Ga naar inhoud
Kingjack

Maseto shaving club

Aanbevolen reacties

Is normaal zeker : ik heb borstels gehad die veel meer haren verloren hebben maar het is inderdaad heel vervelend als er haren achterblijven in een pot scheerzeep of creme

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijne heb ik enkele maanden geleden overgenomen van Guy1307: een finest met barberhandle. Geeft een zeer vol en zacht gevoel bij het inzepen. Maakt heel gemakkelijk en vol schuim met harde scheerzeep in een schaaltje. Gewoon de kwast een paar keer rond zijn as draaien op de zeep en hij is vertrokken.  Wel verliest hij 1 a 2 haren per beurt (maar hij heeft er veel) In praktijk: is de finest badger iets grover dan de silvertip? Silvertip is meestal iets duurder dan de finest?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar hebben jullie deze Maseto scheerkwasten gekocht? Iemand op een Engelstalig forum vertelde me dat ze kwalitatief nog beter zijn dan Virginia Sheng scheerkwasten. Ik wil een alternatief achter de hand hebben indien m'n Yaqi Silvertip dashaar scheerkwast alsnog beslist om weer volop haartjes te verliezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

EBay msshaving

zelf vind ik deze kwast (van Maseto) veel beter. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@CobraX Mijn Maseto verliest ook haartjes. Niet irritant veel, maar 2 per keer zeker. Toen ik hierover een mail naar de verkoper (classicshop2012) stuurde, had ik met 2 weken een vervangende kwast en heb er nu dus 2. Perfecte service. Die nieuw verhaart nauwelijks.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn 2 toppers zijn op dit moment de Maseto's ook hier af en toe een losse haar maar dat vond ik allesbehalve verontrustend, met alle dasharen kwasten die ik tot nu toe gehad heb zoals ook de zeer prijzige Simpsons kwam dit voor.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De loft is precies wel vrij kort (52mm). Zowel bij de 26mm als de 30mm knot. Goedkoop zijn ze niet, maar je krijgt er wel een houder bij dus dan valt de prijs op zich best wel mee. Als het tot een aankoop komt, dan is de grote vraag natuurlijk 26mm of 30mm Silvertip (en in mindere mate bulb of fan).

Harkos schreef 5 uur geleden:

@CobraX Mijn Maseto verliest ook haartjes. Niet irritant veel, maar 2 per keer zeker. Toen ik hierover een mail naar de verkoper (classicshop2012) stuurde, had ik met 2 weken een vervangende kwast en heb er nu dus 2. Perfecte service. Die nieuw verhaart nauwelijks.

Dat is inderdaad een zeer goede service. Heb je iets speciaal moeten doen om de verkoper te overtuigen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
De loft is precies wel vrij kort (52mm). Zowel bij de 26mm als de 30mm knot. Goedkoop zijn ze niet, maar je krijgt er wel een houder bij dus dan valt de prijs op zich best wel mee. Als het tot een aankoop komt, dan is de grote vraag natuurlijk 26mm of 30mm Silvertip (en in mindere mate bulb of fan).

Dat is inderdaad een zeer goede service. Heb je iets speciaal moeten doen om de verkoper te overtuigen?
Nee, 1 Mail, klaar. Overigens zijn ze niet duur! Je moet ze vergelijken met een andere das en dan kosten ze nog niet de helft!
  • Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel eerlijk doet mijn Maseto 2 band finest niet onder voor mijn Shavemac 2 band silvertip.....

Daar had die wel 20 extra sopbeurten voor nodig.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat heb ik al vaker gehoord Onno.
Persoonlijk heb ik wel wat twijfels, inmiddels 3 verschillende 24 mm finest kwastjes gehad van Maseto en die waren allemaal anders.
1 zeer stug en veel scrub, 1 stug en redelijk zacht en de laatste die is gebleven is zeer zacht met een goede backbone.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn Extra Dense Maseto haalt het niet bij mijn Shavemac D01. De Maseto voelt slap aan in vergelijk, zeker niet slecht, maar wel een trede lager. De kwat mist, voor mij, de slag extra luxe die een kwast kan brengen.

Daarmee bedoel ik niet dat de kwast slecht is, de prijs-kwaliteitvehouding is uitstekend (zeker voor mij, ik kreeg de mijne), en de prestaties zijn gewoon goed. Maar meten met de top kan Maseto, althans de mijne, niet .

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldig: dus Maseto lijkt vooral niet stabiel in het aanleveren van kwasten. Bij mij is de Maseto zelfs een tikkie dichter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet dat er op ATG ooit een inkoopactie gestart is voor Maseto, maar door totaal uitblijvende communicatie (lees: max 1x per 2 weken) is die toen ook gestaakt. Ook bij het leveren van mijn Maseto ging er een flinke tijd overheen. Ben trouwens wel erg tevreden over de kwaliteit, maar ik ben het in deze met @efsk eens dat deze het aflegt tegen wat andere merken kwasten. En inderdaad, Maseto en bijv. een Yaqi hebben een beste prijs- / kwaliteits verhouding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb ik waarschijnlijk dan alle geluk met mijn 24 mm. 2 bander, 26 en 30 mm. Finest Silvertips alledrie in de Dense uitvoering want qua zachtheid, ruggengraat, schuimslaan verslaan ze de drie maal duurdere Simpsons kwasten die ik heb gehad. Dus wisselende kwaliteit misschien maar dan heb ik waarschijnlijk steeds het geluk aan mijn zijde gehad, vandaar mijn eerder gemaakte opmerking dat de bestelde Shavemac dan wel heel goed moet zijn. :)

Trouwens met zoveel geluk als ik dan heb ga ik nu even een staatslot kopen. xD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 56 minuten geleden:

Trouwens met zoveel geluk als ik dan heb ga ik nu even een staatslot kopen. xD

'T kan nog net voor de 10de!!

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef op 8-10-2017 om 10:07:

Een 26 mm --edit: 24mm -- silvertip barbershop heb ik ook onderweg. Ik ben benieuwd hoe hij zich houdt. Goed te weten dat de service voor elkaar is. Heb jij ook de silvertip, of heb je de 2-band Daniel?

De Silvertip. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe voeg ik een fotootje toe via mijn mobiel? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moet je gouden donateur voor zijn om foto’s te kunnen uploaden. Anders via een plaatjesboer (imgur.com oid)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik Tapatalk daarvoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een Maseto is behoorlijk "dense". Kan hem op zijn kop zetten! 494f5d259a4ba17ac50318fe30222bb4.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een Maseto is behoorlijk "dense". Kan hem op zijn kop zetten! 494f5d259a4ba17ac50318fe30222bb4.jpg

Die heb ik ook, goed hè
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hharry schreef 2 uur geleden:

Fan of bulb?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fan of bulb?
Bulb

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet misschien ook maar eens een mailtje sturen; mijn Maseto verhaart ook nog steeds lichtjes. Inderdaad maar één of twee haren, en niet eens iedere scheerbeurt, maar na een half jaar zou dat toch wel opgehouden moeten zijn.

Verder is het een prima kwast; ik heb de 24mm Finest Badger.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hm ook ik heb dit voor en dit bij verscheidene kwasten. Meestal haal ik de loszittende eruit na het uitwassen en of voor het scheren. Dit gaat inderdaad steeds maar over een paar haartjes. Misschien moet ik een opletten en controleren of het over dezelfde borstel(s) gaat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.