Jan Zoethout Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 SOTD 20170720 Kwast: J&T® noten / Maggard syntheet 24 mm. Scheerzeep: Stirling Wintergreen (sample). Krabber: ATT SE1. Mesje: Kai Titan Mild (6). After shave: Arko Men Cool after shave creme. Deze zeep is wel heel koel ...
DannyVG Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 Timeless 0,95 Klaar voor een cappuccino met ... Fijne dag allemaal. snoeper !!!
Wimmie Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 Nog een paar jaar en je kan er met recht ' oude ' snoeper van maken....
Hanskoning Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 Vandaag het bewijs dat er dus wel degelijk ook goede zeepmakers in Spanje zijn te vinden De Jabon de Afeitado Hierbabuena was een sample welke ik van Jan Zoethout mocht ontvangen en dit is met recht een zeer goede zeep die voor een fantastische glijlaag en stabiel verzorgend schuim zorgt. De geur Pepermunt, Mango, limoen en menthol had voor mij iets meer aanwezig mogen zijn alsook het menthol gehalte maar dat is uekaz. Kijk dit zeepje zou ik wel aan mijn voorraad willen toevoegen, maar ik heb nog een stuk of 5 samples van Jan ontvangen dus er staat nog een mooie taak te wachten. Nogmaals bedankt voor de samples Jan. Een andere verrassing blijft het Gilette Rubie mesje welke vandaag voor de vierde keer zijn opwachting maakte in de Maggard slant en weer als een zonnetje de stoppels verwijderde. Ik ga het nog gekker maken want morgen gaan we weer met deze combinatie aan de slag. Heerlijke frisse Spaanse zeep vraagt om een frisse Spaanse afsluiting dus de Lea after shave en balm ruim opgebracht.
Hanskoning Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 Ook hier moet ik zeggen dat de WD één van mijn minste kwasten is, het is een syntheet die ten opzichte van anderen veel te springerig is en daardoor niet lekker "penseelt"
Loei Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 Rockwell 6C plaat 6 Polsilver Super Irididium Nivea créme Razorock Plissoft Proraso Rood Talkpoeder Het mesje is inmiddels ingewerkt, dus mag plaat 6 er weer op. Zo, die is dan eer erg effectief! Voor ATG gangen totdat je BBS bent is die wel wat minder geschikt, je voelt erg goed dat het mesje flink contact maakt. Aan de andere kant, je bent dan wel meer BBS. Het gezicht stond ook nog op de planning, maar geen zin meer. Geen schade en afgemaakt met wat standaard baby talkpoeder. DFS!
efsk Posted July 20, 2017 Posted July 20, 2017 Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01 Mama Bear Ice Bear Ice Windrose - B3 clone satin (s) Voskhod (3?) Tunney aluin Tweede keer deze zeep in gebruik die ik vond in de doos waarin mijn Valencia de reis langs een aantal scheervrinden gemaakt had. Welnu, als je weet hoe een glycerinezeep te behandelen dan heb je binnen afzienbare tijd een Poolse Wimmie Kom vol prima schuim. Éen "nadeel": als je voor de tweede keer over een ek gaat, waar je dus net het schuim hebt weggeschoren, dan merk je dat de krabber stroef loopt. De zeep laat de huid dus niet licht vettig achter. Voor wat betreft de geur: in de pot is die te zoet citrus, doet bijna goedkoop aan, opgeschuimd en op het gezicht komen er interessante eucalyptus en minttonen naar boven, die het echt een mooie geur maken, maar te snel wegtrekken waarna die zoetige citrus overblijft. In ieder geval, de Shavemac D01 bewees maar weer topkwaliteit te zijn, en daarna mocht de krabber zn werk doen. Ook nu de Windrose op de Pfeilringgreep, en dan nog moet je de krabber vlak onder de kop vasthouden want die kop is zo zwaar dat zelfs met deze zware greep de balans teveel op de kop ligt. Als je alleen het gewicht van de krabber het werk moet laten doen heb je aan deze kop een slechte want te zwaar. Desalniettemin levert het ding, met wat extra concentratie, wel een perfecte bbs op, waarna de Tunney flink aanwezig was.
ChrisVanMeer Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Krabber: Merkur - 37C Slant Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: RazoRock - Plissoft Italian Barber (Syntheet) Scheerkom: Poolse kom Scheercrème: Saponificio Bignoli - Agrumi Del Mediterraneo After-Shave: Arko - Comfort - Balsem Geurtje: Rituals - Bleu Byzantin
Tjebbe Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Stirling Kong, K Shave Worx - Frozen, Barbaros TR-1 op iKon Bulldog greep, Gillette 7 O'Clock Permasharp Stainless (1), Kokosolie. Een voor mij nieuw mesje, lekker scherp, wel wat bloedplekjes.
Harkos Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Omega 80097, l'Occitane Cade, Ever-Ready 1912, Gem Personna Pfte 13e x, Pinaud-Clubman After shave lotion Original, Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: Omega 80097 en l'Occitane Cade: De Cade maakt mooi schuim, is goed om mee te scheren maar dat was het dan ook. Waarschijnlijk was het daarom al 2 jaar niet uit de kast gekomen. Er is zoveel lekkerders. Krijgt nog 1 kans over een poosje en anders gaat het richting badzeep. Met een Omega varken was er wel vlot schuim van geklopt, ruim voldoende in de scuttle voor 3 rondes. Mesje en krabber: De Gem Personna Pfte voor de 13e x gebruikt. Het Gem mesje had wat moeite met de snit, dus is 13 x zijn Waterloo. In de spaarpot. In de Ever-Ready 1912 heb ik al wel vaker gehad, dat het goed glad scheren moeizaam gaat,maar de laatste ronde een ander mesje gepakt en deze deed wel de finishing touch. Resultaat BBS. Tot slot: Pinaud Original voor de verfrissing en lekker luchtje, Hema ASB erop tegen de vouwtjes en rimpels, ja we worden ouder. Mooie dag weer!
Wimmie Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Timeless 0,95 Shark blade (2*) Wimmie bowl Razorock Plissoft Jabonman Fougere Madre Labs. witch-hazel Calvin Klein ONE Jabonman Fougere in de bowl of kwast wat u wil en een heerlijke twee passes (Across en Against) scheerbeurt vandaag. Om de Mooie pure Fougere geur te behouden witch hazel i.p.v. Balm en Calvin Klein ONE omdat deze er mooi bij aansluit. Helemaal klaar voor die gemotiveerde TU boy's. Maar nu eerst een cappuccino met ....
DannyVG Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 razorock syntheet Sunstone open mes Cyril R. Salter Fresh Mint Aluin Meissner mint ice asl Meissner mint ice asb Terug de Scrupleworks strop genomen. 50 slagen canvas, 50 slagen leerzijde en ja het resultaat mocht er zijn. Weliswaar 2 bloedpuntjes (waarschijnlijk dezelfde van gisteren die ik opengekrabt heb) maar BBS. Dit was een tijdje geleden dus. Vandaag 21 juli : nationale feestdag. Een extra dagje verlof en toch betaald. Op 21 juli 1831 legde Leopold 1 de eed af als eerste koning van Belgie. Ik ben wel curieus of Laurent weer gaat stuntelen vandaag.
Jan Zoethout Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 SOTD 20170721 Kwast: J&T® noten / Maggard syntheet ("Black Mag") 24 mm. Scheerzeep: TFS Tabacco Verde Forte. Krabber: Asylum Rx. Mesje: Kai Titan Mild (7). After shave: TFS Tabacco Verde Forte ASB. Ook een heel fijne krabber - die Asylum ...
Hanskoning Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Het Gilette Rubie Platinum plus mesje voor de vijfde keer toegepast en dat is heel zeldzaam want normaal gesproken vervang ik een mesje na drie keer gebruik. Maar opnieuw in de Maggard slant een uitstekende scheerbeurt dit is zo met elkaar een meer dan uitstekende combinatie. Een nieuwe zeep ingezet en wel de Gin & Tonic on the rocks van Sirling item in de zomerlijn 2017. Ik heb ook de versie zonder menthol maar juist de menthol doet zowel de geur goed die daardoor frisser ruikt en natuurlijk de fonkelende ijskristalletjes die voor de heerlijke koeling zorgdragen. Een goede scheerbeurt met mooi scheergerei en een navenante afwerking.
peto Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Merkur 39C Astra SP (3*) Semogue 1800 Lea scheercreme mentholated Pinaud Citrus Musk De Lea vandaag hier in Portugal gekocht, helaas geen gelijksoortige aftershave. Ook geen Semogue kwast te vinden hier tot nu toe. Inmiddels vele tientallen winkels bezocht in verschillende steden maar weinig klassiek scheergerei gezien. Wel weer lekker fris en glad! Toch wel lekker met menthol! Fijn weekend!!
Kingjack Posted July 21, 2017 Posted July 21, 2017 Lutz Voskhod MS 24 mm finest Tobs mr Taylors Prep asb Laat maar fijn.
Arnout Posted July 22, 2017 Posted July 22, 2017 Gisteren, grote kwast is effe wennen, het schuim was te droog en had moeite om nat te blijven zonder weg te schuiven. verder aangename scheerbeurt. Het 4/8 mes uit Duitsland scheert heel leuk! Bbs
Tjebbe Posted July 22, 2017 Posted July 22, 2017 Aluminium Jan Zoethout Scheerkwast, TOBS Jermyn Street, Gillette Rocket HD, Kai (3), Pitralon Polar, Carré Homme Après-Rasage. Fijne campingscheerbeurt!
Arnout Posted July 22, 2017 Posted July 22, 2017 Vanmorgen op de camping, gemengd sanitair, met proraso groen en een Chinese kwast snel schuim met lauw water, geen eigenaardige blikken, nadien met de dovo 5/8 rvs in 2 gangen gebukt voor de veel te lage spiegel, Bbs, en wel wat nieuwsgierigheid.Afgewerkt met nivea balsem
Harkos Posted July 22, 2017 Posted July 22, 2017 J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng, Klar Kabinett, Lutz Slant, Big Ben Super Stainless 1e x, Eyüp Sabri Tuncer Roos, Regina Floris Rose Oil of Bulgaria ASG. Kwast en zeep: J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Klar Kabinett: Een klassieker vanmorgen in de kwast. Klar Kabinett. Heb er nog een half pondje van en daar ben ik zuinig op. Blijft mooie harde zeep, die lekker naar roosjes geurt. Met de badger moest ik wel even door laden maar toen had ik dan ook een mooie hoeveelheid voor een scuttle vol strak gladschuim. Mesje en krabber: De Big Ben Super Stainless voor de 1e x gebruikt. Een nieuw mesje om te proberen, Big Ben uit de Lord stal. Niets enerverends, maar wel direct goede snit. Nou is het nooit handig meerdere dingen te wijzigen, maar ik heb, naast het mesje, een onbekende krabber gebruikt. Had me ingesteld op een effectieve scheerbeurt, gezien de ervaring van anderen met de Lutz Slant. Dat viel dus erg mee, Big Ben met Lutz Slant is een mooie combi, maar niet echt heel effectief. Gewoon makkelijk glad geschoren, zonder wat voor irritatie of wat dan ook. Wel mooi glad geschoren. Best tevreden met deze krabber en eens zien of hij nog effectiever wordt met andere mesjes. Resultaat BBS. Tot slot: Turkse roosjes edc er op, Bulgaarse ASG op basis van rozenolie om het jeugdig uiterlijk niet te verzieken. Lijkt weer op een fijn begin, van een prettig weekend.
DannyVG Posted July 22, 2017 Posted July 22, 2017 razorock plissoft syntheet Eufros Janbonman Lima-Especias Mentolado zeep Yasuki steel Dream 925 Scrupleworks 50 slagen linnen 50 slagen leerzijde Aluintje Hanskoning Floid Vigoroso aangevuld met kristalletje volgens methode Hanskoning Eufros Janbonman Lima-Especias Mentolado asb Fantastische scheerbeurt : resultaat BBS : Héhé zou het dan toch beginnen lukken ? Voila heren, ik ben klaar om te gaan wandelen met 2,3 kg wegende jachthond.
Kingjack Posted July 22, 2017 Posted July 22, 2017 Er zit een behoorlijk verschil tussen de 2 kanten van deze krabber Harkos. Ik scheer eigenlijk alleen met de "fijne" zijde, de andere zijde scheert niet, volgens de Zeep Koning .
Recommended Posts