Jan Zoethout Posted July 14, 2017 Share Posted July 14, 2017 Voor Wim Kamp een "reknot" gedaan en 2 nieuwe kwasten gemaakt. Allereerst de "reknot": Een bestaand kwastje van de hand van Henk Verhaar vond Wim wat te "floppy" - daarom graag wat meer "backbone": Het mes erin, dus ... Met de Dremel de restanten van de oude borstelkop verwijderd. Na het bijwerken van de laklaag van het bovenste gedeelte van het handvat de gebruikelijke handelingen: borstelkop inlijmen - epoxy laten uitharden - proefschuimpje maken - drogen: Het borstelkopje was een silvertip, hoogte 49 mm - is geworden finest 2-band, hoogte 44 mm. Backbone is een stuk beter, lijkt me zo ... En dan de 2 nieuwe kwasten - 1 voor Wim zelf, en 1 voor Wim's pa (voor z'n verjaardag - van harte, vader Kamp !). Het door Wim gekozen model hebben we maar model "Wim Kamp" gedoopt: Deze plaatjes bij Teun thuis - de houtsoort is bocote. De handvaten voorzien van een abalone schijfje, een schijfje kurk voor de afstelling van de hoogte, en een paar lagen blanke lak. Ook daarna weer de handelingen:borstelkop inlijmen - epoxy laten uitharden - proefschuimpje maken - drogen: De gebruikte borstelkoppen: Virginia Sheng finest 2-band 26 mm - hoogte afgesteld op ca. 54 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted July 14, 2017 Share Posted July 14, 2017 Mooi!! Mooi handvat ook, daar wil ik er over een tijdje ook wel eentje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted July 14, 2017 Author Share Posted July 14, 2017 Mooi!! Mooi handvat ook, daar wil ik er over een tijdje ook wel eentje van Als de draaibank-artiest van het J&T duo terug is van vakantie kun je je bestelling doorgeven, Chris ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted July 14, 2017 Share Posted July 14, 2017 Ik wacht rustig af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted July 14, 2017 Share Posted July 14, 2017 zien er weer mooi uit Jan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted July 14, 2017 Share Posted July 14, 2017 Geen probleem, ik sluit achter aan de rij aan. Het is niet zo dat ik geen keuze heb uit kwasten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted July 15, 2017 Share Posted July 15, 2017 Hier ook zo Chris betreft keus zat in kwasten.. Overigens wel Tof dat Teun het zo druk krijgt ... Volgens mij is hij niet druk maar met vakantie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted July 15, 2017 Share Posted July 15, 2017 Bedankt nog Jan en Teun, mijn vader vind het een mooi cadeau, nu nog kijken hoe de knot gaat bevallen (hij heeft tot nu toe alleen varkenshaar gehad). Zelf vindt ik hem nu nog een beetje te stijf (3x gebruikt) denk dat hij nog wat moet worden ingewerkt maar dat zal wel goed komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted July 15, 2017 Share Posted July 15, 2017 Klopt Harrie.. zou zonde van zijn tijd op Cuba zijn als hij zich daar ook bezig houd met draaien, heb zomaar het vermoeden dat zijn vriendin dat ook niet zo fijn zou vindenMaar even back to druk zijn... bedoelde uiteraard druk met draaien in het algemeen zoals je denk ik begreep. Waarschijnlijk regelmatig draaien in de zon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikali Posted July 15, 2017 Share Posted July 15, 2017 En een lekker sigaartje! Je kan het slechter treffen hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts