Jump to content

Recommended Posts

Posted

Feather Artist Club DX Folding met Feather Super Pro mesje

Semogue Il Rasoio Limited Edition borstel

Mitchels Wool Fat zeep

Kruidvat after shave cream

Posted

Semogue SOC boar

Geo F. Trumper Coconut

Merkur Progress

Perma-sharp super

TFS Bergamotto Neroli ASB

Wegens weinig tijd de Progress op 5 gezet en maar een pass gedaan. Dat viel me niks tegen, bijna een DFS!

Posted

J Hoppe 6/8

SOC Finest

Mitchells Wool Fat

Floïd Blue

De Vergulde Hand ASB

Prima begin van de week weer! Vandaag mijn eerste werkdag, dus goed geschoren erbij lopen =)

Posted

Een paar recente, ik heb helaas de komende weken geen tijd om foto's te maken ....

St. James of London Cedarwood & Clarysage, 7/8" Wüsthof, baume.be balsem:

P1060629.JPG

Thäter 3-band, Penhaligon's Blenheim Bouquet EdP en scheercrème, 6/8" "Blue Diamond" Grah & Plumacher, baume.be balsem:

P1060632.JPG

Terug de Thäter 3-band, Otto Hans Deutsch, en de Esbjerg Verbena lijn:

P1060617.JPG

Posted

Chinese Gillette Tech met een Astra mesje

Omega 10019 scheerkwast

Vergulde Hand scheerzeep

Vergulde Hand aluin

Proraso aftershave balsem

WTG en daarna XTG. Afgezien van het openhalen van een pukkeltje op mijn kin een prima SOTD zonder wondjes en irritaties. :)

Posted
Een paar recente, ik heb helaas de komende weken geen tijd om foto's te maken

St. James of London Cedarwood & Clarysage, 7/8" Wüsthof, baume.be balsem:

Mooie messen! Heb toen die James of London creme leren kennen doordat je een potje met me meegaf, gebruik die nog altijd ontzettend graag. Laatste keer hadden we een gezamelijke bestelling, is trouwens op dit ogenblik in de aanbieding voor iets meer als de helft van de prijs mocht je er nog nodig hebben (ik heb twee weken geleden besteld).

Posted

ydu4e3y7.jpg

Dit keer maar weer een geschoren onder de douche.

Cella

Rod kneep kwast

Au diamant 5/8

The art of shaving sandalwood

Dit mes werkt altijd perfect!, lichte smile en bijna wedge. Lekker gewicht , gewoon compleet voor mij.

Posted

Shave of the Day - Maandag 16 september 2013

• Badger brush van Mühle
  • Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Gillette Silver Blue
  • Taylor of Old Bond Street Lemon & Lime
  • De Vergulde Hand aftershave balsem

2013-09-16%2017.28.56.jpg

Posted

KAI Captain Japanese Style met Feather Super Pro mesje

Merkur Digress HD met Iridium mesje

Semogue Limited Edition 2011 Finest Badger Size 2

Klar's Kabinett zeep

Old Spice aftershave

merkur-digress-hd-a.jpg

Posted

Semogue 1250

Martin de Candre

Joseph Rodgers "The Celebrated" hollow ground 6/8

Speick AS

Ditmaal ging het een stuk beter rond m'n kin, de voorbereiding was ook een stuk minder gehaast dan de vorige keer. 2 1/2 pass, nog niet DFS maar zeer acceptabel!

Posted

Ever-Ready 1924

Gem SS PTFE

Simpson Tulip 3 Manchurian

TOBS Jermyn Street Shaving Soap

Aqua Velva

De Vergulde Hand

Posted

centerhttp://i.imgur.com/RHVbVTx.jpg[/img]

Vanmorgen weer eens wat spulletjes uit mn reis etui gepakt. Even uitproberen weer voor Disneyland® Paris!

Setup:

Wilkinson 5/8 straight razor

Simpsons Wee Scot

Chicman Paris Scheerstick

Professor Blightly's Green Ginger Shaving Lotion

Voor de hele routine begon had ik gisteren al het mes 30x gestropt en vanmorgen voor ik begon nog eens 5x. Mes was weer ruim voldoende

Standaard zoals iedere morgen, even lekker gedouched. Baardharen goed schoon en natgemaakt als preparatie voor het scheren.

Kwastje al tijdens het douchen lekker laten weken in warm water.

Vervolgens op mn natte bakkes de scheerstick over mn gezicht gehaald. Lekker even overal de zeep verspreid en daarna met het kwastje de boel opschuimen.

Voor een 40 jaar oude zeep, is het echt lekker spul. Schuimt heel makkelijk op, ruikt een beetje zeepig maar wat het belangrijkste is: het voelt goed aan. Lekker zacht op de huid, dikke romige laag schuim en een goede slick.

Scheren ging weer als vanouds, mooi 3 passes op het gezicht, 2 passes in de nek.

Alles keurig glad. Alleen op mn gezicht met de 3e pass wel mn moedervlek aangetikt en ingesneden, maar verder geen bloed ofzo :)

Netjes de shave afgerond met Blightly's...heerlijk!

Fijne dag allemaal!

Posted

Net mezelf weer in bad geschoren, m'n rvs kom met schuim blijkt te blijven drijven: resultaat lekker warm schuimpie! Alleen WTG ivm weinig tijd, maar verbaas me nog steeds hoe glad je na 1 pass kunt zijn.

- EJ Barley

- EJ pure bristle

- Vergulde hand scheerzeep fris

- Nivea aftershave balsem sensitive

ygemurym.jpg

Posted

De straight weer gepakt.

- Dovo 5/8 Carré

- BdF Esclusivo

- Muhle silvertip

- proraso splash

- L'Occitane ASB

Best een comfortabele scheerbeurt, maar net wat to close links en rechts paar kleine bloedinkjes. Maar die waren met een koude splash zo verdwenen.

Posted

Vanmorgen heb ik maar weer eens Proraso Groen gebruikt. Ik blijf een beetje in dubio over die creme; de geur vind ik lekker, maar het gevoel op mijn huid staat me niet zo aan. Aan de andere kant scheer ik me er lekker glad mee.

Afgemaakt met Pitralon Classic aftershave ... dat is een blijver!

Posted

Zojuist geschoren met twee mesjes. Eerst een Blue Bird "Hi Stainless". Oef, wat gaat dat stroef en ruw. Mesje trekt en snijdt daarna pas, en niet eens van harte. Toch de WTG maar afgemaakt. Het besluit was toen al genomen, die gaat er direct uit. Blue Bird in de oude mesjes container. De XTG (en wat de Blue Bird had laten staan) met een BIC Chrome Platinum afgemaakt. Wat een verademing. De BIC snijdt tenminste direct en het gaat ook een stuk soepeler. Best een lekker mesje eigenlijk die BIC. Goede balans tussen schepte en soepelheid. Zijn niet eens duur, zou ik denk ik wel mee kunnen leven.

Krabber: DE89 Barley

Creme: Williams

Kwast: Omega 10049

Posted

Shave of the Day - dinsdag 17 september 2013

• Mühle badger brush
  • Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Gillette Silver Blue
  • Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Shaving Cream
  • De Vergulde Hand aftershave balsem

Posted

Feather Artist Club DX Folding

iKon Slant met Iridium mesje

Semogue Owners Club 2 band Badger

Cella

Eau de Savane after shave

Posted

Palmolive scheerstaaf

Omega 10019 kwast

Gillette Rocket HD500 krabber

Personna Platinum Chrome mesje

Nivea Sensitive aftershave

Klaar :)

Posted

Hoe bevalt de Ikon slant jou? Het grootste issue lijkt de uitlijning van het mesje te zijn, heb jij daar ook last van?

Posted

Ik ben zeer tevreden over de Slant. Vooral als ik een paar dagen niet heb geschoren, doet de Slant een prima job.

Ben iets langer bezig met scheren als ik de Slant gebruik in vergelijking met een DE89 Barley. De Slant is niet erg agressief, maar kan toch gemeen bijten als ik iets te nonchalant scheer. Aandacht erbij houden dus :)

Met het plaatsen van het mesje heb ik totaal geen problemen. Ik plaats het mesje in de topcap en plaats vervolgens de bottomcap.

Greg heeft een kort filmpje op youtube geplaatst over het plaatsen van een mesje in de Slant. (

)
Posted
Hoe bevalt de Ikon slant jou? Het grootste issue lijkt de uitlijning van het mesje te zijn, heb jij daar ook last van?

Pas eerste keer dat ik hem vandaag kon gebruiken, ben er ook tevreden over, heb eigenlijk niet echt speciaal op de uitlijning gelet, zag er behoorlijk uit na het plaatsen van het mesje. Na een week ofzo weet ik wel of het eentje is die ik wil hebben, wil niet te snel te enthousiast zijn.

Posted

Zojuist weer na n warm badje:

- EJ Aloëvera crème

- EJ DE89 Barley, (Feather 3x)

- EJ pure Bristle

- Aluin

- talkpoeder

- Nivea ASB sensitive

WTG, XTG, ATG

Gezicht ging lekker, lekker glad

Hals ging goed, maar wilde te glad, dus flink wat razorburn. Volgende keer de hals maar 2x doen.