted September 17, 2013 Posted September 17, 2013 Zojuist geschoren met twee mesjes. Eerst een Blue Bird "Hi Stainless". Oef, wat gaat dat stroef en ruw. Mesje trekt en snijdt daarna pas, en niet eens van harte. Toch de WTG maar afgemaakt. Het besluit was toen al genomen, die gaat er direct uit. Blue Bird in de oude mesjes container. De XTG (en wat de Blue Bird had laten staan) met een BIC Chrome Platinum afgemaakt. Wat een verademing. De BIC snijdt tenminste direct en het gaat ook een stuk soepeler. Best een lekker mesje eigenlijk die BIC. Goede balans tussen schepte en soepelheid. Zijn niet eens duur, zou ik denk ik wel mee kunnen leven. Krabber: DE89 Barley Creme: Williams Kwast: Omega 10049
iwan073 Posted September 17, 2013 Posted September 17, 2013 Shave of the Day - dinsdag 17 september 2013 Mühle badger brush Edwin Jagger DE89 "Barley" Gillette Silver Blue Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Shaving Cream De Vergulde Hand aftershave balsem
Snuff Posted September 18, 2013 Author Posted September 18, 2013 Feather Artist Club DX Folding iKon Slant met Iridium mesje Semogue Owners Club 2 band Badger Cella Eau de Savane after shave
Johan Posted September 18, 2013 Posted September 18, 2013 Palmolive scheerstaaf Omega 10019 kwast Gillette Rocket HD500 krabber Personna Platinum Chrome mesje Nivea Sensitive aftershave Klaar
DoubleB Posted September 18, 2013 Posted September 18, 2013 Weber Polished Astra SP SOC Finest Speick scheerstaaf Speick AS Unrefined Shea Butter
Shave and More Posted September 18, 2013 Posted September 18, 2013 Semogue 1250 LA Shaving Soap Bay Rum iKon Slant Dickinson's Witch Hazel Dermalogica Post Balm
Marcel Posted September 18, 2013 Posted September 18, 2013 Hoe bevalt de Ikon slant jou? Het grootste issue lijkt de uitlijning van het mesje te zijn, heb jij daar ook last van?
Shave and More Posted September 18, 2013 Posted September 18, 2013 Ik ben zeer tevreden over de Slant. Vooral als ik een paar dagen niet heb geschoren, doet de Slant een prima job. Ben iets langer bezig met scheren als ik de Slant gebruik in vergelijking met een DE89 Barley. De Slant is niet erg agressief, maar kan toch gemeen bijten als ik iets te nonchalant scheer. Aandacht erbij houden dus Met het plaatsen van het mesje heb ik totaal geen problemen. Ik plaats het mesje in de topcap en plaats vervolgens de bottomcap. Greg heeft een kort filmpje op youtube geplaatst over het plaatsen van een mesje in de Slant. ( )
Snuff Posted September 18, 2013 Author Posted September 18, 2013 Hoe bevalt de Ikon slant jou? Het grootste issue lijkt de uitlijning van het mesje te zijn, heb jij daar ook last van? Pas eerste keer dat ik hem vandaag kon gebruiken, ben er ook tevreden over, heb eigenlijk niet echt speciaal op de uitlijning gelet, zag er behoorlijk uit na het plaatsen van het mesje. Na een week ofzo weet ik wel of het eentje is die ik wil hebben, wil niet te snel te enthousiast zijn.
michigalex Posted September 18, 2013 Posted September 18, 2013 Zojuist weer na n warm badje: - EJ Aloëvera crème - EJ DE89 Barley, (Feather 3x) - EJ pure Bristle - Aluin - talkpoeder - Nivea ASB sensitive WTG, XTG, ATG Gezicht ging lekker, lekker glad Hals ging goed, maar wilde te glad, dus flink wat razorburn. Volgende keer de hals maar 2x doen.
Recommended Posts