Jump to content

Voorstelrondje Galf

Galf

Recommended Posts

Hallo,

De belangrijkste reden dat ik mij heb aangemeld is dat ik nu en dan bij het browsen en zoeken naar achtergrondinfo op deze site kom en zonder login bijvoorbeeld geen foto's kan zien.

Nat-scheren doe ik eigenlijk al mijn hele leven met een intermezzo'tje van een paar jaar electrisch scheren en de laatste ca. 12 jaar alleen DE en met open mes. Het laatste jaar exclusief met open messen. DE is voor fallback wanneer het slijpen nog niet helemaal gelukt is/was om af te ronden (cheaten eigenlijk). Ik heb nog wel wat cartridge-mesjes liggen voor mee op vakantie als "altijd veilig om mee te nemen" maar de ervaring leert dat het relatief onplezierig is.

Wat ooit een vervelend tussendoor-klusje was, is nu een ritueel om naar uit te kijken: eerst een selectie-proces van welk zeepje, welke kwast en welk mes, vervolgens het stroppen en inzepen en dan het scheren zelf. Afronden met een aftershave-je en genieten maar. Preppen met koud water heeft overigens mijn voorkeur.

Niet geheel onervaren dus, maar ik blijf me verbazen over de vele invalshoeken en achtergronden om hiermee bezig te zijn. Tot zover in een notedop...

Welkom Galf

ik hoop dat je niet alleen voor de plaatjes komt, maar af en toe ook nog wat tikt :-) En over plaatjes: waar zijn die van jouw mes(sen)? ;)

Je constatering dat een rotklus nu een plezierig ritueel is deel ik trouwens met je, ik heb dezelfde evolutie doorgemaakt.

Even een snel plaatje met een mobieltje gaat 'm niet worden; de meesterwerkjes/stillevens die hier soms voorbijkomen zijn door mij niet te evenaren maar om iets acceptabels neer te zetten zal ik mijn reflex uit de motteballen moeten halen. Even geduld, hopelijk van het weekend wat creativi-tijd.