Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Fatip grande

- Rapira

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid vigoroso

- Echo aftershave balm

In twee gangen weer nagenoeg spiegelglad. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave balm.

Posted

SOTD_20170717-1024x768.png

• Open mes: Saponificio Varesino - Leonardo da Vinci - Custom Koraat 6/8
  • Scheercrème: Rituals - Samurai
  • After-Shave: Rituals - Samurai
  • Geurtje: Rituals - Eau du Kashmir

Posted

Arganolie,

Stirling Kong,

Mama Bear's Mandarin Ice,

Barbaros TR-1 op iKon Bulldog greep,

Voskhod (3),

Madre Labs Witch Hazel,

Kokosolie.

Posted

Fatip grande met voskhod 2x

Zeep van proraso groen

Kwastje een chinees syntheet

proraso aftershave

Lekkere vakantie shave . Onvoorstelbaar dat de Fatip vroeger agressief was en nu super mild is.

Posted

Molly 7/8

Saponificio Varesino 70th anniversaire zeep

J&T Das

St James of London cedarwood & clarysage ASL

Voor het eerst een mes vanaf 1K en afdoende scherp. Het Kayser Ellison best Sheffield Silversteel laat zich gemakkelijk slijpen met een voldoende resultaat. Ik ga op herhaling want het kan scherper

Een mooie dag!

Posted

Rod Neep Silvertip extra dense,

Stirling Bergamot Lavender,

Above The Tie SE2,

Kai Captain Titan Mild 6e x,

Cella Eau de Lavande,

Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:

Rod Neep Silvertip extra dense en Stirling Bergamot Lavender:

Top kwast, top zeep, top schuim.

Mesje en krabber:

De Kai Captain Titan Mild voor de 6e x gebruikt. Het mesje is standvasti, maar ja wat wil je, een Kai Mild. De laatste keer voor de SE2 vandaag, morgen gaat hij terug naar huis. Was er behoorlijk vaardig mee, maar blijft toch een agressief kreng. Ongeveer te vergelijken is de SE1 en SE2 als de Mühle R41 2013 en 2011. Met de SE1 eg je, terwijl het met de SE2 al snel diepploegen wordt. Ofschoon ik mezelf best vaardig vind met een krabber i dit een station te ver. Super glad resultaat, maar niet comfortabel. Resultaat BBS.

Tot slot: Lavendel AS er op, Nivea om te verzachten en morgen nieuwe kansen.

Posted

Deze 6/8+ Thiers Issard kwam zaterdag binnen. De vorige eigenaar vertelde dat hij hem slechts drie keer gebruikt had dus ik besloot om het mes slechts te stroppen. Wel scherp maar net niet goed genoeg voor een comfortabele beurt.

11f54275da01b222fa0d9cb21d858f4f.jpg

Posted

Proraso groen pre shave

Kent bk12

Dr Harris windsor

TI buffelhoorn

Baume. Be ASB

Goede scheerbeurt, alleen zoals hier eerder al eens werd gezegd, als je mes valt, spring achteruit...

Niet gedaan dus met resultaat flinke hap in men linker ring vinger :roll: wachten op de dokter nu of het genaaid moet worden :cry:

Posted

Ai ai ai sterkte Mikali hoop dat het meevalt voor je.

Vandaag mocht één van mijn favoriete slants aantreden en wel de Apollo en voorzien van een vers Gilette Rubie mesje mooi glad dus niets te klagen.

Maaaaaaar ik ben een Nederlander en ik vind dat het een recht is om te klagen als je de laatste drupjes creme uit de Vulfix pot geschraapt heb.

Opgebracht over de Lavendel pre-shave bewees deze creme nog éénmaal zijn uitmuntende kwaliteit.

Afwerking met roosjes aftershave is altijd goed.

IMG_1614.thumb.JPG.f834e3296108aa644f481fa5c85ebb65.JPG

Posted
Ongeschoren door het leven, wachtende op een mes die vandaag geleverd zou worden .... :roll:

Heeeee Snuffie dat kan ik niet aanzien zoveel leed daarom net een echt scherp keukenmes met een spoedkoerier naar Belgie gezonden :!:

Posted (edited)

Na een minder momentje met de trumper terug naar proraso en het oefenmes.

Vlot zeepje, niet overvloedig qua schuim maar een mooi beschermend.laagje.

Gisteren ongestropt, vandaag ruim gestropt.

De 2 k scheert eigenlijk niet beter dan de 1 k, zeker ongestropt was het nogel schraperig. Mogelijk een gevolg van de mindere scheerbeurt de dag ervoor.

Vandaag was een goeie scheerbeurt, niet superkort geschoren en wat trekkerig, maar liever dit dan een superscherp agressief mes.

D2PDFd7.jpg

Edited by Guest
Posted

SOTD 20170717

F6f09DV.jpg

Kwast: J&T® padoek / finest 2-band 24 mm.

Scheerzeep: Pré de Provence.

Krabber: Claymore V2 / Rocnel greep.

Mesje: Kai Titan Mild (3).

After shave: Proraso Cypress & Vetiver after shave creme.

Posted
Het moet niet gekker worden Snuff. Wat voor mes is het?

Tanifuji 666 full hollow 13/16"

Heeeee Snuffie dat kan ik niet aanzien zoveel leed daarom net een echt scherp keukenmes met een spoedkoerier naar Belgie gezonden :!:

Ik wist dat je me zou helpen! 8-) Per omgaande post wat spaanse zepen verzonden :twisted:

Posted

Rockwell 6C plaat 5

Polsilver Super Iridium

Nivea créme

Razorock Plissoft

TOBS Avocado

Cien Balm

Zwitsal bodylotion 8-)

Weer een heerlijke scheerbeurt, ik waardeer de TOBS créme nu ook wel meer dan eerder eerlijk gezegd, goed spul!

Weer een spekgladde kop.

DFS.

IMG_20170717_190414516.thumb.jpg.eda245d405137e7b5e47438545988040.jpg

Posted

razorock syntheet plissoft

Koraat 7/8

Stirling SpearMint

proraso asl

proraso asb

Dfs

Aluin gaf deze keer wel een prik

Posted
Proraso groen pre shave

Kent bk12

Dr Harris windsor

TI buffelhoorn

Baume. Be ASB

Goede scheerbeurt, alleen zoals hier eerder al eens werd gezegd, als je mes valt, spring achteruit...

Niet gedaan dus met resultaat flinke hap in men linker ring vinger :roll: wachten op de dokter nu of het genaaid moet worden :cry:

Hopelijk is het al met al een beetje meegevallen Mikali.

Posted
Deze 6/8+ Thiers Issard kwam zaterdag binnen. De vorige eigenaar vertelde dat hij hem slechts drie keer gebruikt had dus ik besloot om het mes slechts te stroppen. Wel scherp maar net niet goed genoeg voor een comfortabele beurt.

Mooi plaatje Tony; zo'n SOTD maakt me wel een beetje hebberig :-) .

Posted

- Fatip grande

- Rapira

- L'Occitane Plisson

- TFS mattino

- Aluin

- Floid vigoroso

- TFS bergamotto neroli forte asb

Ondanks dat het mesje redelijk op zijn eind begint te lopen in twee gangen weer goed glad. Geen prik van de aluin, een enkel prikje van de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.

Posted

Merkur 34C

Shark super stainless (3)

Bocote Silvertip

Monsavon

Madre Labs Witch Hazel

Pitralon Polar ASL

Nivea Sensitive ASB