Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Mensen,

Naar aanleiding van het lezen van een aantal reviews op buitenlandse fora is enige tijd geleden besloten om een paar kwasten te bestellen bij de Maseto Shaving Chinees.

Mijn ervaring met dassen is niet bijzonder groot, ik heb een tweetal Simpsons en wat VS spul en dan houdt het wel op, om eenieder toch een idee te geven over de MS kwasten, een korte beschrijving en wat foto's.

24 mm extra dense finest met wit ivoor greepje.

Om maar met de deur in huis te vallen, dit is momenteel mijn favoriete kwast. Het greepje is mooi, ligt zeer goed in de hand en de knot is zacht met een prima backbone. Zowel direct op het gezicht als vanuit een bakkie gaat deze prima en het maakt geen zak uit wat voor bewegingen je maakt, het produceren en afgeven van schuim gaat uitstekend.

5dcdec765d7934017c562d0c853d32bf.jpg

36a1bee31d44aa87410e459afdc42cff.jpg

26 mm extra dense silvertip met Memphis Horn greepje.

De Silvertip is nog zachter dan de finest maar moet wel wat backbone inleveren. Ondanks de kreet "extra dense" geeft ook deze kwast het schuim prima af. Het greepje ligt zeer fijn in de hand maar is niet echt een lust voor het oog in mijn opinie.

Cirkels, verven of wat dan ook, het gaat als vanzelf.

79c618eb7ce1b9d1419d0945b7dd14af.jpg

15fc6af2adadea65b07b527d576dc055.jpg

30 mm silvertip Flat met zwart "Classic" greepje.

De grootste en ook direct de meest lastige. Aan deze rakker heb ik even moeten wennen. Waar de andere 2 kwastjes direct goed presteerden moest deze "Flat style" kwast echt een paar maal goed op zijn lazer worden gegeven. Nu de haren wat soepeler en ingebroken zijn is het een genot om te gebruiken. Vanwege de geometrie heeft deze nozem wel een voorkeur voor direct op het gezicht schuimpjes maken en zijn cirkeltjes nog wat moeizaam.

8c83363943b11d9a840da0d5684b5236.jpg

3d54d1e7feade383b9aa2cff8bc2a177.jpg

Nog een plaatje samen.

ee5f9528fa6e20d57ca8820c8abd1848.jpg

Al met al ben ik zeer tevreden met dit scheerspul. De afwerking is boven verwachting goed voor een Chinees en de knotjes zijn zacht met een prima ruggengraat. Haren verliezen ze nauwelijks en na 1 keertje in de zeep was er geen dierlijk luchtje meer te bekennen.

Edited by Guest
Posted

Ik heb er nu 4 en nog eens 2 die terug weg zijn wegens veel te groot voor me (30mm), zeer tevreden!

Beide haarsoorten in barber handle 24mm

Beide haarsoorten in butterscotch korte handle 24mm

5.jpg.ad8fc4811d3ad83601790d1cb7cb8e63.jpg

4.jpg.af9183f9fc7623a7e7766aec60e97eb4.jpg

Posted

Dank jullie voor het delen. Ik werd al nieuwsgierig naar de ervaringen. Na de vakantie zal ik ook eens bestellen.

Posted (edited)

Ze bevallen zo goed dat ze je van de syntheten weer terug hebben gebracht naar de dassen Ron?

In elk geval zien ze er fijn uit.

Edited by Guest
Posted

nee nee dit is een uitzondering, veel borstel voor kleine prijs, de syntheten blijven allemaal hier.

Posted

Voorlopig deze twee 30mm die ik van Snuff overnam. ben eer tevreden mee. Er komen er volgende maand nog een paar bij.

aJPypSl.jpg

• 2 months later...
Posted

Ik heb ook zo'n 26mm Barbershop handle. Pracht ding. Alleen verhaart hij als een malle. Al contact gehad met de verkoper en ik kan een nieuwe kosteloos krijgen. Service zit wel goed en blijkbaar zit er af en toe een mindere kwast bij.

Posted

zijn al hier en daar mensen geweest die dat voorhadden, slechts een heel klein percentage en ze hebben allemaal kosteloos een andere gekregen.

Posted (edited)

Een 26 mm --edit: 24mm -- silvertip barbershop heb ik ook onderweg. Ik ben benieuwd hoe hij zich houdt. Goed te weten dat de service voor elkaar is. Heb jij ook de silvertip, of heb je de 2-band Daniel?

Edited by Guest
Posted

Ik heb de 24 26 en 30 mm zowel in silvertip als 3 band. Ook hier totale tevredenheid.

Opgelet de 30mm silvertip is wel een ferme joekel

Posted

Hoewel ik heb afgelopen week een 2 bander van Kingjack mogen ontvangen en die is wel erg stug oftewel heel veel ruggengraat waardoor het schuim afgeven op de huis minder prettig verloopt.

Echter pas twee keer gebruikt dus ik hoop dat hij nog wat los gaat komen.

Posted
Hoewel ik heb afgelopen week een 2 bander van Kingjack mogen ontvangen en die is wel erg stug oftewel heel veel ruggengraat waardoor het schuim afgeven op de huis minder prettig verloopt.

Echter pas twee keer gebruikt dus ik hoop dat hij nog wat los gaat komen.

Die 24 mm 2 band heeft inderdaad heel wat meer ruggegraat dan de 3 band, de 30mm heeft nog meer ruggegraad.

Als de 24 mm 3 band op zijn breedste meet kom uit op 7,2 cm. De 2 band op 6,8cm

De 30mm 3 band op 8 cm en de 2 band op 7,2 cm.

Opgelet het is best mogelijk dat de 24 mm 3 band silvertip door meer gebruik nog meer gaat uitwaaieren. Deze is nog maar 1 keer gebruikt geweest.

De 3 band is ook heel wat zachter op de huid. Persoonlijk heb ik beiden graag

Posted

De 24 mm. silvertip is qua grootte te vergelijken met de (synthetische) Stirling Kong. Hij heeft niet veel stugheid en ruggegraat, maar is zeker niet "slap" , en erg zacht. Ik heb 'm vandaag voor de eerste maal gebruikt bij de scheerbeurt (en gisteren 2 kommen tabac schuim geslagen om de geur wat uit de kwast te halen). Vooralsnog ben ik erg tevreden, en als dat zo blijft is het een prima silvertip voor die prijs.

• 3 months later...
Posted

Omdat ik erg graag bij een clubje hoor. Hier mijn Maseto 24mm finest badger extra dense.

vanaf de eerste scheerbeurt een prettige kwast maar na een keer of 20 werd die echt zacht met een blijvende ruggegraad. Na vier maanden minder dan 10 haren verloren.

De haren lijken weer wat stugger als ik de kwast een tijdje terzijde heb gelegd.

image.jpg

Posted

Ik heb ook een Maseto two band finest (extra dense, 24mm) en ik ben er uiterst tevreden over. Ik heb er ook eentje aan mijn vader gegeven (dat was eigenlijk de aanleiding voor de Maseto aankoop), maar ik geloof dat hij zijn oude Mühle 21mm pure badger kwastje nog steeds gebruikt, en de Maseto zuinig bewaart :|

De mijne verliest zeer sporadisch een haartje. In drie maanden misschien een stuk of vijf?

• 5 weeks later...
Posted

Is normaal zeker : ik heb borstels gehad die veel meer haren verloren hebben maar het is inderdaad heel vervelend als er haren achterblijven in een pot scheerzeep of creme