Jump to content

keuze scheermesjes

Jacco

Recommended Posts

Hallo,

ik scheer me sinds kort met een DE,

heb deze mesjes nu gebruikt;

* Derby (niet mijn ding)

* Wlkinson ( 1 proefmesje gebruikt, vond hem niet zo, scheerwondjes..)

* Rapria platinum lux, bevallen goed!

* Personna (hema)

* Voskhod

welke mesjes zou ik volgens jullie ook eens " moeten" proberen?

grJacco

Je weet het pas als je ze zelf ervaart, al zijn mesjes die door meerdere aangeraden worden een prima start natuurlijk. Zo ben ik bijvoorbeeld blij dat ik me niet moet scheren met voskhod en kai's (maar die zullen gezien de reviews op de forums voor velen tot de beste mesjes behoren die je kunt krijgen, dus proberen!)

Hallo, bedankt voor jullie reactie!

ik denk erover deze te bestellen (1 doosje per soort) zijn dat de juiste? evt nog meer waarvan je zegt moet je proberen, wat ik nog niet heb.

PRODUCT PRICE QUANTITY TOTAL

Astra Razor Blades ASTRA - Superior Platinum

blades: 5

0,75 €

0,75 €

Kai Kai – Stainless Steel

2,79 €

2,79 €

Polsilver Razor Blades Polsilver - Super Iridium

1,29 €

1,29 €

voskhod teflon coated razor blades Voskhod - Teflon Coated

0,89 €

0,89 €

Zeker prettig om kennis te maken met verschillende mesjes!

Zelf heb ik een jaar of vijf allerlei mesjes in m'n scheerhoofd (...) gehad.

Uiteindelijk heb ik een hele rits Rapira platinum lux gekocht en een paar Feathers.

Maar, het zelf uitzoeken en proberen altijd een juiste keuze.

Over de Voskhod teflon coated was ik zelf wat minder enthousiast.

Maar dan bleef ik ook al snel steken bij de teflon coating – het is dat ze het erbij schrijven.

Er zijn verschillende gedachten over het gebruik van teflon.

Doorgaans over teflon en verhitting, maar ook wel over teflon en koud gebruik.

Er is wel wat leesbaars te vinden op het web. Is overigens niet hetzelfde als betrouwbaars..

Veel succes met het vinden van je meest prettige scheermesje(s) voor je DE krabber voor een optimaal scheergenot.

Ps. De keuze van scheerzeep is medebepalend voor je scheerervaring..

• 5 months later...

Ik heb geen enkel mesje wat ik het beste vindt - in alle krabbers.

Verschilt bij mij heel erg per krabber. En sommige mesjes - zoals de Feather - vind ik persoonlijk pas na een scheerbeurt of 3 wat fijner scheren.

Harkos schreef 2 minuten geleden:

Nou dat is erg persoonlijk.

Helemaal mee eens.

kevin vermeiren schreef 4 uur geleden:

heb je Feather al eens geprobeerd?

volgens mij het beste mesje dat er is. :-)

edit-- ... stond onder de J.. vandaar mijn schrijven.. keek niet echt verder..  ..-- edit

Wel.. ik heb een aantal verschillende mesjes opnieuw in verzameling genomen - ik had er eerst een tien tot vijftien (..?) verschillende als uitprobeer, maar dit zo onhandig door elkaar gebruikt dat ik ondertussen alles wel vergeten ben.. zo ook met de Feathers. Weg  :)

En daarmee is Feather weer opgenomen in de rij.

Nu ga ik dan toch netjes op steeds dezelfde krabber volgorde, met aantekeningen, dit aantal verschillende mesjes proberen. Zal ik dan toch eens zien hoe vaak ik me met een mesje scheer en/of zou kunnen scheren….

En de verschillende mesjes ga ervaren in de verschillende krabbers op rij en zo mes en krabber combinatie.

Zal wel even een tijdje nemen. Scheer me graag om de dag. Dus acht maal scheren met een mesje is alweer zestien dagen verder.

Wordt vervolgd... ik zal t z t  m'n bevindingen delen.

• 3 weeks later...
Jacco schreef Op 27-7-2017 om 16:38:

Hallo,

ik scheer me sinds kort met een DE,

heb deze mesjes nu gebruikt;

* Derby (niet mijn ding)

* Wlkinson ( 1 proefmesje gebruikt, vond hem niet zo, scheerwondjes..)

* Rapria platinum lux, bevallen goed!

* Personna (hema)

* Voskhod

welke mesjes zou ik volgens jullie ook eens " moeten" proberen?

grJacco

Ik weet niet of je de ‘Lord’ mesjes al kent, want die kan ik je ook wel aanraden. Deze worden zowel onder hun eigen naam als ook onder allerlei sub(Shark, Big ben, Asco, Racer. etc)merken verkocht en dan ook nog is in stainless, super chrome of platinum class uitvoeringen.

Ze zijn bovendien ook nog is redelijk betaalbaar ;)

Het aloude uekaz weer,:) maar terecht ze zijn zeker redelijk betaalbaar maar veel Lord mesjes en dan degene die jij met name noemt behoren voor mij tot de grote groep middelmatige mesjes en dan geef ik liever een paar euro meer uit voor de toppers.

De captain reds bevallen me wel uit de lordstal, en de lord in witte verpakking, effe kwijt hoe die ook weer heten, zijn zeker erg goed. Al dat andere spul steekt daar toch schraal bij af.

De  Classics (uekaz)zijn ook mijn favoriet, maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste drie mesjes wel snel bot begon te vinden, die ik gebruikte.

Iedere keer haalde ik maar 3 beurten uit ieder mesje, terwijl ik eerst altijd 5 beurten kon doen.

Hanskoning schreef 2 uur geleden:

Het aloude uekaz weer,:) maar terecht ze zijn zeker redelijk betaalbaar maar veel Lord mesjes en dan degene die jij met name noemt behoren voor mij tot de grote groep middelmatige mesjes en dan geef ik liever een paar euro meer uit voor de toppers.

Ik raadde hem ook eerst de mesjes van ‘Lord’ aan, en noemde ik die submerken meer als voorbeeld.

• I like it 1