Jump to content

Kale plekken op zwarte Fatip

Michel

Recommended Posts

Mijn Fatip Nichelato Nero Grande (gesloten kam / zwart metaal), begon na een stuk of vijf scheerbeurten 'kale' plekken te vertonen, eerst op de safetybar en daarna ook delen van de top en het handvat (...).

Eerst was ik daar een beetje verbolgen over, ik had zoiets van, 'wat is dit voor slechte kwaliteit !?'. Daarna ging dat over in 'ach, dat is de charme van een Italiaans product, mooi en met passie gemaakt, maar niet perfect, het gaat om het karakter, gebruiksporen, bla bla, etc'. :D

En weer iets later viel het me op dat die kale plekken op zichzelf eigenlijk heel mooi zijn, als glanzend koper.

Toen dacht ik, 'zou het niet mooi(er) zijn als de hele krabber zo was ?!'. En zo probeerde ik het resterende zwart zelf weg te poetsen. Ik nam aan dat de kale plekken vooral veroorzaakt zouden zijn door de scheerzeep, scheer-olie, pre-shave-olie of wat dan ook waar de krabber tijdens het scheren mee in aanraking komt, iets van die dingen moet het zwart hebben opgelost, dacht ik.

Dus ik ging poetsen en poetsen met al die dingen en ook nog met wat andere, zoals WD40, tandpasta en koperpoets, maar gek genoeg krijg ik het zwart er zelf niet vanaf. En dat terwijl de huidige plekken wel steeds weer wat groter worden na iedere scheerbeurt!..

Het lijkt erop dat het de plekken zijn waar de krabber de huid raakt. Dat zou vermoeden dat het komt door huidvet of iets dergelijks. Maar ik zou denken dat huidvet weinig kans maakt om de krabber nog effectief te raken door de laag scheerschuim heen. Bovendien heb ik ook een kale plek op het uiteinde van het handvat en die plek raak ik maar sporadisch aan en dan ook alleen maar met de zijkant van mijn pink, daar zal niet veel huidvet zitten, denk ik zo.

Is dat nu niet gek, er is dus iets wat tijdens het scheren die zwarte laag aantast, maar die aantasting lijkt op geen andere manier te bewerkstelliggen ?!

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn ?

(Ik wilde ook wat foto's toevoegen, maar dat kan kennelijk alleen met foto's die al ergens online staan, je kunt niet browsen naar foto's op je computer, klopt dat?).

Thanks Harkos is opzich niet erg lijkt me. Zal ook wel gelden voor de gold uitvoering ben ik bang

Lijkt wel dat die op de barbecue heeft gelegen :mrgreen:

Hij was egaal antraciet. Vind hem echter zo ook wel mooi, leuk vintage. Gezien het materiaal van de krabber is het ook geen probleem.

Heb er hier nog een in de kast liggen. Nog niet gebruikt. Maar dat is idd een heel groot verschil. Fijn dat jullie er niet zoveel moeite mee hebben, maar denk dat niet iedere klant daar heel bij mee is......

Tja, ik ben er ook niet supergelukkig mee, ik kocht een zwarte omdat ik dat mooi vond. Ik was ook in de veronderstelling dat het metaal zelf die kleur had, een speciale legering of zo, het was niet bij me opgekomen dat het alleen maar een coating is die kan slijten. :(

En zoals het nu is, zou het mooier zijn als de hele coating er af was, maar dat lukt dus niet, vreemdgenoeg. De coating is niet bestand tegen normaal scheren, maar wel tegen allerlei andere 'mishandelingen'. :shock:

Tja, ik ben er ook niet supergelukkig mee, ik kocht een zwarte omdat ik dat mooi vond. Ik was ook in de veronderstelling dat het metaal zelf die kleur had, een speciale legering of zo, het was niet bij me opgekomen dat het alleen maar een coating is die kan slijten. :(

En zoals het nu is, zou het mooier zijn als de hele coating er af was, maar dat lukt dus niet, vreemdgenoeg. De coating is niet bestand tegen normaal scheren, maar wel tegen allerlei andere 'mishandelingen'. :shock:

Ik zit echt vol verbazing te kijken. Vind je het goed als ik de foto's naar mijn importeur stuur van je fatip?

Ik ben wel benieuwt of ze dit probleem vaker te horen krijgen en wat het eventuele antwoord is op waarom dit kan.

Ik zit echt vol verbazing te kijken. Vind je het goed als ik de foto's naar mijn importeur stuur van je fatip?

Ik ben wel benieuwt of ze dit probleem vaker te horen krijgen en wat het eventuele antwoord is op waarom dit kan.

Ja, dat is prima, ik ben zelf ook heel benieuwd wat ze hierover te zeggen hebben.

Prima, maar Fatip is bekend vanwege hun slechte afwerking en eindcontrole, dus of je er iets mee bereikt????

Prima, maar Fatip is bekend vanwege hun slechte afwerking en eindcontrole, dus of je er iets mee bereikt????

Een aardverschuiving zal ik niet creëren. Maar ben gewoon benieuwt wat er op terug komt.