Jump to content

Recommended Posts

Posted

Naar aanleiding van een post van Johan ook eens leuk om te weten welke scheerzeep en/of creme je volledig in de steek heeft gelaten en dus nooit meer voor een herhaalaankoop in aanmerking komt??

Om het bal voorzichtig te openen en niet direct al mijn kruit te verschieten begin ik mijn opsomming met de glycerine zeep van Col Conk en de nieuwe formule scheerzepen van Crabtree & Evelyn, Treufitt & Hill en GF Trumper waar geen staand schuim van te slaan is en over het algemeen zepen die zijn gebaseerd op Olijfolie.

Zepen die qua verzorging duidelijk tekort schieten zoals Kruitvat en Wilkinson in de blauwe bowl

En scheercremes die niet met de borstel op te brengen zijn zoals Rituals en Burt Bees die een vieze vette laag vormen.

De alternatieve scheerzepen die diervriendelijk zijn en dus de ingredienten ontberen om een staand schuim te krijgen zoals daar zijn Werfzeep en afgeleiden hiervan en bijvoorbeeld Damn Good Soap.

En hoewel dit een hoge mate van uekaz kent ben ik toch zeer benieuwd door welke zepen jullie teleurgesteld zijn.

Posted

Dit geeft leuke inzichten want die Meissner heb ik van Chris overgenomen nadat ik een sample van Richard had mogen ontvangen en ik vind hem fantastisch.

Tabac de moeder van de heerlijke scheerzepen hoort bij elke natscheerder tot de standaarduitrusting te behoren en behoort dus niet in dit topic vermeld te worden ;)

• I like it 1
Posted

Vergulde Hand, Tabac en Truefitt and Hill waarvan mijn huid uitdroogt.TOBS idem

Le Pere Lucien: heerlijk ruikend maar er zit iets in wat ik niet verdraag: zelfs die heerlijke roosjes van ze

Posted

Baume.be zeep komt er niet meer in, die werkt gewoon niet goed op zichzelf. Icm met de creme heb je een "uber-zeep" maar ja, dan kan ik ook gewoon de creme gebruiken, die doet het prima.

Verder geen Crabtree & Evelyn meer, geen goed schuim ...

Posted

Tot op heden heb ik slechts één zeep gehad die me echt tegenviel. En dan nog niet eens qua schuimkwaliteit, want die is prima, maar puur wat betreft de geur. Ik verwachtte een frisse sinaasappelachtige geur met een vlugje mint, maar (in mijn neus) is ie echt bitter. Niet zoals sinaasappel, maar meer zoals de schil van een sinaasappel. Niet lekker dus vind ik. De Maggard Orange Menthol maak ik wel gewoon op, maar zal ik niet weer bestellen.

Posted

Ja als grondlegger van dit topic heb ik de plicht om af en toe te reageren op de genoemde namen, niet zo zeer op de geur want dat is wel heel erg uekaz, dus laten we beginnen met:

De genoemde TOBS Lemon&Lime helemaal terecht in dit topic, absoluut nooit meer kopen en verdorie moet ik als eerste toch even de geur aanstippen 8-) want dit is denkelijk één van de slechtste Lemon&Lime geur die er in zeepland te vinden is en door velen wordt deze geur als puur chemisch beoordeeld. Absoluut een misser van TOBS en zo zou ik zeggen dan maar een Vulfix kopen of doorsparen voor bijvoorbeeld een Castle Forbes.

De Vergulde Hand wordt vaak opgevoerd want zijn jullie toch een verwende krengen geworden :lol::lol:

De zeep die ons gezicht vele malen beroerd heeft tot we een website met andere zepen vonden of hier op het forum ondekten dat er een hele wereld bestond met zepen die wel het mes laten glijden, beschermen en de huid verzorgen, waarmee dus direct de pijnpunten van deze zeep verwoord zijn.

Tip: :idea: voor dit soort zepen kun je een flesje zuivere glycerine aanschaffen en bij het opschuimen een paar druppels in de kom doen. Verzorging en schuimkwaliteit gaat hiermee omhoog en gewoon te verkrijgen bij de Etos, de Tuinen etc.

Over verwend gesproken, de Palmolive en Nivea cremé bieden natuurlijk waar voor hun geld, dat gezegd hebbende is de Palmolive scheerstick zeker aanbevelenswaardiger en vele malen beter als de cremé. Trouwens kom je in Duitsland pak dan zeker ook de Wilkinson scheerstick mee, spotgoedkoop maar een fantastisch product.

De Treufiit & Hill en Cabtree & Evelyn zepen had ik al vernoemd. Begrijp trouwens niet dat de formules nog niet opnieuw aangepast zijn want dit moet toch bijna niet meer verkopen. Denkelijk alleen nog nieuwe natscheerders die dit nog niet weten en graag een luxe product -misschien zelfs nog met een luxe houten kom- willen hebben die zo mooi staat in de badkamer en dan vervolgens van een koude kermis thuis komen.

De Maggard Orange Menthol ook om de reden van de bittere sinaasappel geur beminde ik deze zeep minder. Valt me op dat veel zepen met sinaasappel juist deze bittere ondertoon hebben. Daarom ook zeer blij met de Meissner Wild Orange die wat meer de zoete toon laat uitkomen. Moet wel zeggen dat Maggard qua zeep niet het beste Amerikaanse producht is. Absoluut niet slecht hoor maar er zijn beter verzorgende en bescheremnde zepen.

En toch ook weer een paar keer Tabac sommige hebben wel een hele rare uekaz :D

Posted

Terecht dat je dan opmerkt dat onze smaken gelukkig verschillen :lol::lol:

Maar dat is het mooie van onze hobby die aloude aangehaalde uekaz maar ó zo waar.

Posted

Ik zie het daadwerkelijk met volle verstand genoemd die mooie prachtige Salty Sea Sage :o:o:shock:

Ik moet het respecteren want uekaz maar goed a.s. vrijdag zullen we hier nog eens een hartig woordje aan wijden Rolf :lol:

Posted

Dat de Salty Sea Sage genoemd wordt verbaast mij bijna net zo erg als het feit dat er mensen zijn die de ToBS Lemon&Lime fijn vinden.

Posted
Vergulde Hand.

Meißner salty sea sage.

Tobs sandalwood.

Arko creme uit een tube

Palmolive creme

Deze bovenstaande ga ik echt niet meer kopen.

Stinkt/ geen goede schuim.

Hm Rolf de meissner salty sea sage heb ik ook gehad als vaste zeep maar ik weet niet of de creme hetzelfde resultaat heeft vandaar de vraag : vaste zeep of creme ? Ik heb de vaste gehad en nee die moet ik ook niet meer.

Met de tobs sandalwood creme heb ik minder problemen : schuim is niet zo een probleem geur kan beter zijn en ruikt inderdaad scheikundig

Posted

Wat hier zeker niet meer binnen komt is crabtree & Evelyn. Ook bon berger moet ik niet. Verder moet ik de geur en dit enkel de geur alleen de glacials van stirling wintergreen en stirling glacial en ekimo Tuxedo niet.

Tabac heb ik nooit geprobeerd maar wel ooit als aftershave gehad

Posted

Hawkins & Brimble

Cella

En alle andere zepen/crèmes waar amandel in zit.

Mijn huid verdraagt het bestanddeel amandelolie niet.

Posted

Tabac, heerlijk. Tobs sandalwood heerlijk. Wat komt er niet in: Captain Fawcett, geen schuim van te maken, verdwijnt sneller dan je het kunt kloppen.

Posted

En alle andere zepen/crèmes waar amandel in zit. .

Een man van mijn hart, dit hoort niet in zepen thuis net zoals vanille enz. :lol:

: Captain Fawcett, geen schuim van te maken, verdwijnt sneller dan je het kunt kloppen.

Dat heb ik onbedoeld dus geluk gehad want deze zeep staat redelijk bovenaan mijn wensenlijst maar omdat hij alleen in kom te verkrijgen is -en die heb ik al genoeg- nog niet aangeschaft.

Geldt ook voor Scottisch Fine Soap waar ook de teneur van is dat er geen staand schuim van te slaan is.

Posted

Op het gebied van amandel volg ik de afwijzers, ik krijg van amandel en marsepeingeuren niet de neiging om dat spul s lekker in het gezicht te smeren.

De Vreto Cocos/Vanila daarentegen vind ik bovenverwachting aangenaam geuren.

Posted (edited)

Ik ben niet geheel onverwacht juist een liefhebber van amandel zepen.

Wat ga ik niet meer kopen (niet omdat ze allemaal niet goed zijn maar omdat ik andere gevonden heb die me meer bevallen en ik toch een zeker beperking qua aantal nastreef, ook al in tegenstelling tot bepaalde heren hier ;-) )

Acca kappa

Alphy & Becs

Aramis

Arko

Barbiere di figaro

Calani

Chiseled Face

Col. Conk

Czech & Speake

De vergulde hand

Dr harris

Fine Accoutrements