Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van Jan Zoethout kreeg ik 3 kwasten om te proberen en te vergelijken.

Het gaat om de volgende kwasten: J&T® appel / Cashmere syntheet 24 mm, J&T® noten / Maggard syntheet 24 mm, J&T® bamboe / Tuxedo syntheet 24 mm. Op de foto van links naar rechts.

Als referentie heb ik mijn Jeruzalem Harkos® Fibre er in betrokken, de meest rechtse op de foto. Deze kwast heb ik zelf samengesteld uit een Mühle 4e generatie synthetische knot met een olijfhouten handvat uit Israël.

Posted

Mooie test om te lezen! Ik wil een Tuxedo knot proberen maar qua prijs kan ik dus beter een knot van Maggard nemen...

Posted
Mooie test om te lezen! Ik wil een Tuxedo knot proberen maar qua prijs kan ik dus beter een knot van Maggard nemen...

Goede conclusie. Heb niet naar de prijs gekeken, maar als die goedkoper is, ja.

Posted

Goede conclusie. Heb niet naar de prijs gekeken, maar als die goedkoper is, ja.

Ik heb dus wel naar de prijs gekeken - een week of wat geleden heb ik bij APShaveCo 2 Tuxedo's en 2 Cashmere's

gekocht, en bij Maggard 2 zwart/witte syntheten van 24 mm.

De Tuxedo's en Cashmere's kwamen inclusief verzenden op €18.50 per stuk, de Maggards op €10.-

Als er geen (merkbaar) verschil is tussen de Tuxedo en de Maggard is de keus wel duidelijk ... :D

(Super verslag trouwens, Harrie - chapeau !)

Posted

Fijn duidelijke vergelijking Harrie. De Maggard in een houten handvatje staat dus op het verlanglijstje.

Posted

Mooi verslag.

Heb laatst een 24mm Maggard knot ontvangen maar nog geen tijd om een passend handvat te maken.

Zal wel weer een winterproject worden vrees ik.