Jump to content

Voorstellen

Bunsburger

Recommended Posts

Hallo Allen,

Ik ben Jack, 49j en sinds 5 dagen een DE scheerder. Overgestapt van Wilkinson Hydra 5 en Nivea scheergel.

Ik ben begonnen met een Edwin Jagger DE89, Muhle biologische scheercreme, een Edwin Jagger silvertip en Acca Kappa after shave balm. Ook heb ik een proefpakket met mesjes aangeschaft. Ik heb een redelijk zware baardgroei en een gevoelige huid, dus een slechte combinatie.

De eerste twee scheerbeurten vorige week gestart met een Derby mesje. Ik was niet echt tevreden over het resultaat, maar ik was net begonnen dus nog geen paniek. Ik doe overigens 3 runs per scheerbeurt. Omdat ik het mesje ook wat vond trekken ben ik de derde dag overgestapt naar een Merkur mesje. Dat beviel nog minder goed, en ik begon de lol in in het DE scheren al te verliezen. Ik wilde nu een scherper mesje proberen, en ik pakte de Personna blauw. Resultaat: Wow! Glad, en veel minder irritatie op mijn huid dan de Wilkinson. Gisteren nog een keer met hetzelfde mesje en weer super tevreden.

Vanochtend werken, dus minder tijd. Om tijd te sparen Proraso scheergel gebruikt en inmiddels ook Proraso pre-shave creme. Twee runs, misschien iets minder glad dan drie, maar nog steeds zeer blij met mijn overstap.

Ook tot nu toe twee keer wat bloed gezien, maar minor wondje. Aluin is dan wel een wondermiddel.

I'm here to stay! De koopgekte aan scheerzeeps, creme's etc. begint al toe te slaan. Vandaag kwam ik hier bij de lokale drogist/kapper Reuzel tegen en Palmolive. Meteen mee gepakt. Ook heb ik maar meteen 100 Personna mesjes laten komen via Ebay. 14 US$ incl. verzendkosten, dus waar hebben we het over?

Ook ben ik erg tevreden over de DE89. Ik maak nog wel eens een foutje, maar echt zonder gevolgen tot nu toe.

Doe je Wilkinson aandelen maar van de hand, want ze zijn een vaste klant kwijt.

Edited by Guest

Van harte welkom Jack. de EJ DE89 is een prima krabber, en met de mesjes ben je ook al aardig op weg zo te lezen.

Veel plezier gewenst hier op het forum!

Ja, ik heb ook nog een Timor 1320 aangeschaft, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen die te gebruiken, zo goed bevalt de DE89. De 1320 schijnt ook een goede beginnerskrabber te zijn.