Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wacker classic 7/8

Omega varken

Tabac scheerzeep

Brut as

Kruidvat asb

De Wacker heb ik kunnen overnemen van iemand die hem enkele jaren terug nieuw heeft gekocht en maar 1 x heeft gebruikt. Na Crox is de HHT 3 tot 4. Hij is na de fabriek niet meer geslepen, maar zou toch goed moeten zijn, denk je dan, gezien HHT 3 tot 4. Toch scheert hij niet comfortabel en krijg ik niet alle stoppels weg. Ik ga de snede toch nog eens wat nader bekijken en misschien opnieuw slijpen. Dit matige resultaat valt buiten de marge die ik tot nu toe heb ervaren met open scheermessen. Terwijl ook nieuwe Wackers toch goed bekend staan, wat ik zo lees.

Posted

Stirling Kong,

Mama Bear's Grapefruit Ice,

Timeless OC,

Rapira Platinum Lux (1),

Alcolado Glacial,

Kokosolie.

Posted
Rockwell 6C plaat 6

Polsilver Super Iridium

Nivea creme

Proraso/Omega varken

Proraso wit

Menthol talkpoeder

De laatste tijd vaak kleine wondjes met het hoofdscheren met plaat 5.

Dan plaat 6 proberen, en je raadt het niet, geen enkel bloedpuntje of iritatie.

Heel bijzonder, maar het is zo.

Verder heerlijk geschoren met de fijne Proraso wit.

De verkoeling dringt niet door op het hoofd, maar verder is het ook fijn spul.

Afgemaakt met wat menthol talkpoeder.

Dit ruikt naar menthol, of het er ook in zit durf ik niet te zeggen, omdat ik dit niet waarneem op mijn schedel.

Weer een lekker gladde kop. 8-)

Er zit geloof ik 0,4% menthol in mentholpoeder. Is ook normaal gezien tegen jeuk en irritatie. Maar ik gebruik het ook na het scheren. Lekker, een licht verfrissende talk.
Ah, dat verklaart wat.

Helaas dringt geen enkele vorm van menthol verkoeling door op mijn hoofd, op het gezicht uiteraard wel.

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Posted

En opnieuw een mooie scheerbeurt met de Claymore en het Kai mesje. Rustig glijdend over de goede glijlaag en zonder enige vorm van irritatie strak glad.

Na mijn aanvankelijke scepsis bij het zien van het grote scheerhoofd is dit omgeslagen in respect voor het scheergenot wat ik met deze krabber ondervind

De Portus Cale blijft een fantastische zeep waarvan de geur nog steeds tot mijn topfavorieten behoort.

De Semoque 2 bander heeft geen enkele moeite om binnen korte tijd een schuimexplosie te laten ontstaan in de kom.

Als dan ook de afwerking nog met deze geur is dan behoeft het geen nadere uitleg dat hier een tevreden mens zit.

IMG_1657.thumb.JPG.5217507691dc520d6d9454a64e0d09fc.JPG

Posted

Merkur 34C

Voshkod

Isana Syntheet

Bannister & Mann Arctique

Proraso Groen AS

Wow, vanmorgen voor het eerst de Arctique gebruikt. Fijn zeepje, flinke koeling (ongeveer op het niveau van Cryogen), heerlijke pepermuntgeur. Hoofd en gezicht tintelfris achterlatend. Ik ben fan!

Fijne scheerbeurt en bijna BBS

Posted
HoshiTonbo 6500 first edition quarter hollow 13/16

Lovely picture as always 8-) Recently scored a HoshiTonbo 6500 first edition myself and extremely happy with it :mrgreen:

Ron,

Pleased to hear you bagged yourself a Hoshi Tonbo first edtion they are very rare and exceptional razors super smooth shavers.

Posted

IMG_0997.thumb.JPG.d0310ae5c2bab1c2dfb4cf247f6e6427.JPG

Mijn vrouw heeft eerst mijn haar geknipt, daarna lekker douchen en een heerlijke scheerbeurt, zo laat de rest van de zondag maar komen! :D

* SWK xl scuttle

* Shavemac LE TSR 2016 DO1 2 band

* Hoshi Tombo #8000

* BDF Mistero

* Pinaud Citrus Musk

* BDF Mistero asb

Blijf wel opletten met stropen met dit mes heeft de neiging om te kantelen (denk door de tang en de langere tail) dus rustig aan.

Dan gaat het wel.

Iedereen een mooie zondag

Posted

Rockwell 6C plaat 6

Polsilver Super Iridium

Nivea creme (hoofd)

Razorock Plissoft (hoofd)

Wilkinson Sword (hoofd)

Virginia Sheng (gezicht)

Stirling Island Man (gezicht)

Menthol talkpoeder (hoofd)

Speick AS (gezicht)

Zo, uitgebreid de tijd genomen om alles weer glad te maken.

Ik had weinig vertrouwen in de grote Plissoft die door het kleine bakje van de Wilkinson moest, maar toch werd er veel zeep geladen en nog meer schuim gemaakt. :D

Toen het hoofd heerlijk glad was, mocht de Island Man weer aantreden.

Wat een ontzettend lekkere geur is dit zeg, ik wil eigenlijk de hele dag zo ruiken!

Maar helaas heb ik enkel de zeep, en zal na de scheerbeurt de geur weer verdwijnen.

Hoofd en gezicht BBS, fijne zondag!

IMG_20170806_111336254.thumb.jpg.efde07b66f398b060c7b03d8bbfac238.jpg

Posted
* Hoshi Tombo #8000

Blijf wel opletten met stropen met dit mes heeft de neiging om te kantelen (denk door de tang en de langere tail) dus rustig aan.

Dan gaat het wel.

Mocht je het toch een mes vinden die niet helemaal in jouw lijn ligt neem ik hem gewoon terug hoor voor dezelfde prijs als je betaalde.

Posted

Mühle Silvertip Fibre® 21mm,

Jabonman Eden For Foroafeitado 2017,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Crown Super Stainless 4e x,

Ach Brito Lavender Eau de Cologne,

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

Mühle Silvertip Fibre® 21mm en Jabonman Eden For Foroafeitado 2017:

Gisteren lag er een monster Jabonman Eden For Foroafeitado 2017 in de bus. Weer een verwennerij. Lekker Spaans geurend zeepje met oranjebloesem, viooltjes en een geurtje, die ik nog niet kan verwoorden iets kruidigs van Spaanse pleintjes? Deze zeep ga ik vergelijken met de Azahar by Luna een ander Spaans artisan zeepje. Dat is moeilijk! Ze zijn alle twee lekker geurend als zeep, maar behouden weinig geur in de schuim bij het in soppen van de bakkes. Ga ze eerst nog maar een paar keer gebruiken, voor ik er echt mijn mening over geef, maar de schuimende en glijdende eigenschappen zijn in elk geval al goed. Heb me nooit zo gerealiseerd, dat die eindgeur tijdens het scheren in het schuim zo doorslaggevend voor me is. Tja en daar zakt de Jabonman wat weg.

Mesje en krabber:

De Crown Super Stainless voor de 4e x gebruikt. De Crown was geen toppertje vanmorgen. Blijf het een wat twijfelachtig mesje vinden. Morgen nog eens kijken of mijn 5 norm te halen is, maar denk dat het dat dan ook wel is. 2 rondes in de Black beauty eerst op 6 en vervolgens op 8 bracht me geen glad gevoel. Toen de ATT S1 erbij gepakt en de 3e ronde tegen de vleug in was in 1 x de verlossing van de baard. Maar dat was ook weer een slant. Lijkt wel of dit mesje erg gevoelig is voor het type krabber. Resultaat BBS.

Tot slot: De geurige bloemetjes uit de zeep nog eens opgepept met Lavanda AS van Ach Brito en met de Farmagan gel wat verzorgd. Nu een poosje later heb ik wel een wat geïrriteerde bakkes van de poging toch een BBS te doen. Morgen maar eens verder zien.

Posted

Proraso groen pre-shave

Omega 80067

TOBS Eton College

Merkur 39c

Polsilver SI (12x)

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

In de cd-speler: Donald Fagen - The Nightfly

Zo hoor je je op zondag te scheren: fris en gedistingeerd. Het mesje blijft boven verwachting presteren. Raken ze wat op leeftijd, dan wordt tegendraads scheren toch een avontuur. Maar niks van dat al, de eerste ronde gaf een knisperend geluid en daarna werd het fijne werk in ronde twee en drie gedaan. De AS gaf nagenoeg geen prik, dus het mesje mag nog een keer naar het front.

Posted

Na vele dagen wederom

ATT r1

Musgo real Basil lime

Razorock syntheet

Zonnebrandcreme factor 30

Wederom zelfde uitzicht

Posted
Wacker classic 7/8. Dit matige resultaat valt buiten de marge die ik tot nu toe heb ervaren met open scheermessen. Terwijl ook nieuwe Wackers toch goed bekend staan, wat ik zo lees.

Zelfde ervaring met Wacker. Ze komen blijkbaar niet altijd scherp uit de fabriek. Na een slijpbeurt van 1 van ervaren slijpers doet het mes het nu uitstekend.

Posted
* Hoshi Tombo #8000

Dan gaat het wel.

Mocht je het toch een mes vinden die niet helemaal in jouw lijn ligt neem ik hem gewoon terug hoor voor dezelfde prijs als je betaalde.

Bedankt Ron, Zal hem nog een paar keer proberen en als het niks voor mij is neem ik contact met je op.

Posted

Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt

Mama Bear Andy's Mint

Mulcuto Nadelspitzen

Voskhod (3?)

Tunney aluin

De Mama Bear wilde niet zo vandaag, hetgeen leidde tot niet al te best schuim. Daar heb ik met glycerine zepen vaker last van. Blijkbaar liggen we elkaar niet. Aan het voorweken van de zeep (gedaan) en de kwast (absolute top) kan het in ieder geval niet gelegen hebben.

Va Merwtje overgenomen de Mulcuto Nadelspitzen krabber, hetgeen de rechte variant is van de door Hans en mij zo bejubelde kromme Mulcuto Needlepoint/Nadelspitzen. Nou. Wellicht iets minder effectief dan het kromme familielid, maar zeker niet slecht. Met wat meer haaltjes hetzelfde perfecte resultaat, en met zonder prik van de aluin, wat me gezien mn niet zo beste schuim en het grotere aantal haaltjes verbaasde.