DoubleB Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Het scheerkwast virus is (helaas) weer ten volste aangewakkerd in mij..Ben nu namelijk erg geinteresseerd in een Morris & Forndran kwast! Heeft iemand van jullie ervaring met hun zogenoemde two band Blonde badger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Ik heb deze: Erg mooi gemaakt en een mooie kwalieit haar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Ik heb deze: Erg mooi gemaakt en een mooie kwalieit haar! Je afbeelding doet het niet Wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Mopperdemopper..... (zegt iets heel lelijks over iPads en gaat even zoeken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Zo beter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 Mooooooi! Ik heb inmiddels contact met Lee Sabini over een M&F L7 in Jade met een 22mm fan shape blonde badger knot Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 In de herkansing dan: http://img29.imageshack.us/img29/6732/yx8p.jpg[/img] Deze Morris & Forndran 25mm in imitatie schildpad is net binnen. Een klein weekje eigenlijk. Ik vind het handvat erg mooi gemaakt. Mooi materiaal, foutloos verwerkt (geen krasje te bekennen, prachtige diepte, kleur en glans). Daar naast is dit mijn favoriete vorm; ik ben ook gek op de M7 en de Emperor van Simpson, en op de A3SM. De kwast zelf is iets anders dan van de Simpsons, Semogues en Wiborgs die ik heb. Wat witter, misschien iets zachter op de tips maar zeker geen tekort aan backbone. En ondanks dat de 'Blonde Badger' kwast een behoorlijke (maar niet extreem) dichtheid heeft, heeft 'ie een erg goede 'flow'. Dit is overigens ook de beetje hybride vorm kwast die ik graag zie. Ik ben er blij mee. Lee Sabini heeft een prachtig stuk werk geleverd voor een heel mooie prijs. Ben er zelfs zo enthousiast over dat ik nog één in bestelling heb die volgende week komt, een 26 mm ook weer Blonde Badger. Die gaat er zo uitzien: Toch weer een aardige uitgave aan scheerkwasten, maar dan heb je ook wat Bestellen bij M&F schijnt voor sommigen een 'life changing event ' te zijn (lees er de &B en TSN fora maar eens op na). Ik heb niet anders dan hele goede ervaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Mooooooi! Ik heb inmiddels contact met Lee Sabini over een M&F L7 in Jade met een 22mm fan shape blonde badger knot Ow... da's heel mooi! (los van die fan shape dan he? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 Haha, mss verander ik dat nog in een hybrid...die zien er toch ook wel super uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Wat ik nooit zo snel terugvind is wat mensen nou betalen voor deze beauties. Is dat een geheim of durf niemand te vertellen hoeveel ze nou werkelijk kosten? De B&B groupbuy kwast kostte rond de 100 dollar toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Wat ik nooit zo snel terugvind is wat mensen nou betalen voor deze beauties. Is dat een geheim of durf niemand te vertellen hoeveel ze nou werkelijk kosten? De B&B groupbuy kwast kostte rond de 100 dollar toch? Da's niet zo'n heel groot geheim toch? Met 100 dollar zit je goed. Hier staat de prijs op 93 USD: http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/343759-Morris-amp-Forndran-Group-Buy-Official-Launch Ik meende uiteindelijk iets als 75 GBP te hebben betaald. Reguliere prijzen hier: http://int.classicshaving.com/shaving-brushes/morris-forndran-brushes.html?limit=all Tussen de 70 USD en 140 USD. Maatwerk is iets meer tot heel veel meer afhankelijk van je wensen. Op de BST zie je ze voor 125 $, voor een beetje goede conditie en 24-26 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Dank! DoubleB had me per PB ook al wat prijzen gequote. Afgezien van tweedehands prijzen en de recente groupbuy had ik echt geen idee van prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 Nou...weer hetzelfde liedje hier..M&F 22mm L7 Jade met hybrid (bulb/fan) knot is besteld =) Heb gevraagd om de zachtste variant van de Blond Badger en was geen probleem volgens Lee. Wil me ook even aansluiten bij Wim. Lees veel verhalen over slecht contact met Lee Sabini, maar bij mij liep het vlekkeloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Nou...weer hetzelfde liedje hier..M&F 22mm L7 Jade met hybrid (bulb/fan) knot is besteld =) Heb gevraagd om de zachtste variant van de Blond Badger en was geen probleem volgens Lee. Wil me ook even aansluiten bij Wim. Lees veel verhalen over slecht contact met Lee Sabini, maar bij mij liep het vlekkeloos. We hebben ze nog niet binnen he? Maar daar heb ik dan weer alle vertrouwen in. Erg aardige man, die Lee. Ik ben ook benieuwd naar die jade L7. De Simpsons M7 is een van mijn favorieten, namelijk. Maar jade durf ik elke keer niet. Dat durfde ik ook niet met faux horn trouwens. Ik heb ooit een paar donkere Emperor 3 besteld bij Simpsons, en een daarvan was wel heel erg ivoor en had een behoorlijk extreem kleurverloop. Op advies van Mark toch gedaan, en wt ben ik er blij mee. Dus wie weet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 Dat is waar! Ik vind Jade er altijd schitterend uitzien, dus het was eigenlijk een no-brainer voor mij =D Ik zal zeker een foto uploaden als ik 'm binnen heb. Kun je zelf kijken hoe je de Jade vindt. Ik heb dan weer wat meer moeite met faux tortoise en dat soort kleuren. Een Polo stijl butterscotch wil ik ook nog wel, als de M&F bevalt komt die er mss dus ook nog wel =) Hoe bevalt de Blond Badger van je Chief?? Een Emperor zou ik ook heel graag nog eens uitproberen. Lijkt me ook een heerlijk handvat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 It's here! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Imposante kwast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julyan Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 gefeliciteerd met je nieuwe brush zojn mooie brushes zag oog die in het B&B group buy draadje, jammergenoeg ded ik toen nog niet aan DE scheren heeft iemand de contact info van mr lee? het is lastig te vinden op het net alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts