Jump to content

Hoe bewaren jullie je slijpstenen?

Mikali

Recommended Posts

Zoals de titel aangeeft ...

Ze gewoon los in een bak gooien lijkt me geen goei idee om beschadigingen te voorkomen ...

Elke keer weer in de kartonnen verpakking is teveel gedoe :D

Zat zelf te denken om elke steen in een washandje te steken.

Tips welkom :D

Zelf heb ik een dienblaadje, theedoek erop, 5 stenen naast elkaar en daar weer een theedoek overheen.

En dat ligt dan op een kast in de serre.

Dat laatste vind ik nog niet optimaal maar goed genoeg.

Zoals mijn vrouwtje ook scheerzakken maakt heeft ze voor mij lekker passende zakjes gemaakt voor mijn atoma, shaptons, Suehiro Gokumyo en nog wat coticules. Ze liggen wel op elkaar gestapeld in een speciaal daarvoor gekochte bak maar kunnen niet verschuiven en beschadigen. Als ik me goed herinner heeft Danny die ook. Dus vrouw of vriendin of vriend even lief aankijken! ;)

Met z'n allen in een doos, niets bijzonders. Wel er voor zorgen dat ze droog zijn uiteraard.

De natuurstenen gaan in een kunststof bak, puur omdat die samen een stuk zwaarder zijn.

Zolang ze maar kunnen luchten indien vochtig, maakt het geen fluit uit :)

ik heb mijn naniwa's in de kartonnen verpakking met bubbeltjesplastic. De natuurstenen heb ik allemaal in bubbeltjesplastic opgeborgen in een la, mijn jnat's zitten in een kistje met naguras en mijn coticules in houten doosjes.

In een goedkope Gamma plastic gereedschaps-bak met de rest van de slijpspullen. De drie meest gebruikte stenen zitten in houders met gummi-voeten. Deze rol ik als ze droog zijn in bubbelplastic en leg ze naast elkaar op de bodem op hun kant, past alles netjes naast elkaar. De andere stenen idem maar dan zonder houder. De slurry-steentjes en andere rommeltjes zoals slijp-pasta's etc. passen in de vakjes in het deksel. Dan is er nog een uitneembaar bakje en daar past prima een balsa-plankje en een spanriem in.

Alles bij de hand en makkelijk te transporteren tussen schuur, keuken en badkamer.

Ik denk er alleen over om er wat ventilatiegaten in te boren. Just in case er toch nog ergens wat water is achtergebleven.