Jump to content

Vergulde Hand creme, nog op de markt?

Galf

Recommended Posts

Dit was ooit een van de eerste cremes die ik gebruikte en dan nog toevallig omdat ik tegen een tube creme aanliep bij een drogist. In ieder geval nog nooit in een supermarkt zien liggen.

Bestaat het nog? Ik kan het nergens meer vinden en zou het graag nog eens willen opschuimen. Als ik me goed herinner geeft het een smeuiger schuim dan de puck, meer verzachtend bedoel ik maar met dezelfde (voor mij prettige) geur.

Waar is die Jumbo? Ik heb overigens zelden in een supermarkt meer dan een tube Palmolive naast een kuipje standaard DVH zien liggen en voor de rest alleen maar spuitbussen. Maar ik heb dan ook een hekel aan boodschappen doen dus ren erin er weer uit.

Dit is al een impressive assortiment in deze uitsnede ;)

En scheergel op dit forum is natuurlijk helemaal een beetje als vloeken in de kerk :lol::lol:

LoL :lol:

Eerlijk gezegd stond ik er niet bij stil toen ik hem kocht.

Ik dacht hey, iets nieuws! Limited edition!

Pas thuis toen ik hem op m'n vinger deed realiseerde ik me dat het gewoon simpele scheergel uit een bus is. :mrgreen:

Ach ja... Voor als ik snel snel even moet scheren. Ruikt nog steeds lekker :)

De Vergulde Hand en een impressive assortiment is een contradictio in terminis ;);)

En scheergel op dit forum is natuurlijk helemaal een beetje als vloeken in de kerk :lol::lol:

In de foto staat ook nog een groen kartonnetje met vermoedelijk iets Palmoliverigs erin... En men kan niet oordelen over scheergel als je het nooit geprobeerd hebt toch? Als het niet bevalt kan je er vast wel iemand anders blij mee maken 8-)

Als DVH scheercreme idd niet meer wordt gemaakt, worden de nog bestaande tubes collectors-items. Moet je over 10 jaar komen, dan krijg je net zulke toestanden als met de AS (zag een draadje hierover, lol).

Zulke toestanden m.b.t. de aftershave betrof hier wel 1á 2 personen dus mijn advies is dan om hoogstens 2 tubes te bewaren :lol::lol:

Maar ik heb me altijd en scheer me heel af en toe nog wel eens met deze zeep uit nostalgische overwegingen, paar druppeltjes glycerine erbij en goede verzorging achteraf maken veel goed.

Verrassing: het was de laatste tube bij Barbiere di Figaro dus het blijft er bij 1 vooralsnog. Hallo Jumbo...

Aan glycerine heb ik ook wel eens zitten denken hoewel ik niet echt klachten heb over DVH-zeep behalve dat het soms snel droogt (ik kan bijna alles op mijn velletje smeren, maakt niet uit). De creme vond ik al een stuk "vettiger", vandaar de vraag. Haal je glycerine gewoon bij de drogist?