Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gillette Slim Twist

Feather blade

Wimmie Bowl

Razorock Plissoft

Frozen Tundra Stirling

Thayers Witch Hazel

Paco Rabanne XS

Nu weet ik weer waarom ik geen fan ben van Feather mesjes...

Fijne dag allemaal

EmJNKXx.jpg

Posted
Er zit een behoorlijk verschil tussen de 2 kanten van deze krabber Harkos. Ik scheer eigenlijk alleen met de "fijne" zijde, de andere zijde scheert niet, volgens de Zeep Koning 8-) .

Probeer toch die andere zijde eens Jaco. Die is een stukkie agressiever. Ik gebruik de groffe zijde voor de eerste gang, de fijne zijde voor gang twee en evt drie. Levert echt een geweldig resultaat.

Posted
Er zit een behoorlijk verschil tussen de 2 kanten van deze krabber Harkos. Ik scheer eigenlijk alleen met de "fijne" zijde, de andere zijde scheert niet, volgens de Zeep Koning 8-) .

Probeer toch die andere zijde eens Jaco. Die is een stukkie agressiever. Ik gebruik de groffe zijde voor de eerste gang, de fijne zijde voor gang twee en evt drie. Levert echt een geweldig resultaat.

Hohohoho hier is mijn bling bling vriend toch even abuis de "fijne" zijde vind ik te mild en juist de groffe zijde doet mijn scheerdershart sneller slaan :lol:

De milde zijde gebruik ik enkel voor het gebied tussen de kin en de onderlip.

Posted

SOTD 20170722

cPEfg7O.jpg

Kwast: J&T® appel / Cashmere syntheet 24 mm.

Scheerzeep: Bon Berger Menthe/Romarin.

Krabber: Asylum Rx.

Mesje: Kai Titan Mild (8).

After shave: Proraso.

Posted

:D:D

Met de "fijne" bedoel ik de meest agressieve zijde. De andere is echt te mild, al kan deze wel direct tegen de vleug ingezet worden. Dat is soms ook wel prettig.

Posted

Er stonden voor vandaag 2 nieuwe producten op het programma en wel de Stirling Glacial Eskimo Tuxedo en de Windrose slant type Fasan.

De Stirling is natuurlijk de zo welbekende kwaliteit met dito koeling maar afwijkend is de wel zeer bescheiden geur in de zeep. Een prettige geur dat wel maar hij had voor mij meer op de voorgrond mogen treden.

De Windrose slant is de andere nieuwkomer en voorzien van een vers Feather mesje is hij mild en comfortabel maar ik mis de diepte in het uitscheren. Deze slant moet je even onder de knie krijgen en daar geef ik mezelf altijd een scheerbeurt of 5 voor.

De wel zeer koele afwerking met de IJs Cologne laat de huid weer lekker fris aanvoelen.

IMG_1633.thumb.JPG.a0136ef6653072c9a5853b41841d2252.JPG

Posted

Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt

TFS Raso Zero

Windrose - Fasan-clone, chrome (t)

Voskhod (?)

Ik had altijd prima schuim door de kwast effe onder de kraan te houden en te beginnen met kloppen, tegenwooridg echter laat ik ze effe zeiknat staan, schud ze kort uit en laad dan. Dat heeft de kwaliteit van mn schuim verbeterd.

Zo ook vandaag met de Paladin, een van de fijnste knotten in mijn bezit, en de TFS Raso Zero. Een uiterst plezierige zeep moet ik zeggen. De geur is een beetje melkig, met frisse eucalyptus ondertoon, wat echt een heel stuk plezieriger is dan het klinkt. Mooi subtiel ook, wat ik altijd wel een voordeel vind. Over subtiel: dat is ook de eucalyptus. Zacht verkoelend, maar verre van koud, een beetje als de Lea. Het schuim scheert prima, en is goed verzorgend, Eigenlijk hebben we het hier over een prima kwaliteitszeep.

De Windrose was flink kutten om het mesje goed te krijgen, en gleed daarna zacht over de huid. Modelijk iets te zacht, vandaag geen BBS met de Windrose, en ook niet de fijnste beurt. Vind ik de Ile de Francekloon toch fijner.

Aluin vergeten uit de kast te pakken dus niet gebruikt.

Posted

Nivea for Men "deep clean face scrub"

Proraso groen pre shave

Hans Baier silvertip

Truefit & Hill Sandalwood

Sankan ("gebuffeled")

Aluin

TOBS sandalwood asb

Zo, wat een openbaring was dat deze ochtend !

Na 3 weken geschoren te hebben op vakantie met een TI buffelhoorn (die dringend geslepen moet worden) en een Heljestrand MK31 (die scherp is, maar wat comfortabeler mag zijn) was dit een enorm genot met een BBS resultaat.

Zoals gewoonlijk 3 passes waarvan de derde "touch-up" werk is met de resterende zeep van een uitgeknepen borstel.

Posted

Lutz

Voskhod

MS 26 mm extra dense silvertip

Tobs mr taylors

Prep asb

De maximale houdbaarheid van een Voskhod was met 4 beurten wel overschreden, glad maar een tikje stroef allemaal.

Posted

pG1cExH.jpg

Michael Waterhouse custom FBU smiler half hollow 8/8

Kanayama cordovan #80000

Semogue 2011 LE finest Boar size 1

LPL LE Oud Santal

Tiana Rose fresh & Coconut moisturiser

Guerlain Santal Royal Edp

Posted

Aluminium Jan Zoethout Scheerkwast,

Speick Scheerstaaf,

Gillette Rocket HD,

Kai (4),

Pitralon Polar,

Carré Homme Après-Rasage.

Wederom een prima campingscheerbeurt!

Posted

razorock Plissoft syntheet

Janbonman Eufros Brisa de Oriente zeep

Diamond 1072

aluin

Janbonman Eufros Brisa de Oriente asb

50 slagen canvas + 50 slagen lederzijde Scrupleworks waren voldoende om samen met de zeep mij een uiterst aangename scheerbeurt te geven. De aluin gaf een klein prikje maar het resultaat mag er ook zijn : terug BBS.

Posted
Janbonman Eufros Brisa de Oriente asb

50 slagen canvas + 50 slagen lederzijde Scrupleworks waren voldoende om samen met de zeep mij een uiterst aangename scheerbeurt te geven. De aluin gaf een klein prikje maar het resultaat mag er ook zijn : terug BBS.

Het kan natuurlijk aan de zeep liggen :lol: Maar ik denk dat vooral het verschil ligt bij de overstap van paddel naar de hangende riem die je messen wat beter maakt en natuurlijk het volharden in het scheren met een open mes ook al zitten er mindere beurten tussen, dat is vaak het punt waarop mensen zeggen dit is niks voor mij, geef mij maar een krabbertje. En toch wie volhoud krijgt na verloop van tijd een navenante beloning, UEKAZ maar voor mij gaat niks boven een scheerbeurt met een traditioneel mes.

Dorko 43 13/16”

Scrupleworks 2,5" Swedish Bridal & brushed cotton

Mühle Silvertip Fibre XL 25mm

Eufros Fougère

After Shave Bay Rum

Posted

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

TFS Lonicera,

Gillette Tech,

Big Ben Super Stainless 2e x,

Floïd Original,

Floïd Aftershave Balsem.

Kwast en zeep:

Semogue SOC Bristle Cherrywood en TFS Lonicera:

Weer een zeep, die te lang niet was gebruikt, laatst oktober 2015, merk ik. Best fijne zeep met de geur van kamperfoelie. Goed verzorgend en mooi niet drogend schuim in de kwast. Zo een scuttle vol, ruim voldoende voor 3 rondes.

Mesje en krabber:

De Big Ben Super Stainless voor de 2e x gebruikt. De Big Ben doet zijn werk. Scheert gemiddeld goed, maar niet heel bijzonder. Ik verwacht eigenlijk meer van een mesje uit de Lord staal. In de Tech een goede combi, maar niet boven gemiddeld. In 3 rondjes WTG, XTG en ATG glad. Nog even bijwerken op de keel en klaar. Resultaat BBS.

Tot slot: Floïd AS en ASB er op. Weer prima verzorgd.

Posted

Fatip grande met voskhod 5x en uit

Derby scheerzeep

Syntheet kwastje

Afgeblust met forida water

Derby zeep is best goed. Het zit wat in een onhandig potje met plastic dekseltje maar het resultaat is goed

Posted
@Harkos dat je dat nog weet ´een zeepje gebruikt in oktober 2015'..

Daarvoor heb ik mijn scheerbase in excel. Anders blijft er spul ongebruikt liggen. Deze week aangepast, zodat hij aangeeft, wat het langst niet is gebruikt.

Posted

SOTD 20170723

06ZVg0C.jpg

J&T® appel / Cashmere.

Bon Berger sheerstaaf Menthe (geraspt).

Asylum Rx.

Kai Titan Mild (9).

Proraso Cypress & Vetiver ASB.

Posted

SOTD_20170723-1024x626.jpg

• Open mes: R. A. Herder - 70
  • Kwast: Black Ship Grooming Co. - 28mm Whaler Two Band (Das - Silvertip)
  • Scheerzeep: Black Ship Grooming Co. - Peg Leg Nichols
  • Aluin: De Vergulde Hand
  • After-Shave: Black Ship Grooming Co. - Castaway
  • Geurtje: Taylor Of Old Bond Street - No 74 Victorian Lime

Wat een kwast! Heerlijk vrachtschip...zijn lading: schuim...en veel!

Fijne scheermok ook waar de zeep nu in zit.

De Herder maaide moeiteloos door een paar dagen stoppels heen, nadat deze gestropt is op de Rasurpur.