Jump to content

Super-Max Platinum

Harkos

Recommended Posts

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ook deze Super-Max wist me niet te overtuigen. Ik kreeg de mesjes bij de koop via MassDrop van een Ikon X3. Niet handig van die verkoper, om dergelijke mesjes bij zo'n krabber te doen. Nu is 6x met een mesje van ongeveer €1 voor 5 niet onaardig, maar als je dat dan vergelijkt met de Rapira Platinum Lux in dezelfde prijsklasse, dan valt voor mij de Super-Max gewoon af. Zoek je iets goedkoops, dat niet meer dan 3x mee hoeft is het bruikbaar, maar ja dan is er voor mij nog steeds iets meer bruikbaars. Zo nou de technische kant. In de juiste krabber is het mesje best aardig om mee te scheren, echter dat komt wel kritisch. Echt hoekgevoelig is het mesje niet. Hij doet het of doet het niet. Daar ik een lichte baard heb, is 6 x te doen, maar schat dat bij wat zwaardere begroeiing 3 het maximum zal zijn.

Na 6 beurten is mijn beoordeling: Voldoende in gebruik, acceptabel mesje, maar ik zal ze niet kopen.

P_M_SuperMaxPlatinum.thumb.jpg.b7375d6893d5a6a97cdd4c53ecc6c947.jpg

1- Krabber: Lutz Slant

Deze keer een nieuw mesje van Super-Max. Ik heb niets met Super-Max, maar ze mogen niet in het overzicht ontbreken. De tot nu toe geteste zijn allemaal onder de maat voor mij. Echter deze Platinum verrast mij vanmorgen met een soepele en zachte snit. Eens zien, hoelang dit zo blijft.

In de Lutz zoveel mogelijk met de grote bek geschoren, om het mesje zoveel mogelijk ruimte te geven. De laatste ronde met het kleine bekje gedaan, want het velletje begon wat gevoelig te worden. Uiteindelijk strak glad. Vlotte 3 rondes WTG, XTG en ATG. Deze combi heeft het in zich om mooi glad te scheren.

2- Krabber: Apollo OC

Het mesje vond ik vanmorgen wat rauw. Dat kan aan de krabber liggen. Want gisteren vond ik hem best prettig, maar dit voelt totaal anders.

De Apollo OC is een zeer effectief krabbertje. Mogelijk, dat daardoor het mesje wat minder voelt. Morgen ng maar een keer. Moet me niet direct laten leiden door mijn negatieve oordeel over Super-Max tot nu toe en het mesje een eerlijke kans geven. Dus zal even op zoek gaan naar een krabber voor morgen, die bij mij hoge ogen gooit.

3- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole

De 3e beurt van de Super-Max viel niet tegen. Ben glad geschoren zonder schade en de snit was behoorlijk.

De 39C maakt blijkbaar toch verschil met de Apollo van gisteren. Het mesje gedraagt zich een behoorlijk meer comfortabel, dan gisteren. Het is geen hoogvlieger wat mij betreft, maar in de categorie middelmaat komt hij aardig mee. In de combi met de 39C doet bijna elk mesje het, maar deze doet het gewoon normaal. Nu eens zien of hij mij 5 norm haalt.

4- Krabber: Lord L6

Het mesje heeft ook deze keer een bevredigend resultaat laten zien.

In de milde maar glad scherende Lord L6 doet het mesje zijn werk goed. 3 rondjes glad, nog even een extra haal over de strot en glad. Tja deze Super-Max is onmiskenbaar beter, dan ik tot nu toe er van ben gewend. Morgen de 5e x.

5- Krabber: Gillette Tech Fat Handle

Deze Super-Max is verrassend goed om te gebruiken. Vanmorgen weer een gladde beurt. Op de kaaklijn moest ik wel even na krabben, maar dat was het dan ook.

De Tech is een erg makkelijk krabbertje. Absoluut soepel en niet agressief. Daardoor had ik ook wat moeite met die kaaklijn, daar scheer ik ik het makkelijkst met een OC, in elk geval wat effectiever. Toch mag het mesje nog een keer mee.

6- Krabber: Mulcuto Schrägschnitt

De Super-Max heeft vanmorgen zijn Waterloo gevonden. Weg er mee. Helaas heeft ook deze Super-Max niet echt kunnen overtuigen. Wel 5 goede en 1 wat mindere beurt. Er is echter zoveel beters voor mij, dat deze mesjes noot door mij zullen worden aangeschaft.

In de super lichte Mulcuto Schrägschnitt deed het mesje helemaal niets. Dus overgestapt op de ATT S1. Die combi scheerde wel weer, maar had wel wat nabewerking nodig om alles echt mooi glad te krijgen. Derhalve met 6x afscheid genomen van dit mesje. Nou is het niet zo slecht als de Derby Extra, maar het niveau van een Derby Premium heeft het nu ook weer niet. Super-Max is voor mij echt niet super.

Naar index Harkos

Mooi verslag Harrie maar wat doe je jezelf toch aan had ik al eens gelezen 5 keer scheren met een Derby en nu weer 5 keer met een Supermax dit grenst aan zelfpijniging en toont veel doorzettingsvermogen, dat wetende dat je ook die machtige Gillette Rubies nu in huis hebt ;)

Nu schrijf jezelf al dat mensen met een zware baard minder beurten uit dergelijke mesjes zullen halen en daar moet ik je als scheerder met een zware baard gelijk in geven.

Met de Supermax ben ik zelfs niet verder gekomen als de eerste twee gangen en toen vond ik hem zo onprettig scheren dat hij daarna vervangen werd.

Hallo Harrie super beschrijving maar ik heb het mesje na 2 halen over mijn gezicht gegooid dat het b...... je kunt wel raden wat daar moet staan hé, nu heb ik een gemiddelde baard groei maar dat mesje was botter dan een boter mes, leek wel of ik me aan het scheren was met een stuk schraapstaal wat een slechte kwaliteit.

Grtz Jean

Mooi verslag Harrie maar wat doe je jezelf toch aan had ik al eens gelezen 5 keer scheren met een Derby en nu weer 5 keer met een Supermax dit grenst aan zelfpijniging en toont veel doorzettingsvermogen, dat wetende dat je ook die machtige Gillette Rubies nu in huis hebt ;)

Nu schrijf jezelf al dat mensen met een zware baard minder beurten uit dergelijke mesjes zullen halen en daar moet ik je als scheerder met een zware baard gelijk in geven.

Met de Supermax ben ik zelfs niet verder gekomen als de eerste twee gangen en toen vond ik hem zo onprettig scheren dat hij daarna vervangen werd.

Begrijp me goed, allemaal opoffering voor de wetenschap. Uiteindelijk vind ik Feather ook niet bijzonder. Zal wel aan mijn techniek liggen. :lol::lol: