Jump to content

SOTD 24 juli - 30 juli 2017

cutthroat

Recommended Posts

- Fatip grande

- Rapira

- L'Occitane Plisson

- Rose of Bulgaria

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Echo aftershave balm

Zo, de laatste werkweek is aangebroken! Aftellen maar, en dan heerlijk vier weken vrij :mrgreen: . De eerste scheerbeurt van deze laatste week verliep zoals verwacht: geen enkel probleem. In twee gangen weer nagenoeg zo glad als een aal. Geen prik van zowel de aluin als de Pinaud. Afgemaakt met de Echo aftershave balm. Op naar de tweede scheerbeurt!

Timeless 0,95

Gillette Wilkinson sword

Wimmie Bowl

Simpson Best badger

Stirling's Sandalwood

Thayers Witch Hazel

Escada Pour Homme

Across and against.

Bevalt mij steeds beter die twee pass scheerbeurten!

Baby Billetjes Glad(BBS) en klaar voor een cappuccino met .....

Fijne dag allemaal.

y9Yj1Cg.jpg

BYYY4aB.jpg?1

Simpele camping setup :

- Omega 31151 met Palmolive Classic

- Phoenix open comb slant met Lord Classic (4*)

- Hema ASB met als resultaat nBBS

En een heerlijk uitzicht tijdens het scheren4dab7ce72f17218e8dea979fb11ae6b9.jpg

Is dat jou vakantiescheerplekje, Danny?

Sorry, als ik dat had geweten had ik die andere dingen daar niet gedaan(!)

Enjoy

Merkur 34C

Feather

LA Shaving Van/Euc/Men (hoofd)

Proraso Groen (gezicht)

Isana syntheet

Green Freeze

De sample van LA Shaving was net niet voldoende voor hoofd én gezicht, dus vandaar 2 verschillende. Het geeft een prima schuim, maar de verkoeling en menthol is zeer mild. Niet vervelend, maar ook niet lekker genoeg om opnieuw te gaan bestellen. De kwast van Isana heb ik op vakantie in Dld gekocht en voldoet eigenlijk prima, zeker voor €8,99. In ieder geval een stuk beter dan mijn oude DVH en Kruidvat eigen merk (beide varkenshaar) die ik dan ook maar gelijk weg heb gegooid.

Twee kleine sneetjes op de bovenlip, maar verder een prima scheerbeurt. De wangen BBS, maar de hals blijft lastig om goed glad te krijgen.

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

BdF Esclusivo,

Lutz Slant,

Big Ben Super Stainless 3e x,

Butterfly Water,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en BdF Esclusivo:

Zo ook deze ochtend een lang bewaarde zeep uit de voorraad gehaald. 2-10-2015 voor het laatste gebruikt. Dat moet frequenter, want ja heb ze destijds niet voor niets gekocht. Zijn gewoon lekkere zepen en goed houdbaar klaarblijkelijk. De Badger was er zo klaar mee, vlot laden en mooi schuim in de Poolse kom en kwast.

Mesje en krabber:

De Big Ben Super Stainless voor de 3e x gebruikt. Het mesje werkt nog ruim voldoende mee. Prima snit, maar niet à la Rapira en Polsilver. Die zijn toch van een andere orde. De Lutz Slant voor de 2e x gebruikt en ja, je moet even wennen aan dat dingetje. Neemt het makkelijk op qua resultaat met mijn ATT S1 denk ik. Glad als glad kan zijn, geen hapjes en krabjes, gewoon comfortabel geschoren. Daar hebben ze tussen de 2 wereldoorlogen goed over nagedacht. Het patent van deze slant is van 1930. Inmiddels is de geometrie door diverse fabrikanten geadopteerd. Dit is echter een prima combi. Ben verwonderd over de combinatie van effectiviteit en mate van comfort tijdens het scheren. Er moet wel voldoende schuim zijn om en lekker resultaat te bereiken. Ook de keus tussen de 2 kanten, 1 meer comfortabel en 1 meer effectief, geven een extra dimensie aan de Lutz. Meerdere slants hebben dit, maar heb het verschil nog nooit zo ervaren. Prima aanwinst! Resultaat BBS.

Tot slot: Butterfly Water gewoon, omdat ik dat het eerste vasthield. Past ook nog wel bij d geur van het schui, Hema ASB voor de nodige zorg en weer helemaal klaar voor de maandag.

Kinderen uit België op bezoek.

Razock plissoft syntheet

Castle Forbes Lavender

Spalding 411

Scrupleworks 2,5, 50 x Brushed cotton, 50 x Horween oil tanned

Aluin

Meissner Lavender asl

Meissner Lavender asb

verdorie door bbs te willen nastreven waarschijnlijk iets te ver gegaan, wel bbs maar de aluin gaf deze keer een stevige pril.

Snel een beginnersfoto'tje genomen met de gsm

IMG_0265.JPG.dd41fa5fb77570e7de408bae7b39a153.JPG

0IJMe

XgVKweG.jpg

Chinese kwast, proraso groen, dovo rvs pakkawood, nivea aftershave balsem,...

Leuke scheerbeurt, nadien alvast gestropt voor morgen, cheap ass chinese strop, 3 euro of zo. Heel goed linnen en het leer heeft een extreem zware draw. Afwerking is maar zozo.

Edited by Guest

Spalding 411

verdorie door bbs te willen nastreven waarschijnlijk iets te ver gegaan, wel bbs maar de aluin gaf deze keer een stevige pril.

Tja hoe kan je verwachten van je daar deftig mee te scheren :roll: Breng Woensdag maar mee, ik help je er vanaf :mrgreen:

Rockwell 6C plaat 6

Polsilver Super Iridium

Razorock Plissoft (hoofd)

Jan Zoethout custom syntheet (gezicht)

Proraso groen

Menthol talkpoeder

Proraso groen AS

De hele dag ploeteren in de tuin, dus verfrissing was vereist.

Op het hoofd wederom niet te voelen, maar op het gezicht gelukkig wel. :)

De menthol talkpoeder doet zijn werk op het hoofd ook niet helaas, en omdat de Proraso AS bijna op was, ook maar een flinke plons op het hoofd gegooid.

Eigenlijk geen beet op het hoofd, verbaasde me wel met plaat 6.

Daarna het gezicht nog behandelen met de zeep, krabber en aftsershave.

Wat een heerlijk genot die zeep, en daarna de lekkere AS erop.

Die is nu wel op trouwens, de 400ML fles toch maar eens overwegen. 8-)

Tweemaal een DFS!

IMG_20170724_185857075.thumb.jpg.5fd1dc605bbcb324da752b2f5bec4bc0.jpg

proraso groen preshave

mdc fougere (test van dannyvg en dik goedgekeurd !!!)

kent bk12

Sankan

Aluin

Bluebeards revenge ASB

Aangenaam verrast door de mdc, deze gaat zeker besteld worden !

mdc fougere (test van dannyvg en dik goedgekeurd !!!)

En je dacht nog wel dat het niks zou wezen :mrgreen: Heb er hier 4 soorten van en blijven favorieten (ook al zal de zeepkoning hier wel een andere mening over hebben ;) )

Hoshitombo 6000 6/8”

Scrupleworks 2,5" oil tanned horsehide & linen

Plisson Ferrari Red Synthetic 20mm

Eufros Tobacco

Floid Black

En je dacht nog wel dat het niks zou wezen :mrgreen: Heb er hier 4 soorten van en blijven favorieten (ook al zal de zeepkoning hier wel een andere mening over hebben ;) )

Ik denk dat er in het hoge noorden iets mis is met de ontwikkeling van het reukorgaan :twisted::mrgreen:

Over de kwaliteit van de zeep qua schuimen kan je weinig tegenin brengen denk ik, die is wat je kan verwachten van een goede triple milled zeep. (vergelijkbaar met dr. Harris, mwf etc.)

Ik vind zelf Harris beter dan MdC.

Vanmorgen:

G&F met Rapira platinum lux

RazoRock 506

Plisson scheerzeep

Nivea sensitive cooling asb

Niet kunnen opslaan in Shaving Buddy, m'n telefoon is vannacht plots compleet dood gegaan. Dus al m'n beurten enzovoorts van dit jaar foetsie :( grrr

Blackbird CC

Personna Apache

MS 30 mm Silvertip flat

Tobs mr Taylors

Na 10 dagen met de Lutz is het toch fijn om eens iets anders in handen te hebben. Mooi glad eindresultaat met een nog niet eerder gebruikt mesje.

a82034178218a1832ea72d35bee8a5ac.jpg

- Fatip grande

- Rapira

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid vigoroso

- TFS bergamotto neroli forte asb

In twee gangen weer nagenoeg spiegelglad. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.

Ik vind zelf Harris beter dan MdC.

Kijk nu heb ik al spijt van het feit dat ik een ruime sample Jabonman in de doos van Jarno plaatste bestemd voor jouw, barbaar! :lol:

Niet kunnen opslaan in Shaving Buddy, m'n telefoon is vannacht plots compleet dood gegaan. Dus al m'n beurten enzovoorts van dit jaar foetsie :( grrr

Ah enkel wat voor je ligt telt :mrgreen: