Lampuhkap Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1277737_510780505683440_1551057798_o.jpg[/img] https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1271834_510780509016773_1092498505_o.jpg[/img] Shaving Society Goed, Marcel gaf mij de challenge om mijzelf te ontdoen van mn goatee voor deze week zonder al te veel schade. Alleen dan kon ik bewijzen dat ik een open mes ook redelijk gemastered had. Nou Marcel, dan kan je het krijgen ook Setup: 5/8 Wilkinson Semogue 1305 Tabac scheerzeep Tabac Aftershave Lotion BAUME.BE ASB Goed, netjes bij het begin beginnen. Eerst het mes eens goed gestropt. Keer of 30 over de strop gehaald, moest wel genoeg zijn dacht ik zo Voelde iig scherp genoeg aan voor deze challenge. Daarna even goed gedouched en gezorgd dat alles mooi schoon en goed nat was om straks de haren weg te scheren! Daarna uit de douche en schuim kloppen, wat knap makkelijk gaat met Tabac. Het geurtje past ook erg goed bij het huidige weer, goed voor de koudere dagen. Heerlijk mooi dik, glad schuim...overal goed opgesmeerd met de kwast en gaan! De standaard stukken was zo gedaan, wangen en nek waren geen probleem. Toen de kin. Kon met het mes zonder moeite de hele baard er zo vanaf schrapen, hele plukjes haar zo in de wasbak Voor ik het wist was de eerste pass op de kin voorbij! Toen de snor, dat ging iets lastiger, haren waren iets stugger. Maar ook die gingen er redelijk makkelijk vanaf. Was natuurlijk nog niet glad, maar het begin was er. Bram zonder goatee. (geen gezicht, dat geef ik ook meteen toe) Goed, 2e pass zoals gewoonlijk op de nek en de wangen ging prima. De kin daar ging het iets minder soepel. Haren waren superstug, dus die heb ik eerst maar zijwaarts aangepakt, dat ging wel vrij makkelijk. Snor ook zijwaarts aangepakt (van neus naar oor, die richting op, zowel kin als snor) Daarna op de wangen de 3e pass, ging goed, nek nog wat kleine touchups, ging ook goed. Toen de snor...die heb ik van neus naar oor eerst aangepakt en dan langzaam met kleine stapjes volledig tegen de haren in. Whoppa. Snor glad! De kin heb ik nog wel een pass of 4 bijgedaan voor alles was naar mn zin. Paar kleine bloedpuntjes, maar geen grote bloedvergieten. Aluinblok erover gehaald, prikte wel op sommige plekken, maar niet zo erg als ik eigenlijk had verwacht. Toen een dikke flats Tabac ASL erop, wat wel ff flink prikte. Toen dat een beetje opgedroogd was een laagje BAUME eroverheen ter verzorging en voila Done! Ik mag toch wel stellen dat ik de straight best snel onder de knie heb gekregen toch? Fijne zaterdag mensen! (en ja, de goatee komt gewoon terug!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ram0n Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Wat top dat je dat gedaan hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Hulde. Ik heb nog steeds wel wat moeite met de straight. Morgen weer eens aan de bak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Ik mag toch wel stellen dat ik de straight best snel onder de knie heb gekregen toch? Bwaaa ...... als je jezelf echt als goed wil beschouwen met een straight hoor je je hoofd kaal te scheren en daarvan ook een uitgebreid verslag te doen, komaan laat je niet kennen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted September 14, 2013 Author Share Posted September 14, 2013 hahah NEE! Dat doen we dus NIET! Laten we dat vast duidelijk hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Strak hoor!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted September 14, 2013 Author Share Posted September 14, 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Cool! Maar nog even volhouden en nogmaals proberen op stoppels van 2 dagen oud. Een lange baard verdwijnt redelijk makkelijk, over korte stoppels loop je (wat bij mij gebeurt) de kans dat het mes wat stuitert over die stoppels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Leuk om te lezen! De kin gaat wel redelijk makkelijk bij mij, de nek is lastiger . Hier groeien de haren echt door elkaar en rond. Nooit echt super glad daar.., zo is ieder gezicht weer anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 hahah NEE! Dat doen we dus NIET! Laten we dat vast duidelijk hebben Maar, maar .... Marcel kan dat ook met een straight Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 hahah NEE! Dat doen we dus NIET! Laten we dat vast duidelijk hebben Maar, maar .... Marcel kan dat ook met een straight Inderdaad, met 2 vingers in de neus terwijl ik een handstand doe, oh wacht.... Nee, mijn hoofdhaar is weliswaar kort maar ik pijns er niet over om dat te scheren. Tenzij ik ineens alsnog kaal wordt, maar dat zit niet in de genen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Wat een watjes allemaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Wat een watjes allemaal Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Hoe dan ook, mooie actie!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Doe ik je niet na. Mag niet van m'n vriendin Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 schaam je! je zit niet voor niets op een mannenforum, wees een vent en sta op tegen de tirannie die ze ooit emancipatie noemden! (even aan mn vrouw vragen of ik dit mag posten.... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 wil de sik er zelf ook niet afhalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 schaam je!je zit niet voor niets op een mannenforum, wees een vent en sta op tegen de tirannie die ze ooit emancipatie noemden! (even aan mn vrouw vragen of ik dit mag posten.... ) En dat zegt de persoon die een aftershave niet wilde halen omdat z'n vrouw het niet lekker vond ruiken... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 damn, sommige mensen onthouden ook alles... oke, ik ben ontmaskerd en geef het toe, ook ik ben een mietje van de nieuwe generatie die naar de vrouw luistert heren, wees gewaarschuwd! die pastagast houdt alles in de gaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts