Hanskoning Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 [ik bedoelde wat anders namelijk dat je als de bliksem op die bestelknop dient te drukken. Blikje toesturen nee hoor mijn ziel verkeerd nog in ongekende pijn nadat ik een aantal zeepjes in Utrecht liet toekomen om daarna dagelijks eraan herinnerd te worden dat ik een hoop ranzige troep bij meneer had in de bus gedumpt Kom op Mon Ami iedereen verdient een tweede kans dus ook jij, zal je zien werkt helend voor je want dit is Amerikaanse zeep en dat kan bijna niet verkeerd toch Dus stuur maar op en zie dat je gemoed weer lichter wordt als ik deze zeep met beide armen zal omhelsen en vervolgens koesteren als een kind haar liefste knuffelbeer
DannyVG Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 [ik bedoelde wat anders namelijk dat je als de bliksem op die bestelknop dient te drukken. Blikje toesturen nee hoor mijn ziel verkeerd nog in ongekende pijn nadat ik een aantal zeepjes in Utrecht liet toekomen om daarna dagelijks eraan herinnerd te worden dat ik een hoop ranzige troep bij meneer had in de bus gedumpt Kom op Mon Ami iedereen verdient een tweede kans dus ook jij, zal je zien werkt helend voor je want dit is Amerikaanse zeep en dat kan bijna niet verkeerd toch Dus stuur maar op en zie dat je gemoed weer lichter wordt als ik deze zeep met beide armen zal omhelsen en vervolgens koesteren als een kind haar liefste knuffelbeer pfff weet je Hans : wij vinden die nog steeds goed maar onze moed zakt in ons in de schoenen bij al die zware aantijgingen. Trouwens ik denk dat het hoog tijd is dit onderwerp definitief te begraven : in ieder geval voor mij is het meer dan genoeg geweest.
Hanskoning Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 [pfff weet je Hans : wij vinden die nog steeds goed maar onze moed zakt in ons in de schoenen bij al die zware aantijgingen. Trouwens ik denk dat het hoog tijd is dit onderwerp definitief te begraven : in ieder geval voor mij is het meer dan genoeg geweest. Niet meer reageren dan Danny en voortaan deze posts tussen mij en Snuffie overslaan en gewoon lekker genieten van je zeep
Arnout Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 Snuff, eigenlijk is het zonde dat ze die steen verbrijzeld hebben, nu gaan we nooit weten of het een goeie slijpsteen was!
efsk Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 EverReady 200 Meißner-Tremonia Himalayan Heights Filarmonica Doble Temple #14 in groen Tunney aluin Lekker de Himalayan Heights voor het frisruikende element. Uitstekende zeep, uitstekende geur, helemaal goed. Iets natter dan gebruikelijk, maar dat deed de scheerbeurt zeker geen kwaad, sterker, met een mes is dat soms wel fijn. De kwast is heerlijk zacht, de zachtste die ik heb en net aan de goede kant van weinig backbone. Voor een kwast die meekwam met een gekocht mes gebruik ik het ding verdacht vaak Deze Filarmonica bleek ik al gebruikt te hebben dit jaar, en er ligt een ander, net zo fijne, die is dat nog niet ... Nu ja, volgende keer dan maar. Het was sowieso eigenlijk een krabberdag maar je kunt je net nieuwe Scrupleworks Swedish Bridal met Cotton toch niet zn eerste dag in je bezit straal negeren? Over deze strop straks elders meer, voor nu: pukkeltje onthoofd naast de mondhoek, pas bij de derde tegendraadse gang, en verder was dit er eentje dat je denkt: zal ik die 230 slants niet gewoon in de verkoop doen? Daarop luidt het antwoord dan weer neen.
efsk Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 Snuff, eigenlijk is het zonde dat ze die steen verbrijzeld hebben, nu gaan we nooit weten of het een goeie slijpsteen was! Door een zeef pissen, brokjes verzamelen en met een tube superglue kom je dan een heel eind.
DannyVG Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 Snuff, eigenlijk is het zonde dat ze die steen verbrijzeld hebben, nu gaan we nooit weten of het een goeie slijpsteen was! Door een zeef pissen, brokjes verzamelen en met een tube superglue kom je dan een heel eind. Snedig zijn die steentjes wel hoor. Ik denk dat hij nu pas net aanspreekbaar is en dan komt donderdag nog de finale verbrijzeling. Nou (nederlandse uitspraak toch ? ) ik zou niet graag in zijn schoenen staan en geloof me : ik heb nog nooit niemand gezien met zo een verregaande pijngrens en doorzettings vermogen. Daar doe ik echt heel eerbiedig mijn hoed voor af.
Snuff Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 Het zou wel erg zijn als er zoveel stenen inzitten dat ik ze kan aaneenlijmen tot een slijpsteen Donderdag inderdaad laatste behandeling, ik ga voor de hoogste stand op de machine, schijnt een belevenis op zich te zijn
Arnout Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 Mijn pijngrens is op het ogenblik: het doet al pijn als ik aan mijn operatie vorig jaar terugdenk!
Kingjack Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 Lutz Kai (3) MS 24 mm finest badger Tobs mr Taylors Elke dag scheren met de Lutz is een feestje. Top krabber en samen met een Kai mesje geeft dat een heel glad eindresultaat.
cutthroat Posted July 19, 2017 Author Posted July 19, 2017 - Gem Damaskeene - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - Rose of Bulgaria - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - Echo aftershave balm In twee gangen weer nagenoeg zo glad als een aal. Een enkel prikje van de aluin, de Pinaud deed hier een schepje bovenop. Afgemaakt met de aftershave balm.
Harkos Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Semogue SOC Badger Cherrywood, Queen Charlotte Soaps Vostok, Fatip Grande Rutinia, Apache Personna 7e x, Proraso AS, Farmagan Young Aftershave Gel. Kwast en zeep: Semogue SOC Badger Cherrywood en Queen Charlotte Soaps Vostok: Gezien het een warme dag wordt, maar begonnen met een koude beurt. Koud water, sterk verkoelende zeep en koude kom en kwast. Mooi koud taai schuim geklopt in de kom. Mesje en krabber: De Apache Personna voor de 7e x gebruikt. Het Chinese mesje blijft verwonderen. 7x en nog bruikbaar. De Fatip is een effectief krabbertje en ik verwachtte wat weerstand en rauwheid, maar niets daarvan. Soepel en vlot scheren. Morgen mag hij nog een keer. Resultaat BBS. Tot slot: Proraso er op, geen prik?? Blijkbaar dus rg soepel geschoren. Farmagan er over, weer mooi fris. Dagje Amsterdam.
Hanskoning Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Een vroege scheerbeurt omdat ik met een dame des huizes naar het ziekenhuis moet. Nee niet met mevrouw Koning die is nog geheel inmmobiel maar met onze huistijger dus zo op naar het dierenziekenhuis. Nu er een nieuwe Awakenings aan zit te komen voel je je direct ook vrijer om hem te gebruiken. En opgebracht over de gementholeerde Tea Tree olie heb je dan ook een mooi glijdend en verzorgend schuim. De Gilette Rubie 3x in de Maggard slant blijft fantastisch doen met dit mesje ga ik afwijken van mijn stelregel om hooguit 3x met een mesje te doen. Afgerond met de Lea Sensitive lijn waarvan de balm altijd een licht verkoelend effect heeft.
Tjebbe Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Stirling Kong, Mama Bear's Mandarin Ice, Timeless OC, Nacet (2), Alcolado Glacial, Kokosolie. Weer een fijne scheerbeurt! Wel een eerste sneetje met de Timeless... moment van onoplettendheid en echt precies met het hoekje van het mesje de huid aan de onderkant van mijn kin aangevallen, au. Maar snel gedicht met aluin en alcolado.
Mibbiwicket Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Aangezien we op vakantie zijn in Spanje, passen we ons ook maar aan met de bijbehorende scheerders. Heerlijke beurt, alleen had het mesje al vervangen mogen zijn.
Jan Zoethout Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 SOTD 20170719 Kwast: J&T® noten / Maggard syntheet 24 mm. Scheerzeep: Maison du savon de Marseille "Tonifiant" (sample). Krabber: ATT SE1. Mesje: Kai Titan Mild (5). After shave: Arko Men Cool after shave creme. De zeep is prima, en de RVS SE1 voelt hetzelfde aan als z'n aluminium broertje ...
ChrisVanMeer Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Krabber: Merkur - 37C Slant Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: JZ - Bethlehem (Syntheet) After-Shave: Arko - Comfort - Balsem Geurtje: Rituals - Roi d’Orient Wat blijft het toch ook een heerlijk instrument om drie dagen stoppels weg te maaien. De nieuwe Rituals EdP maakt het geheel helemaal af. Heerlijke BBS beurt.
Arnout Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 @Frog, wat zegt de geur van die haslinger coconut? @ron, duur beestje die poes, tv, nu dierenarts,.. Vandaag koud geschoren met proraso groen, verfrissend, maar wel een saaie geur vergeleken met pino sylvestre. De omega varkenshaarborstel geeft snel schuim, ook met koud water. Geschoren met de pakawood rvs dovo, door het koude water toch effe wennen. Waar het mes met warm water vlot scheert voelde het nu toch wat trekkerig. Op de kin een sneetje. Aluin gaf wat prik maar zeker niet oncomfortabel, de pino sylvestre aftershave was wel duidelijk aanwezig. Heel fris gevoel, en de pino heeft een heel leuke geur die ook lang aanwezig blijft!
JamieM Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Korrat Golden Dragon full hollow 7/8 Kanayama Cordovan #80000 Shavemac ATG forum brush Unique knot LPL LE Oud Santal Tiana Rose fresh & Coconut moisturiser Guerlain Santal Royal Edp
Snuff Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 @ron, duur beestje die poes, tv, nu dierenarts,.. Je verward me met Hans vrees ik, die moest met de poes naar de dierenarts. Verwonderd me want ik ben bijlange niet zo knap als meneer de Koning
Arnout Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Ow, inderdaad, het is de jabonmankruisvaarder die kosten heeft aan de poes!
efsk Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 How do you like that Koraat compared to your exquisite collection of Japanese razors Jamie?
GladJakker Posted July 19, 2017 Posted July 19, 2017 Proraso groen pre-shave Omega 80067 Proraso groen scheerzeep Merkur 39c Polsilver SI (7x) Proraso groen AS Proraso groen ASB Je verjaardag is natuurlijk ook een beetje kusjesdag. En dan kun je maar beter glad geschoren zijn. En dat lukte ook nog met een heerlijke verkoelende scheerbeurt. Ik heb het idee dat de pre-shave nog het meest verkoelend is uit de groene lijn van Proraso. Maar dat mag ook wel op een zonnige dag als vandaag.
Recommended Posts