Jump to content

Voorstellen Michel

Michel

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Michel en ik ben in mei 2017 begonnen met scheren met een krabbertje. Daarvoor gebruikte ik altijd huismerk-wegwerpmesjes van Het Kruidvat. Die bevielen me op zich best goed, maar de laatste tijd worden er alleen nog maar wegwerpmesjes verkocht waarvan de kop beweegt en dat vind ik dus helemaal niets. Ik wil zelf de hoek kunnen bepalen voor het meest optimale resultaat en dat gaat dus niet als de kop los zit.

Ik ontdekte de krabber toen ik op internet op zoek ging naar een alternatief and I haven't looked back since! :D

Ik begon met een Merkur 23C en Derby mesjes. Dat was niet zo'n succes, vooral onder de kin bleef ik maar wondjes krijgen, hoe voorzichtig ik ook deed. Om te experimenteren heb ik vervolgens nog een paar andere krabbers aangeschaft, (en veel verschillende merken mesjes). Mijn tweede krabber was een Bluebeards Revenge Cutlass, deze bleek te aggressief voor mij, (ik heb een tamelijk gevoelige huid). Daarna kwam er een Merkur 25C, (feitelijk een 23C met open kam), die bevalt me niet zo omdat ik het lastig vind om daarmee de goede hoek te vinden en vast te houden. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een Fatip Nichelato Nero Grande, (gesloten kam / zwart metaal). Gecombineerd met Gilette Silver Blue mesjes is dit momenteel mijn favoriete krabber. Deze is aggressief genoeg om de wat moeilijkere plekken, zoals mijn nek en het spleetje in mijn kin, glad te krijgen zonder wondjes.

Ik heb inmiddels ook vier verschillende soorten tubes scheercreme, vier verschillende merken aftershave, zo'n tien verschillende merken scheerzeep en divers los spul als aluin, pre-shave, scheerolie, opschuimbakje, etc. ;)

Ik ben nog aan het onderzoeken wat mijn favoriete scheerzeep is.