Jump to content

Welke keuze... Merkur 37C vs 39C

Eddy V-twin

Recommended Posts

Na heeeeeeel veel gelezen te hebben, wil ik komend weekeinde een 37C of 39C aan gaan schaffen. Maar... welke zou beter geschikt zijn voor deze slant-newbie? Wat ik begrijp zijn de koppen identiek, alleen de lengte en gewicht van de steel varieert. Wie heeft ervaring met deze versies, en wil er zijn licht over laten schijnen?

Alvast bedankt (TAK! zoals ze hier in Denemarken zeggen :mrgreen: )

Ed

Beide gehad, mijn voorkeur ging uit naar de kortere versie. Dat is alweer heel wat jaren geleden, de ATT S1 heeft ze dan op zeker moment vervangen maar dat is natuurlijk geen eerlijk vergelijk ivm prijs.

Hangt ook wel van je scheerervaring af. Door het zwaardere gewicht van de 39C is er toch wel iets meer aandacht en ervaring vereist om de krabber niet te veel op de druk op de huid te laten zetten.

Beheers je dit dan is de 39C juist weer door het zwaardere gewicht in staat om je rustig glijdend over de huid een fantastische scheerbeurt te bezorgen.

Beginners zou ik echter om bovenstaande reden eerder de 37 C aanraden.

En natuurlijk je persoonlijke voorkeur speelt een grote rol in de keuze ga je voor zwaar of licht met naar rato lengte van de steel.

Beide gehad, mijn voorkeur ging uit naar de kortere versie. Dat is alweer heel wat jaren geleden, de ATT S1 heeft ze dan op zeker moment vervangen maar dat is natuurlijk geen eerlijk vergelijk ivm prijs.

Is dat ook een "slant?

Is dat ook een "slant?

En wat is verder de meerwaarde van een ATT S1? Ik heb daar al wel heel veel goeds over gelezen....[sMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ATT S1 is ook een slant alleen dan praat je over een compleet andere prijsklasse, reken op een bedrag van rond de € 200

Een beetje dure gok om te bezien of het slant concept je bevalt en wees ervan overtuigd dat de 37C en 39C allebei meer dan fantastisch scheren en dus een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding hebben

ATT S1 is ook een slant alleen dan praat je over een compleet andere prijsklasse, reken op een bedrag van rond de € 200

Een beetje dure gok om te bezien of het slant concept je bevalt en wees ervan overtuigd dat de 37C en 39C allebei meer dan fantastisch scheren en dus een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding hebben

Al kan ik mijzelf best een kado'tje veroorloven, vindt ik dit erg solide advies!

Mij persoonlijk bevalt de 37C velen malen beter dan de ATT S1.

Daar heb je geen ongelijk in mijn jonge bling bling vriend.

En misschien om het nog moeilijker te maken zou je ook kunnen gaan voor een Maggard Slant.

Kop en greep MR 14 wel even apart bestellen om douanekosten te vermijden - die veel hoger zijn als tweemaal zeer lage verzendkosten- en je hebt voor +/- € 35 een fantastisch effectieve en comfortabel scherende slant.

http://www.maggardrazors.com/product-category/safety-razors/maggard-razors-safety-razors/

Ik kan dat wel begrijpen maar kan je dat vanuit jouw perspectief ook uitleggen?

Ik zal een poging wagen: de Merkur paart een mooie effectiviteit aan een comfortabel scheergevoel en is zeg maar qua "agressie" een middenmotor. Echt het schoolvoorbeeld van een allemansvriend die je al snel een vertrouwd gevoel zal geven.

De ATT is in mijn optiek iets minder effectief en is wat gevoeliger voor het aanhouden van de juiste scheerhoek. Is ook iets milder scherend en vraagt meer handelingen om geheel BBS te geraken.

Is wel een uiterst comfortabele scheerder die als je hem onder de knie hebt gedachtenloos over de huid kan halen en je een zeer fijne scheerbeurt kan bezorgen.

Qua uiterlijk is hij wel een stuk mooier om te zien dan de Markur dus een juweel in de badkamer.

Zelf heb ik 37c mogen lenen en later 39c gekocht. Achteraf had ik toch voorkeur voor eerste. In mijn ervaring veel wendbaarder: als een skelter!

39c weer verkocht en heb nu de ATT S1 met korte steel. Deze bevalt mij vanwege hogere gewicht weer beter. Uekaz als altijd.....

Bedankt voor de uitleg heren, het blijft een lastig iets om persoonlijke ervaringen en gevoel te verklaren, maar ik heb wel degelijk iets aan deze adviezen [THUMBS UP SIGN][WINKING FACE]

Bedankt voor de uitleg heren, het blijft een lastig iets om persoonlijke ervaringen en gevoel te verklaren, maar ik heb wel degelijk iets aan deze adviezen [THUMBS UP SIGN][WINKING FACE]

Als je nog in de beginfase zit is het wellicht verstandiger om eerst in de lagere prijsklasse te gaan shoppen, het is niet zo dat een 5 maal duurdere krabber daarom ook 5x beter scheert.

Ja, dat weet je natuurlijk wel een beetje... maar je wilt het ook iedere keer even horen [WINKING FACE]

Daar heb je geen ongelijk in mijn jonge bling bling vriend.

En misschien om het nog moeilijker te maken zou je ook kunnen gaan voor een Maggard Slant.

Kop en greep MR 14 wel even apart bestellen om douanekosten te vermijden - die veel hoger zijn als tweemaal zeer lage verzendkosten- en je hebt voor +/- € 35 een fantastisch effectieve en comfortabel scherende slant.

http://www.maggardrazors.com/product-category/safety-razors/maggard-razors-safety-razors/

Wat zouden eventuele voordelen zijn van een "Maggerd slant"?

Ik heb het meerendeel van dit draadje overgeslagen.

Mijn advies echter luidt:

pak een 37c.

Echt.

37c.

Vraag geen vragen, doe niks, koop die krabber. Kan je later verder kijken.

Ik heb het meerendeel van dit draadje overgeslagen.

Mijn advies echter luidt:

pak een 37c.

Echt.

37c.

Vraag geen vragen, doe niks, koop die krabber. Kan je later verder kijken.

[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]