Jump to content

Recommended Posts

Posted

De Apache Personna is na 8x gebruik in de spaarpot verdwenen. Niet omdat het moest, maar het was genoeg voor dit mesje, ofschoon 9x met de jiste krabber ook had gekund. Even wat terug gelezen op het WWW en kom veel overeenkomstige reacties tegen. Het mesje is goed. De vraag is, is dit nu een echte Personna voor de Chinese markt, of ook een kloon. Ik kan dat niet beantwoorden en heb ook nog geen prijs gevonden, die in de rangschikking aangeeft of ik hem zou kopen.

Ben bijzonder positief verrast in elk geval en voor een prijs rond de €10 tot €15 per 100 incl. verzending zou ik ze kopen, als ik mesjes nodig zou hebben. In alle krabbers deed het mesje wat het moet doen, comfortabel scheren.

Mijn oordeel: goed. Goed mesje, maar er zijn betere. Zeker koopwaardig.

P_M_ApachePersonna.thumb.jpg.1ada3b6d9bc0c4e1ab195f66ef42f815.jpg

1- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

De Apache Personna is een verrassing. Me schrap gezet voor een meestal rampzalig Chinees mesje, deze was meegeleverd met de Qshave, maar dat viel alles mee. Vlot glad met dit mesje in 3 rondes.

In de Fat Boy op 6 een prima en effectief genoege beurt. Deze combi is prima. Ben echt verrast door het mesje. Eens zien hoelang dit goed gaat.

2- Krabber: Fasan Slant #42

Het mesje doet het ook deze keer goed. Mooi glad geschoren en zonder rauwigheid of zo.

In de Fasan Slant wel een hele effectieve beurt. 3 rondjes glad.

3- Krabber: Above The Tie S1

De Apache Personna doet het de keer ook best goed. Tegen mijn verwachting in.

In de S1 een prima combi. Voor mijn gevoel liep het glad en moeiteloos. Achteraf was ik erg effectiev geschoren en had ik wel wat prik van de aluin, die ik even ter controle pakte.

4- Krabber: Merkur 41C

De Chinese Personna doet het ook deze keer goed.

In een voor mij nieuw krabbertje, die ik ook even te leen kreeg bij de kwasten van Jan Z. Een retro Merkur 41C. Dit is een OC, maar wat een doetje. Scheert als een open kam, maar erg vergevingsgezind. Als ik hem vergelijk met mijn Fatip, is dat een verschil tussen dag en nacht. De Fatip is effectief en soms een beetje bijterig, nou dat merk ik bij de Merkur absoluut niet. Eigenlijk een lekker krabbertje voor een no-nonsense beurtje.

5- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole

De Chinese Personna blijft gaan. Vandaag mijn 5 norm gehaald. Kan denk ik echter nog wel een keer.

In de 39C ook weer een prima combi. Glad me alleen wat irritatie op de hals, maar lag niet aan vandaag, maar een erfenis van gisteren.

6- Krabber: Qshave

De Apache Personna doet het boven verwachting nog goed. Morgen mag hij nog een keer.

In de Q-Shave, waar ze bij zaten, een goede combi. Mooie audio feedback, mild effectief scheren op standje 3. Kan weer voor vandaag.

7- Krabber: Fatip Grande Rutinia

Het Chinese mesje blijft verwonderen. 7x en nog bruikbaar.

De Fatip is een effectief krabbertje en ik verwachtte wat weerstand en rauwheid, maar niets daarvan. Soepel en vlot scheren. Morgen mag hij nog een keer.

8- Krabber: Rockwell Razors 6s

Het mesje is vanmorgen in de spaarpot verdwenen. Niet, omdat hij echt op was, maar boven gemiddeld gepresteerd en is dit een verrassend Chinees mesje.

In de Rockwell 6s met plaat 5 een comfortabele scheerbeurt. Eigenlijk krijg ik best respect voor deze constructie. Echter die lagere platen doen me niet veel. Met het mesje dus een prima combi.

Naar index Harkos

Posted

Mooi verslag! Dank daarvoor. Mij onbekend en ik heb al een gigantische voorraad aan mesjes maar voor die prijs inderdaad ....

Posted

Toevallig dat ik van een collega hier eergisteren twee mesjes van heb gekregen om te testen, waarvan ik er weer één aan een andere collega had gegeven en deze heeft zich er vanochtend mee geschoren met als gevolg een rauwe kop. Ik ben benieuwd als ik deze ga testen, of ik hetzelfde resultaat ervaar.

Posted
Toevallig dat ik van een collega hier eergisteren twee mesjes van heb gekregen om te testen, waarvan ik er weer één aan een andere collega had gegeven en deze heeft zich er vanochtend mee geschoren met als gevolg een rauwe kop. Ik ben benieuwd als ik deze ga testen, of ik hetzelfde resultaat ervaar.

Las op B&B dat het uit VS geimporteerde gerebrande Personna Blue's zouden zijn.

Weet niet of het klopt, maar qua scheergevoel zou dat kunnen kloppen. Wat die collega er mee deed weet ik niet, maar bij mij is geen drup bloed gevloeid in 8x scheen. Ik doe het al wel een poosje :roll:

Posted

Las op B&B dat het uit VS geimporteerde gerebrande Personna Blue's zouden zijn.

Weet niet of het klopt, maar qua scheergevoel zou dat kunnen kloppen. Wat die collega er mee deed weet ik niet, maar bij mij is geen drup bloed gevloeid in 8x scheen. Ik doe het al wel een poosje :roll:

Als dat klopt Harrie dan zijn het in mijn optiek mesjes uit de top categorie want de Personna Bleu Labs vind ik één van de best scherende mesjes die ik bezit.

Posted
...Wat die collega er mee deed weet ik niet, maar bij mij is geen drup bloed gevloeid in 8x scheen. Ik doe het al wel een poosje :roll:

Hijzelf ook, ook al een jaartje of 20. Misschien had hij gewoon een rot mesje.

Posted
...Wat die collega er mee deed weet ik niet, maar bij mij is geen drup bloed gevloeid in 8x scheen. Ik doe het al wel een poosje :roll:

Hijzelf ook, ook al een jaartje of 20. Misschien had hij gewoon een rot mesje.

Kan natuurlijk.