Harkos Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Het Crown Super Stainless mesje heeft mij niet echt positief verrast. 5 beurten met absoluut wisselende resultaat. Erg afhankelijk van de gebruikte krabber. Had er 2 gekregen uit een assortiment van Jan Zoethout om te proberen. Nou dat valt dus tegen voor een mesje uit de Lord fabriek. Globaal is het in een slant goed scheren met het mesje, maar in milde rechte gesloten krabbers moet ik echt moeite doen om een acceptabel resultaat te krijgen. Mijn oordeel: voldoende, acceptabel mesje, maar ik zal ze niet kopen. 1- Krabber: Pearl OC TTO Black De Crown Super Stainless is een nieuw mesje voor mij. Nooit eerder gebruikt. Het mesje komt uit de Lord fabriek en daar kunnen ze goede mesjes maken. Deze 1 x was echter niet om over naar huis te schrijven. Morgen een herkansing, maar moet het wel veel beter worden. Kan eventueel ook aan de krabber hebben gelegen, want de gebruikte Pearl had ik al een poos in de kast laten liggen. Dan moet je weer even aan het gevoel wennen. Liet nu een behoorlijk rauw scheergevoel achter. Dat kan en moet beter. 2- Krabber: Lutz Slant De Crown was vanmorgen van een geheel andere klasse, dan gisteren. Moeiteloos door de baard in 3 rondjes glad. Heerlijk. Ligt waarschijnlijk echt aan de krabber, want in de Lutz vanmorgen een totaal andere ervaring, als gisteren in de Pearl. Het mesje gedraagt zich echt als ik verwacht van een Lord mesje. 3- Krabber: Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole De Crown deed zijn werk ook wel weer vanmorgen, maar toch niet zo mooi als gisteren. In de 38C, een tamme Merkur, moet ik opletten, dat de baard er overal af is. Gisteren in de slant ging dat makkelijker. De combi is niet echt overtuigend. Nou hoeft dat ook niet, er is keus voldoende, maar van de producent van deze mesjes verwacht ik eigenlijk meer. Morgen nog eens in een adjustable proberen, maar nog hoge ogen gooien, zou mij verrassen. 4- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable De Crown was geen toppertje vanmorgen. Blijf het een wat twijfelachtig mesje vinden. Morgen nog eens kijken of mijn 5 norm te halen is, maar denk dat het dat dan ook wel is. 2 rondes in de Black beauty eerst op 6 en vervolgens op 8 bracht me geen glad gevoel. Toen de ATT S1 erbij gepakt en de 3e ronde tegen de vleug in was in 1 x de verlossing van de baard. Maar dat was ook weer een slant. Lijkt wel of dit mesje erg gevoelig is voor het type krabber. 5- Krabber: Merkur 510 Progress Het mesje is na 5x wat mij betreft rijp voor de spaarpot. Ben er nog wel glad mee geschoren, maar dat kost moeite en gezien de eerdere beurten geen anim meer om verder te gaan. 5 norm gehaald, beter dan met een Derby, maar daarmee ook wel klaar. Net voldoende dus. In de Merkur 510 moest ik echt naar een stand zoeken, waarmee dit mesje behoorlijk wilde scheren en dat was op 4. Redelijk effectieve stad, maar nog moest ik erg moeite doen om lekker glad te worden. Naar index Harkos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Dit mesje is mij geheel onbekend en gelet op je omschrijving zal dat ook wel zo blijven, dus bedankt voor je testwerk Harrie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Ook onbekend en vanwege het verslag gaat deze er ook niet komen, waarvoor dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Tjongejonge mannen, wat zijn we weer afwijzend. Dat ze Harrie niet bevallen zegt toch niets! Uekaz enzoverder! Dank voor je verslag Harrie. Het is dat ik genoeg Voskhods heb voor de rest van mn leven, anders wist k het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Kijk dat zit zo efsk wat Harrie wel leukt maar mij absoluut niet is je 5 keer scheren met mesjes zoals Derby, Sputnik, Ladas en de Supermaxen enzovoort, alleen er aan denken doet de rillingen van ellende over mijn rug heen lopen. Dus 5 keer scheren met een Crown staat gelijk met bovenstaande mesjes volgens Harkos en dan mag je wat mij betreft het laatste gedeelte van vorige zin weer opnieuw lezen Maar het staat jou natuurlijk geheel vrij om ze in te slaan en Harries beweringen te logenstraffen of te onderschrijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 7, 2017 Author Share Posted August 7, 2017 Kijk dat zit zo efsk wat Harrie wel leukt maar mij absoluut niet is je 5 keer scheren met mesjes zoals Derby, Sputnik, Ladas en de Supermaxen enzovoort, alleen er aan denken doet de rillingen van ellende over mijn rug heen lopen Soms moet je wat lijden voor de wetenschap. Wat ik niet allemaal voor jullie over heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Kijk dat zit zo efsk wat Harrie wel leukt maar mij absoluut niet is je 5 keer scheren met mesjes zoals Derby, Sputnik, Ladas en de Supermaxen enzovoort, alleen er aan denken doet de rillingen van ellende over mijn rug heen lopen Soms moet je wat lijden voor de wetenschap. Wat ik niet allemaal voor jullie over heb. Ik ben ook trots op je en er hebben mensen voor minder een onderscheiding ontvangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts