ChrisVanMeer Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Open mes: Jean A Paris Kwast: Black Ship Grooming Co. - 28mm Whaler Two Band (Das - Silvertip) Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheerzeep: Black Ship Grooming Co. - Captain Scurvy After-Shave: Black Ship Grooming Co. - Captain Scurvy Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Maseto 24 mm extra density silvertip C.r.salter fresh mint Sunstone scheermes Meisner mint ice menthol asl Meisner mint ice menthol asb De sunstone is een schitterend mes, ligt goed in de hand en is zeer goed wendbaar Resultaat bbs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Stirling Kong, TFS Anniversary, Timeless OC, Rapira Platinum Lux (2), Eigen Toco Tholin/den aftershave balsem. Gister door ruiling met Peto, deze TFS verkregen. Een heerlijk, frisse geur die mij beter ligt dan Peto. Prima start van mijn vakantie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Vero Black Harkos® Fibre, Azahar by Luna, Merkur 510 Progress, Crown Super Stainless 5e x, Pinaud-Clubman Special Reserve, Farmagan Young Aftershave Gel. Kwast en zeep: Vero Black Harkos® Fibre en Azahar by Luna: In het kader van vergelijking va 2 oranjebloesem zepen was vanmorgen de Azahar by Luna aan de beurt. Deze zeep ruikt als zeep heerlijk, tijdens het opkloppen zakt de geur in het schuim echter sterk terug en tijdens het scheren is het wat schraal, wat de geur betreft. Technisch gezien een prima zeep, maar niet een blijvende geurbom. Dat is jammer, want op zich ruikt de zeep echt lekker. Met de Black Fibre zo een bak schuim geklopt, die dus heerlijk glijdt en verzorgt. Mesje en krabber: De Crown Super Stainless voor de 5e x gebruikt. Het mesje is na 5x wat mij betreft rijp voor de spaarpot. Ben er nog wel glad mee geschoren, maar dat kost moeite en gezien de eerdere beurten geen animo meer om verder te gaan. 5 norm gehaald, beter dan met een Derby, maar daarmee ook wel klaar. Net voldoende dus. In de Merkur 510 moest ik echt naar een stand zoeken, waarmee dit mesje behoorlijk wilde scheren en dat was op 4. Redelijk effectieve stad, maar nog moest ik erg moeite doen om lekker glad te worden. Resultaat BBS. Tot slot: Clubman Special Reserve er op voor het lekkere luchtje en wat Farmagan voor de hydratatie en verzorging. Klaar. Zo straks in de auto voor een midweekje Maastricht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Die Jan en Harkos maken me gek want had ik de ATT SE-1 al niet compleet afgeschreven, ja toch!! Tot Jan Harrie aanspoorde om me eens een Feather Pro Super mesje toe te sturen. Wel dit mesje vanmorgen geplaatst in de ATT en waar deze krabber eerst te mild was voldoet hij met dit mesje meer dan uitstekend. Onberispelijk, comfortabel en effectief scherend strak glad zonder ook maar iets van irritatie dus moet ik de heren gelijk geven dat de ATT met een ander mesje een compleet andere scheerkarakteristiek heeft. Maar ja dan is daar het volgende feit ik heb nog 6 pakjes Dorco en één pakje van de Feather en de Kai mesjes hier op voorraad liggen, dus om nu een ATT te kopen en daarbij nog eens deze Feathers te kopen dat krijg ik er bij mevrouw Koning ondanks haar brakke staat absoluut niet door. Weer een zeep uit de opmaak serie en opgeklopt met de 28 mm extra van haren voorziene WSP das ontstaat er al snel een fantastisch en heerlijk koelend schuim wat extra versterkt wordt door de zwaar gementholeerde pre-shave olie. Ook van de IJsberg aftershave komt de bodem in zicht wat ook al geldt voor de combi van Omega/proraso groen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 SOTD 20170807 Cadman / finest. Jabones by Luna "Limón". RazoRock "Hawk". Feather Artist Club Pro Super (6). Hugo Boss Bottled EdT. De Hawk met een Pro Super mesje is een prima combinatie ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Tanifuji Favorit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 * Hoshi Tombo #8000 Blijf wel opletten met stropen met dit mes heeft de neiging om te kantelen (denk door de tang en de langere tail) dus rustig aan. Mocht je het toch een mes vinden die niet helemaal in jouw lijn ligt neem ik hem gewoon terug hoor voor dezelfde prijs als je betaalde. Bedankt Ron, Zal hem nog een paar keer proberen en als het niks voor mij is neem ik contact met je op. Ok, aanbod is wel maar geldig tot ik een ander gelijkaardig vind voor een goede vriend die er dringend eentje zoekt (zal hoogstwaarschijnlijk niet lang zijn) Koraat Ivory Snake 6/8” Scrupleworks 2,5" Swedish Bridal & brushed cotton Edwin Jagger XL Synthetic 25mm Chiseled Face Ghost Town Barber Jabonman Rosa Bourbon aftershave balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnout Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Nog eens terug naar het mes waar het allemaal mee begon, een dovo silversteel van de messenwinkel, nog steeds een aangenaam scherend mes en enkel maar moeten stroppen! Verder wat kerstfrisheid toegevoegd met een Chinese das en afgewerkt met dezelfde geur, fijne beurt in twee gangen, beetje prik van de aluin en de aftershave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 weekend is weer om eerste werkdag zit erop niks lekkerder dan een warme douche en een goede scheerbeurt Enjoy your day gents Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Apollo slant Maseto 24 mm extra dense silvertip Rapira plat lux Salter sublime citrus In 2 gangen toonbaar glad, niet super maar daar ontbrak even de tijd voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Vanochtend vroeg voor het werk: Everready 1912 met Gem mesje Stirling Kong syntheet Wimmie scuttle TFS Bergamotto Neroli forte dure L' Oreal Hydra Energetic ASB Ice (niet koud, wel goed verzorgend). De Everready is de vaste vervanger van een open mes. Effectief, en altijd goed voor een vlotte irritatie-vrije scheerbeurt. Met deze krabber heb ik nog nooit schade opgelopen, en ook nooit minder dan een spiegeltjeglad resultaat bereikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibbiwicket Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 De eerste keer dat ik me volledig probeer te scheren met een open mes. Het viel nog mee, maar heb moeite met me wangen, als ik die strak trek bollen ze naar binnen. Nek gaat aardig maar onder me kin durf ik nog niet aan. Daar groeit het van me kin naar me oren, rare positie voor het mes. Linkerkant ging wel oké maar onwennig. Nu hoop ik dat het alleen nog maar beter gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Je kunt je wangen ook opblazen, werkt prima. Als het onder de kin naar buiten groeit zou ik gewoon niet op de haargroeiachten daar. Voorzichtig kleine haaltjes van de kin richting hals of andersom zou ik dan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibbiwicket Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Je kunt je wangen ook opblazen, werkt prima.Als het onder de kin naar buiten groeit zou ik gewoon niet op de haargroeiachten daar. Voorzichtig kleine haaltjes van de kin richting hals of andersom zou ik dan doen. Totaal niet aan gedacht om me wangen op te blazen. Bedankt voor de goeie tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnout Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Bij de meeste mensen groeit het haar richting de schouders heb ik ergens gelezen, je bent niet alleen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moods Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Merkur 34C Astra Isana syntheet Stirling Wintergreen Lucky Tiger Vanishing Cream Green Freeze Dit keer de Lucky Tiger heel spaarzaam gebruikt (iets meer dan een "erwtje" voor hoofd en gezicht) en dan blijkt dat dit inderdaad heel fijn spul is. Lekker fris huidgevoel, al valt dat na de Wintergreen natuurlijk een beetje tegen Nadat het ingetrokken was afgemaakt met Green Freeze! Lekker fris weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Na een dagje zon op het Wad De gebruikelijke vakantie set up ATT S1 met polsilver (3) Musgo real Basil lime zeep After Sun Ik mis de open messen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibbiwicket Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 -kropp 6/8 -razorock plisson -TOBS Eton College - pitralon classic - HEMA asb Na gisteravond heb ik de smaak te pakken, alles ging goed alleen net onder me kin heb ik toch even met de krabber moeten bijwerken. Me huid was nog gevoelig omdat ik gisteravond al had geschoren, dit heb ik ook altijd met de krabber dus nog worries. 2 bloedplekjes eentje bij me snor, de andere is een plekje van gisterochtend wat weer opensprong., Dus ik vind dat het goed is gegaan voor de derde keer scheren met open mes. De tips van efsk hebben enorm geholpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Fijn dat het de goeie kant opgaat Mibbi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 @Mibiwicket: Prima resultaat dus! Otto Busch Weltmeister rostfrei 865, 5/8 Stirling kong syntheet Wimmie scuttle TOBS Sandalwood scheercreme Nivea ASB Comfortabele scheerbeurt, niks mee mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, La Toja Hidrotermal Crema de Afeitar, Rockwell Razors 6s, Rapira Platinum Lux 1e x, Pinaud-Clubman After shave lotion Original, Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en La Toja Hidrotermal Crema de Afeitar: De La Toja met de Tuxedo maken een mooi schuim in mijn RVS kommetje. Als je zo'n glad bakje al lang niet meer hebt gebruikt, maar zo'n Poolse kom met ribbeltjes, is het wel even wennen aan het gladde RVS voor in het hotel, maar uiteindelijk mooi stevig schuim geklopt. Mesje en krabber: De Rapira Platinum Lux voor de 1e x gebruikt. Een nieuwe Rapira vanmorgen. Mezelf even verwennen. Geen hoekgevoeligheid, geen bijterigheid, lichte feedback, wat wil je nog meer. Inde Rockwell met plaatje 5 erg strak direct glad geschoren. Heb heel lang gedacht, dat zo'n Rockwell een grof ding is en het is inderdaad een minder elegant industrieel ontwerp, maar ik moet bekennen, dat ik me verkeken heb op de scheer-technische kwaliteiten. Man wat scheert dat ding goed. Al die plaatjes lager dan 5 hadden voor mij niet gehoeven, maar met 5 en 6 zit in net in de zone glad tot dun schillen op een comfortabele wijze. Resultaat BBS. Tot slot: Wat Pinaud original er op, dat gaf wat prik vanwege het diepe uitscheren, maar de Hema ASB had dat zo weer onder controle. Ontbijtje met zicht op het Geuldal en dan een dagje Maastricht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted August 8, 2017 Author Share Posted August 8, 2017 Krabber: Edwin Jagger - DE3D14BL - 3D Laser Diamond Mesje: Feather - Black Kwast: RazoRock - Plissoft (Syntheet) Scheerkom: Black Ship Grooming Co. Scheerzeep: Black Ship Grooming Co. - Peg Leg Nichols After-Shave: Black Ship Grooming Co. - Peg Leg Nichols Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts