Jump to content

Kwasten van/voor Wim Kamp

Jan Zoethout

Recommended Posts

Voor Wim Kamp een "reknot" gedaan en 2 nieuwe kwasten gemaakt.

Allereerst de "reknot":

Een bestaand kwastje van de hand van Henk Verhaar vond Wim wat te "floppy" - daarom graag wat meer "backbone":

A3KXTGf.jpg

Het mes erin, dus ...

qOpXBTr.jpg

Met de Dremel de restanten van de oude borstelkop verwijderd.

Na het bijwerken van de laklaag van het bovenste gedeelte van het handvat de gebruikelijke handelingen:

borstelkop inlijmen - epoxy laten uitharden - proefschuimpje maken - drogen:

dm1aGt1.jpg

RWNOELO.jpg

M2BB3JJ.jpg

gp0hbYU.jpg

Het borstelkopje was een silvertip, hoogte 49 mm - is geworden finest 2-band, hoogte 44 mm.

Backbone is een stuk beter, lijkt me zo ...

En dan de 2 nieuwe kwasten - 1 voor Wim zelf, en 1 voor Wim's pa (voor z'n verjaardag - van harte, vader Kamp !).

Het door Wim gekozen model hebben we maar model "Wim Kamp" gedoopt:

CHW6vwk.jpg

p7K7YRP.jpg

Deze plaatjes bij Teun thuis - de houtsoort is bocote.

lYqSzWD.jpg

8nEMiK7.jpg

Ne0ufwB.jpg

De handvaten voorzien van een abalone schijfje, een schijfje kurk voor de afstelling van de hoogte, en een

paar lagen blanke lak.

Ook daarna weer de handelingen:borstelkop inlijmen - epoxy laten uitharden - proefschuimpje maken - drogen:

cCiQDr6.jpg

9m9spvE.jpg

Ps207T9.jpg

qnh95CB.jpg

iAs3JMC.jpg

De gebruikte borstelkoppen: Virginia Sheng finest 2-band 26 mm - hoogte afgesteld op ca. 54 mm.

Bedankt nog Jan en Teun, mijn vader vind het een mooi cadeau, nu nog kijken hoe de knot gaat bevallen (hij heeft tot nu toe alleen varkenshaar gehad).

Zelf vindt ik hem nu nog een beetje te stijf (3x gebruikt) denk dat hij nog wat moet worden ingewerkt :) maar dat zal wel goed komen.

Klopt Harrie.. zou zonde van zijn tijd op Cuba zijn als hij zich daar ook bezig houd met draaien, heb zomaar het vermoeden dat zijn vriendin dat ook niet zo fijn zou vinden

Maar even back to druk zijn... bedoelde uiteraard druk met draaien in het algemeen zoals je denk ik begreep. :D

Waarschijnlijk regelmatig draaien in de zon :D