Jan Zoethout Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 SOTD 20170803 J&T® noten / "Black Mag". Jabones by Luna "Higo y vainilla". iKon "El Jefe" / Cadman greep. Kai Titan Mild (15). Hugo Boss Bottled EdT.
peto Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Merkur 39C Astra SP (3*) Semogue 1800 Lea crème menthol Pinaud Clubman Musk Fris en glad! Fijne dag!
peto Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Merkur 39C Astra SP (3*) Semogue 1800 Lea crème menthol Pinaud Clubman Musk Fris en glad! Fijne dag!
Hanskoning Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 In mijn tijdelijke absentie ben ik natuurlijk wel blijven scheren en ik mocht in deze tijd zelfs een pakketje ontvangen met daarin de ATT SE-1 en de Asylum van Harkos en een Claymore SE + Maggard greep van Jan. Zoals de oplettende lezertjes zich zullen herinneren was het avontuur met de ATT SE-2 door zijn rauw scheergedrag niet aan mij besteed. Dit gaat ook op voor de ATT SE-1 niet omdat deze nu rauw is nee juist anders hij is veels te mild en mist voor mij de effectiviteit. En nu heb ik me al 5 keer met de Asylum geschoren en elke keer weer ben ik geraakt door de onvoorstelbare effectiviteit welke deze krabber heeft en daarbij ook nog een zeer acceptabel comfort mits behoedzaam gehanteerd. Het mesje is een vers Captain Kai mild mesje en dat gaat als de spreekwoordelijke brandweer door de twee dagen stoppels. Het begint te kriebelen ware het niet dat hij duur is maar de dollar koers is zakkende. Ook een vers zeepje voor het eerst toegepast en niets te klagen met een frisse geur. Afgewerkt met de Pinaud was dit een meer dan fantastische scheerbeurt en gladder kan volgens mij niet meer.
Jan Zoethout Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 .... Dit gaat ook op voor de ATT SE-1 niet omdat deze nu rauw is nee juist anders hij is veels te mild en mist voor mij de effectiviteit. .... [/attachment] Bij dit soort krabbers wordt de agressie/effectiviteit ook heel erg bepaald door het gebruikte mesje - probeer eens een wat pittiger mesje, zoals de Feather AC Pro Super. Heus - het scheelt !
Tony Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 TI uit c135 staal. Ik heb al enige jaren een paar vintage TI in roulatie en heb altijd enige afstand gehouden van de nieuwe uitvoeringen gezien het commentaar daarover op de diverse fora. Enige tijd geleden mocht ik een c135 uitvoering slijpen voor een ander en het resultaat verbaasde me toen in positieve zin. Dus toen deze een maand geleden langs kwam heb ik hem toegevoegd aan de collectie. Scheert voor mij net zo goed als de vintage exemplaren.
Hanskoning Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 .... Dit gaat ook op voor de ATT SE-1 niet omdat deze nu rauw is nee juist anders hij is veels te mild en mist voor mij de effectiviteit. .... [/attachment] Bij dit soort krabbers wordt de agressie/effectiviteit ook heel erg bepaald door het gebruikte mesje - probeer eens een wat pittiger mesje, zoals de Feather AC Pro Super. Heus - het scheelt ! Ik heb de ATT voorzien van een Feather Professinal mesje Jan maar ook met dit mesje vond ik hem te mild scheren. Maar nu bedenk ik me is de Pro Super wel het mesje wat jij bedoelt?
Jan Zoethout Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 .... Dit gaat ook op voor de ATT SE-1 niet omdat deze nu rauw is nee juist anders hij is veels te mild en mist voor mij de effectiviteit. .... [/attachment] Bij dit soort krabbers wordt de agressie/effectiviteit ook heel erg bepaald door het gebruikte mesje - probeer eens een wat pittiger mesje, zoals de Feather AC Pro Super. Heus - het scheelt ! Ik heb de ATT voorzien van een Feather Professinal mesje Jan maar ook met dit mesje vond ik hem te mild scheren. Maar nu bedenk ik me is de Pro Super wel het mesje wat jij bedoelt? Jawel ik bedoel echt de Pro Super: En dat is echt de pittige broer van de Professional:
Hanskoning Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Duidelijk de bovenste heb ik niet en de onderste dus wel in huis. Nu scheert de Asylum goed met zowel de Kai als Feather, een aankoop van de Pro Blades wordt dus niet overweging genomen
Harkos Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Duidelijk de bovenste heb ik niet en de onderste dus wel in huis. Nu scheert de Asylum goed met zowel de Kai als Feather, een aankoop van de Pro Blades wordt dus niet overweging genomen De Pro Super heeft iets meer blade exposure, dan de profesional. De Pro Super heb ik nog niet geprobeerd, maar als de krabbers weer thuis zijn zal ik dat eens doen om te vergelijken. Heb hier een dispenser met Pro's liggen. Wordt nu ook wel nieuwsgierig.
Jan Zoethout Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Die 0.2 mm van de Pro Super maakt wel degelijk wat uit - mijn hele milde General werd er toch best wat pittiger van. Stuur Hans toch zo'n Pro Super, Harrie - kan 'ie er zelf achterkomen ...
Harkos Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Die 0.2 mm van de Pro Super maakt wel degelijk wat uit - mijn hele milde General werd er toch best wat pittiger van.Stuur Hans toch zo'n Pro Super, Harrie - kan 'ie er zelf achterkomen ... Dat ik daar zelf niet op kom. Zal er morgen 1 op de post doen richting Utrecht. Eens zien of Hans zich dan kan dunschillen.
Hanskoning Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Soms lost alles zich vanzelf op als je maar te druk bent om overal tegelijkertijd te zijn Dank u heren
ChrisVanMeer Posted August 4, 2017 Author Posted August 4, 2017 Open mes: Micor Kwast: Mühle - Silvertip Fibre XL (Syntheet) Scheerkom: Poolse kom Scheerzeep: Dutchi Bergamotte After-Shave: Nivea - Balsem
mhharsta Posted August 4, 2017 Posted August 4, 2017 Everready 1912 SE met Gem mesje Omega varkenskwast Derby scheerzeep Wimmie scuttle L'Oreal Hydra Energetic "Ice Effect" ASB. De verkoeling na de prima scheerbeurt kwam van de plens koud water, en niet van de ASB met de wervende teksten op het flesje. Het spul is iets vettig, en heeft een weinig, licht chemische geur. de verzorging is goed. Je had hem helemaal raak Hans .
Harkos Posted August 4, 2017 Posted August 4, 2017 Turkse paardenhaar (Lider 1), Calani Dubai, Lutz Slant, Crown Super Stainless 2e x, Proraso Wood and Spice cologne, Proraso Wood and Spice AB. Kwast en zeep: Turkse paardenhaar (Lider 1) en Calani Dubai: De grote Turk maar weer eens uit de kast laten komen. Om dat op een plezante manier te doen, de Turk door de Dubai gehaald. Geurtechnisch prima op zijn plek voor de Turk. Lekker kruidig Oosters zeepje met wat aardse ondertonen. Mooi schuim in de scuttle. ets aan de vochtige kant, maar verkeek me op het vocht wat deze kwast vasthoud. Goed even door kloppen en toch wel goed bruikbaar schuim. Mesje en krabber: De Crown Super Stainless voor de 2e x gebruikt. De Crown was vanmorgen van een geheel andere klasse, dan gisteren. Moeiteloos door de baard in 3 rondjes glad. Heerlijk. Ligt waarschijnlijk echt aan de krabber, want in de Lutz vanmorgen een totaal andere ervaring, als gisteren in de Pearl. Het mesje gedraagt zich echt als ik verwacht van een Lord mesje. Resultaat BBS. Tot slot: Daar ik de cologne er lekker van vind, gisteren nog een flesje Proraso Wood en Spice ASB erbij gehaald. Vanmorgen dus eerst wat geur en vervolgens ASB en ja lekker gedragen houtluchtje, met een wat amberachtige ondertoon.
Tjebbe Posted August 4, 2017 Posted August 4, 2017 Stirling Kong, K Shave Worx - Frozen, Timeless OC, PolSilver Super Iridium (3), Kokosolie, Antica Barbieria Colla Tobacco Verde.
Hanskoning Posted August 4, 2017 Posted August 4, 2017 L'Oreal Hydra Energetic "Ice Effect" ASB. De verkoeling na de prima scheerbeurt kwam van de plens koud water, en niet van de ASB met de wervende teksten op het flesje. Het spul is iets vettig, en heeft een weinig, licht chemische geur. de verzorging is goed. Je had hem helemaal raak Hans . Helaas was ik ook voor de wervende tekst gevallen Maarten en dientengevolge dus ook teleurgesteld
Hanskoning Posted August 4, 2017 Posted August 4, 2017 De Asylum heeft de 5 dagen test met als resultaat cum Laude afgesloten wat een heerlijke krabber is dit tóch. Van Jan Zoethout heb ik een bijna volle pot Proraso Cypress & Vetiver -die uit de gele zak- mogen verkrijgen en bij de eerste keer dat de pot open ging dacht ik met Proraso rood oftewel de Sandalwood geur van doen te hebben. Voornoemde zepen door diverse mensen ter vergelijk laten ruiken en er zit licht verschil in de geur maar ook volgens hen is dit een redelijk vergelijkbare geur. Die associatie is niet verdwenen bij het daadwerkelijk gebruik, ik ruik niets van de vetiver en de gehele scheerbeurt blijf ik Proraso Rood tussen mijn oortjes ruiken en dat is voor mij één van de minste Sandalwood geuren die er is .......helaas. De afwerking met de Rituals is dan weer top over de aalgladde huid.
Jan Zoethout Posted August 4, 2017 Posted August 4, 2017 SOTD 20170804 J&T® noten / "Black Mag". Jabones by Luna "Geranio romero y clavo". ATT SE1 (aluminium). Feather Artist Club Pro Super (4). Hugo Boss Bottled EdT. Met dit mesje wordt de milde krabber een stuk agressiever/effectiever ...
Arnout Posted August 4, 2017 Posted August 4, 2017 Aangename warme scheerbeurt, eindelijk eens een ander geurtje. Wel wat enthousiast met de kwast in de pot gezeten, zeep voor 5 scheerbeurten genomen. Bbs in twee gangen en nog eens krabben op een plekje onder de kaak dat ik vergeten was. Aluin was voelbaar maar zonder prikken. Na een half uurtje toch terug een licht branderig gevoel,.. Er zit iets in de zeep of aftershave??
Recommended Posts