Harkos Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Van Jan Zoethout kreeg ik 3 kwasten om te proberen en te vergelijken. Het gaat om de volgende kwasten: J&T® appel / Cashmere syntheet 24 mm, J&T® noten / Maggard syntheet 24 mm, J&T® bamboe / Tuxedo syntheet 24 mm. Op de foto van links naar rechts. Als referentie heb ik mijn Jeruzalem Harkos® Fibre er in betrokken, de meest rechtse op de foto. Deze kwast heb ik zelf samengesteld uit een Mühle 4e generatie synthetische knot met een olijfhouten handvat uit Israël.
roland Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Mooie test om te lezen! Ik wil een Tuxedo knot proberen maar qua prijs kan ik dus beter een knot van Maggard nemen...
Hanskoning Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Mooi verslag Harrie en dus moeilijk om de verschillen te benoemen.
Harkos Posted July 17, 2017 Author Posted July 17, 2017 Mooie test om te lezen! Ik wil een Tuxedo knot proberen maar qua prijs kan ik dus beter een knot van Maggard nemen... Goede conclusie. Heb niet naar de prijs gekeken, maar als die goedkoper is, ja.
Jan Zoethout Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Mooie test om te lezen! Ik wil een Tuxedo knot proberen maar qua prijs kan ik dus beter een knot van Maggard nemen... Goede conclusie. Heb niet naar de prijs gekeken, maar als die goedkoper is, ja. Ik heb dus wel naar de prijs gekeken - een week of wat geleden heb ik bij APShaveCo 2 Tuxedo's en 2 Cashmere's gekocht, en bij Maggard 2 zwart/witte syntheten van 24 mm. De Tuxedo's en Cashmere's kwamen inclusief verzenden op €18.50 per stuk, de Maggards op €10.- Als er geen (merkbaar) verschil is tussen de Tuxedo en de Maggard is de keus wel duidelijk ... (Super verslag trouwens, Harrie - chapeau !)
onno Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Mooi verslag Harrie en fijn om zo'n vergelijking te lezen.
mhharsta Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Fijn duidelijke vergelijking Harrie. De Maggard in een houten handvatje staat dus op het verlanglijstje.
Nienke Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 Hartelijk dank voor het mooie verslag. Daar kunnen we weer op verder borduren
ArieMaiden Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Mooi verslag. Heb laatst een 24mm Maggard knot ontvangen maar nog geen tijd om een passend handvat te maken. Zal wel weer een winterproject worden vrees ik.
Recommended Posts