Jump to content

Ervaringen met een M&F kwast?

DoubleB

Recommended Posts

In de herkansing dan:

centerhttp://img29.imageshack.us/img29/6732/yx8p.jpg[/img]

Deze Morris & Forndran 25mm in imitatie schildpad is net binnen.

Een klein weekje eigenlijk.

Ik vind het handvat erg mooi gemaakt.

Mooi materiaal, foutloos verwerkt (geen krasje te bekennen, prachtige diepte, kleur en glans).

Daar naast is dit mijn favoriete vorm; ik ben ook gek op de M7 en de Emperor van Simpson, en op de A3SM.

De kwast zelf is iets anders dan van de Simpsons, Semogues en Wiborgs die ik heb.

Wat witter, misschien iets zachter op de tips maar zeker geen tekort aan backbone.

En ondanks dat de 'Blonde Badger' kwast een behoorlijke (maar niet extreem) dichtheid heeft, heeft 'ie een erg goede 'flow'.

Dit is overigens ook de beetje hybride vorm kwast die ik graag zie.

Ik ben er blij mee. Lee Sabini heeft een prachtig stuk werk geleverd voor een heel mooie prijs.

Ben er zelfs zo enthousiast over dat ik nog één in bestelling heb die volgende week komt, een 26 mm ook weer Blonde Badger.

Die gaat er zo uitzien:

62iq.jpg

Toch weer een aardige uitgave aan scheerkwasten, maar dan heb je ook wat :shock:

Bestellen bij M&F schijnt voor sommigen een 'life changing event ' te zijn (lees er de &B en TSN fora maar eens op na).

Ik heb niet anders dan hele goede ervaringen.

Wat ik nooit zo snel terugvind is wat mensen nou betalen voor deze beauties. Is dat een geheim of durf niemand te vertellen hoeveel ze nou werkelijk kosten? :D

De B&B groupbuy kwast kostte rond de 100 dollar toch?

Da's niet zo'n heel groot geheim toch?

Met 100 dollar zit je goed.

Hier staat de prijs op 93 USD: http://badgerandblade.com/vb/showthread.php/343759-Morris-amp-Forndran-Group-Buy-Official-Launch

Ik meende uiteindelijk iets als 75 GBP te hebben betaald.

Reguliere prijzen hier: http://int.classicshaving.com/shaving-brushes/morris-forndran-brushes.html?limit=all

Tussen de 70 USD en 140 USD.

Maatwerk is iets meer tot heel veel meer afhankelijk van je wensen.

Op de BST zie je ze voor 125 $, voor een beetje goede conditie en 24-26 mm.

Nou...weer hetzelfde liedje hier..M&F 22mm L7 Jade met hybrid (bulb/fan) knot is besteld =) Heb gevraagd om de zachtste variant van de Blond Badger en was geen probleem volgens Lee.

Wil me ook even aansluiten bij Wim. Lees veel verhalen over slecht contact met Lee Sabini, maar bij mij liep het vlekkeloos.

Nou...weer hetzelfde liedje hier..M&F 22mm L7 Jade met hybrid (bulb/fan) knot is besteld =) Heb gevraagd om de zachtste variant van de Blond Badger en was geen probleem volgens Lee.

Wil me ook even aansluiten bij Wim. Lees veel verhalen over slecht contact met Lee Sabini, maar bij mij liep het vlekkeloos.

We hebben ze nog niet binnen he? :o:o:o

Maar daar heb ik dan weer alle vertrouwen in.

Erg aardige man, die Lee.

Ik ben ook benieuwd naar die jade L7.

De Simpsons M7 is een van mijn favorieten, namelijk.

Maar jade durf ik elke keer niet.

Dat durfde ik ook niet met faux horn trouwens.

Ik heb ooit een paar donkere Emperor 3 besteld bij Simpsons, en een daarvan was wel heel erg ivoor en had een behoorlijk extreem kleurverloop.

Op advies van Mark toch gedaan, en wt ben ik er blij mee.

Dus wie weet?

Dat is waar!

Ik vind Jade er altijd schitterend uitzien, dus het was eigenlijk een no-brainer voor mij =D Ik zal zeker een foto uploaden als ik 'm binnen heb. Kun je zelf kijken hoe je de Jade vindt. Ik heb dan weer wat meer moeite met faux tortoise en dat soort kleuren. Een Polo stijl butterscotch wil ik ook nog wel, als de M&F bevalt komt die er mss dus ook nog wel =)

Hoe bevalt de Blond Badger van je Chief??

Een Emperor zou ik ook heel graag nog eens uitproberen. Lijkt me ook een heerlijk handvat.

• 2 weeks later...

gefeliciteerd met je nieuwe brush

zojn mooie brushes zag oog die in het B&B group buy draadje, jammergenoeg ded ik toen nog niet aan DE scheren

heeft iemand de contact info van mr lee? het is lastig te vinden op het net

alvast bedankt :)