ChrisVanMeer Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Krabber: Maggard Razors - MR5 Mesje: Voskhod Kwast: L'Occitane - Plisson (Syntheet) Scheerkom: Poolse kom Scheercrème: Taylor Of Old Bond Street - Avocado After-Shave: Hawkins & Brimble - ASB
fireshrimp Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Slim Adjustable (Rapira) J&T Gusto Das BDF Esclusivo Wimmies scheerkom Wilkinson classic AS Nivea cool ASB De volgende opmaak zeep, dit gaat nog wel even duren, maar aangezien er eerst een paar zeepjes op moeten voordat er weer nieuwe komen (mijn naam is geen Hans) moet ik ergens beginnen. Voor de rest een lekkere scheerbeurt op de maandagochtend, niet speciaal, maar dat hoeft ook niet elke dag.
Harkos Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Omega 80097, Wars, Windrose D-04 RVS greep, Rapira Platinum Lux 5e x, Bay Rum Harkos® AS, Bay Rum Harkos® ASB. Kwast en zeep: Omega 80097 en Wars: Omega varkentje, Poolse Wars crème, warme Poolse scuttle even de crème goed door kloppen, wat water erbij. Schuim, veel schuim, volvet dicht schuim. Best spul dat Wars om mee te scheren. Weinig bijzondere geur, maar erg goede scheerkwalteit. Mesje en krabber: De Rapira Platinum Lux voor de 5e x gebruikt. De Rapira heeft met vlag en wimpel de 5 norm weer gehaald. Dat gaat nog wel even verder. In de Windrose krabber moeiteloos in 3 rondjes glad. Wat een vergevingsgezinde combi. Bewijs dat een goed bruikbare krabber de wereld niet hoeft te kosten. Resultaat BBS. Tot slot: De eigen Bay Rum AS en ASB er op en weer helemaal klaar voor de uitdagingen van deze dag.
Ator razor Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Chiseled face Summer storm da Vinci UOMO 22 mm Silvertip Badger Rasurpur Napped Brown and English Bridle Koraat 7/8" full bellied hollow Floïd Blue De geur van frisse natte bosgrond na een regenbui. Heerlijke scheerbeurt.
Tjebbe Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Aluminium Jan Zoethout Scheerkwast, TOBS Jermyn Street, Rockwell 6C Gunmetal, PolSilver Super Iridium (2), Pitralon Polar, Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem. Ook vandaag, bij de tweede scheerbeurt, bevalt de Rockwell me! Vanmiddag toch een kop koffie met gebak op de 82e verjaardag van onze vader, jammer dat hij er zelf niet meer bij kan zijn...
Hanskoning Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Moeilijk Tjebbe is altijd een gemis dus geniet van het samenzijn en gebak, bliefte hij trouwens geen borreltje?
Arnout Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Een koude beurt met Proraso wit, snel een aangename hoeveelheid aangenaam reukend schuim dat voldoende schuift. De filarmonica gaf een leuke scheerbeurt. Ik dacht bbs in twee gangen, maar bij de balsem toch nog 2 plaatsen die een extra passage zouden kunnen gebruiken gevonden. Een leuk mes, maar niet de klankkast en de flex van de extra hol geslepen bredere messen. Aluin amper voelbaar, de witte proraso balsem is even wat vettig maar trekt snel in en geeft een aangenaam gevoel. De witte proraso balsem ruikt niet echt fris de eerste ogenblikken maar eens de badkamer uit is die leuke haver thee geur er weer voor een hele tijd. The cirkel of live,... Wij vieren morgen de 10' verjaardag van onze oudste zoon, anderen nemen afscheid,... Alle gelegenheden zijn goed om eens af te spreken met de familie!
Snuff Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Gefeliciteerd alvast met de zoon's verjaardag! Mooi als je familie zo aan elkaar gehecht is, heb dat nooit gekend jammer genoeg, ze komen het liefst samen op iemands begrafenis lijkt het wel
Tjebbe Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Moeilijk Tjebbe is altijd een gemis dus geniet van het samenzijn en gebak, bliefte hij trouwens geen borreltje? Dat borreltje komt vast goed in de loop van de avond... Het is een mooie reden om samen te zijn!
onno Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Het beste met alle levensgebeurtenissen met een lach en een traan. Vanochtend beginnen met scheren met Filarmonica #14. Stroppen gaat heerlijk rustig met zo'n groot zwaar mes. Na een haal over de ene wang heb ik het mes terzijde gelegd. Shaveready blijkt niet altijd scheergereed...... Daarna het kindermes Iwasaki no stamp 6/8" gepakt. Wat voelt dat mes dan ineens klein en iel. In drie gangen glad. Ik weet even niet meer waarom ik zonodig andere scheerzeep nodig heb dan Saponificio Variseno, fantastisch voor mij Incl asb Een mooie dag!
Arnout Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Hans, proficiat! Ron, uw familie kies je niet he, dat valt mee of dat valt tegen,... Uw schoonfamilie en uw vrienden kies je wel zelf... en daar kan je ook mee barbecueën en skiën, en,....
Jan Zoethout Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 SOTD 20170814 Semogue 1250. Jabones by Luna "Azahar". OneBlade Core V2. Feather FHS-10 (3). Arko Men Cool after shave creme.
Arnout Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Onno, scheerklaar is een heel rekbaar begrip. Het mes moet een minimale scherpte hebben, maar dan,.... De ene kan leven met een eerder agressief mes met kleine puntjes in de snede die heel snel tussen de scales van het haar kruipen, maar ook in de huid krassen, en bij teveel druk of snijdende bewegingen heb je bloed. Anderen hebben liever een eerder comfortabel mes met een gladde snede, doordat je amper tanden hebt snijdt het mes - ook al is het mogelijk veel scherper - moeilijker door de scales van het haar. Je moet dus een snijdende beweging maken om te scheren, maar doordat het mes ook moeilijker in het vel snijdt kan dat. Je kan, zonder bloedbad of extreem prikkende aluin ook iets harder duwen op het mes waardoor je de haren korter bij de wortel kan afsnijden. 3 maanden geleden moest een mes voor mij eerder agressief zijn, ik schoor me zoals met een shavette: schrapend ipv snijdend, een eerder kleine hoek en helemaal geen druk, en ik was voor een halve dag glad. Na meer en meer oefenen en vooral zelf te slijpen met een coticule scheer ik nu liever met een comfortabeler mes, met snijdende bewegingen en een beetje druk. Ik heb geen aluinprik meer, kan terug aftershave met alcohol gebruiken, en doordat ik korter bij de wortel snijdt met wat druk blijf ik langer zacht. Veel messen die ik als scheerklaar koop zijn eerder agressief geslepen, ik kan me daar zacht mee scheren, maar dan heb met wat pech ergens een sneetje bij het aanzetten, wat stippels, prikkende aluin en staan de tranen in mijn ogen bij een frisse aftershave. Met mijn eerste coticule krijg ik regelmatig een vreemd ding: bij het verdunnen test ik of het mes armhaar snijdt, en plots, naar het einde van het slijpen, hoewel het mes hard zuigt en een perfecte ondercut heeft begint het minder en minder te scheren. Ik denk bij mezelf dat ik een superscherp mes heb, maar het scheert voor geen meter. Als ik nadien nog 1 slag maak met redelijk veel druk, of 1 pas op de crox spanriem of een goeie stropbeurt geef is het plots een super scheerder,....
Kingjack Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Phoenix Alpha Ecliptic, alu Feather (1) Simpson commodore x3 Catie's Bubbles - waterlyptus Geen schuim, wel glad, fijne mes/krabber combinatie.
Loei Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Rockwell 6C plaat 4 Polsilver Super Iridium Nivea creme Razorock Plissoft Proraso groen Menthol talkpoeder Cien Ice Hema Shea Butter ASB Wederom genoeg zeep geladen om na het hoofd het gezicht ook maar te scheren. Hoofd weer spekglad. Op het gezicht nog wat irritatie merkbaar van gisteren, dus vandaag maar bij 2 gangen gehouden. Na een nog wat onprettig gloeiend gezicht, toch nog maar wat Hema Shea Butter ASB op gedaan. Verder weer fijn geschoren. Fijne avond.
mhharsta Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 De scheerbeurt van vanochtend was weer een fijne: Gem Micromatic Bullettip Gem mesje (10x schat ik, en nog prima op scherpte) Stirling Kong Syntheet Wimmie scuttle TFS Sotto la Mole L'Oreal Hydra Energetic ASB
efsk Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain Vreto Coco/Vanila Irving (s) Voskhod (3?) Tunney aluin Wat bestaan er toch geweldige kwasten! En wat bestaan er toch geweldige zepen! En als je die dan combineert dan wordt het leven plotsklaps wel heel fijn zeg. De Vreto is een dorstige zeep, en bovendien heel makkelijk. Voor het douchen houd ik de kwast onder de kraan, en dan iets meer dan een paar druppels op de zeep. Na het douchen de kwast niet te goed uitschudden, en gewoon zo hup over de zeep inc water laden maar. Dat gaat rap en makkelijk. Vervolgens effe een keer onder de lopende kraan doorhalen en kopsoppen maar: wat een heerlijk schuim! Geurig, vettig goed glijdend, verzorgend, ik kan geen nadeel bedenken bij deze Vreto. De Irving mocht me vervolgens scheren. Een scheve open km die een eigen model mesje vergt maar met veel moeite ook een Voskhod lijkt te lusten. Om deze te verwijderen zal ik moeten knippen echter. Onder de juiste hoek verwijderd de krabber raspend haar, iets oppassen want het mesje zit wat vreemd en asymmetrisch, maar gelukkig blijkt het ding het niet alleen van de looks te moeten hebben, nee, het scheert ook nog. Glad in drie met een aluin die al een tijd niet zo aanwezig was.
onno Posted August 15, 2017 Posted August 15, 2017 Wacker 6/8" J&T Das Stirling Ozark Mountain Penhaligon BB Scherp mes, lekkere zeep en het scheren ging k.t Bloed, niet overal glad. Kan ook eens gebeuren.... In elk geval een mooie dag gewenst!
ChrisVanMeer Posted August 15, 2017 Author Posted August 15, 2017 Open mes: R. A. Herder - 70 Kwast: Mühle - Silvertip Fibre XL (Syntheet) Scheerkom: Poolse kom Scheerzeep: Meißner Tremonia - Salty Sea Sage After-Shave: Meißner Tremonia - Wild Oranges - Balsem
Tjebbe Posted August 15, 2017 Posted August 15, 2017 Stirling Kong, TFS Anniversary, Rockwell 6C Gunmetal @4, PolSilver Super Iridium (3), Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem. Of je leest ff de beschrijving van je nieuwe krabber... Ik ben de afgelopen twee scheerbeurten de stoppels te lijf gegaan met standje 6 Vandaag op standje 4 was ie dan ook wel lekker makkelijk... toch glad, dat wel.
Ator razor Posted August 15, 2017 Posted August 15, 2017 Penhaligon's English Fern non tallow Finest Badgers 17x58 Rasurpur Napped Brown and English Bridle Filarmonica especial 8/8" Esprit de Valdemar Fougére aftershave
Hanskoning Posted August 15, 2017 Posted August 15, 2017 Op het programma stond het verwijderen van twee dagen stoppels dit met behulp van de Mulcuto voorzien van een vers Gillette Rubie Plus mesje en voor de eerste gang de Feather DX met een Pro Super mesje. De crème was die heerlijk geurende GF Trumper Violet met als ondergrond de huisgemaakte Levendel pre-shave olie. Of het veroorzaakt werd door het peelen met de scrubcremè vooraf maar de huid liet zich terdege voelen met de aluin, terwijl tijdens het scheren hier niets op wees. De Aftershave van Floid deed nog flink zijn best om de prik van de aluin te overtreffen en de afwerking met de balm broodnodig om de rode huid te verzachten. Één van die duistere scheerbeurten die om onbekende reden -want de ziekte is thans rustig- een slecht resultaat geeft.
Harkos Posted August 15, 2017 Posted August 15, 2017 Omega 20102, Lider, Mulcuto Nadelspitzen, Rapira Platinum Lux 6e x, Proraso Con Olio di Sandalo AS, Farmagan Young Aftershave Gel. Kwast en zeep: Omega 20102 en Lider: Om maar met de deur in huis te vallen, het was een topbeurt vanmorgen. Begonnen met een professioneel varken van Omega en een simpel, maar fris ruikend (richting Badedas) Pools crème zo een scuttle vol prima schuim. Mooi ruim voor 3 rondes. Mesje en krabber: De Rapira Platinum Lux voor de 6e x gebruikt. Het mesje gedraagt zich volledig naar mijn verwachting, strak glad scheren en snijden. Tja, een nieuwe kennismaking met een logé die ook meteen gezellig in de smaak valt, een Mulcuto Nadelspitzen. Zeer effectieve slant, die perfect combineert met de Rapira. Ik ben glad, in 3 rondes, gladder kan haast niet. Misschien de volgende beurt als ik aan de Mulcuto gewend ben, maar dit doet niet onder voor wat ik ook in huis heb. Wat scheert dat klassiekertje goed! Resultaat BBS. Tot slot: Proraso AS met sandalwood er op ter afwerking en wat Farmagan voor de afsluiting, heerlijk. Dan blijkt maar weer, dat je met simpele spulletjes je prima scheert en verzorgt.
Hanskoning Posted August 15, 2017 Posted August 15, 2017 Catie's Bubbles - waterlyptus Geen schuim. dit vraagt enige toelichting mijn jonge vriend want geen schuim uit deze zeep kunnen krijgen is bijna onmogelijk Rockwell 6C Gunmetal @4, Of je leest ff de beschrijving van je nieuwe krabber... Ik ben de afgelopen twee scheerbeurten de stoppels te lijf gegaan met standje 6 het is ook een beetje onnatuurlijk je ziet de stand waar je je mee scheert, terwijl je denkt dat het cijfer welke je niet ziet de plaat is waarmee je je scheert. Je lijkt zo op de gemiddelde vrouw met een nieuw apparaat niet de gebruiksaanwijzing lezen en dan roepen dat het apparaat kapot is en ons vervolgens erbij roepen omdat hij het niet doet
Recommended Posts