Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Fatip grande

- Feather

- L'Occitane Plisson

- TFS mattino

- Aluin

- Floid vigoroso

- TFS bergamotto neroli forte asb

In twee gangen en wat bijwerken nagenoeg spiegelglad. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.

Posted

SOTD_20170710-1024x768.png

• Krabber: Gillette - Tech
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Kent - BLK4 (Das - Silvertip)
  • Scheerzeep: Sapone Di Paolo - Cremoso
  • After-Shave: Suavecito - Eucalyptus & Tea Tree - Balsem

Posted

Muhle R101

Voshkod (4)

Extro Pirato

Extro Pirato ASL

Hans Baier silberspitz

Lekker geurtje die Pirato, mijn krabbertje gierde vandaag lekker door de baard. In 3 gangen spekglad (WTG, XTG, XTG)

Zit toch nog te twijfelen wat ik op vakantie mee ga nemen is aan zeepjes.

Een fijne dag allemaal.

Posted

Arganolie,

Stirling Kong,

Mama Bear's Awakenings,

Blackland Blackbird OC,

Captain Rood (3),

Kokosolie.

Na 24 scheerbeurten is de van Hans gekregen 'staal' van de Mama Bear's Awakenings op, wat jammer een prettig verkoelende zeep, die hopelijk nog wel eens hier in huis zal komen, maar pas nadat ik wat andere zepen op heb gemaakt.

Hans, bedankt!

Posted

J&T® appel / Cashmere syntheet 24 mm,

Stirling Wintergreen,

Rockwell Razors 6s,

Gillette Rubie® Platinum Plus 5e x,

Stirling Wintergreen AS,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T® appel / Cashmere syntheet 24 mm en Stirling Wintergreen:

Een klein beetje Wintergreen met de Cashmere genereerde een stevig portie schuim met een geur, die bijna een dieptepunt in mijn relatie veroorzaakte. Wat een lucht, ik vind het wel lekker, maar mijn ega wilde de badkamer niet meer in. Desalniettemin vond ik het eigenlijk wel lekker, die geur van oude keelpastilles en rijke menthol. Zo wat koelt dat zeepje. Morgen weer en dan eens verder zoeken naar wat ik ruik.

Mesje en krabber:

De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 5e x gebruikt. De Rubie scheert zoals ik verwacht. Probleemloos. In de 6s met plaat 5 net de juiste effectiviteit. Strak glad. Resultaat BBS.

Tot slot: De Wintergreen AS er op gaf een aardige prik, maar ben wel helemaal wakker van de geur en de frostbite. Hema ASB er op om het velletje soepel te houden.

Posted

Fr. Herder A. S. #29 8/8. Ziet er niet zo fraai uit maar scheert als de beste.

e117c01eb43143724f47ef864960ad08.jpg

Posted

Mühle Rocca R96 krabber (ben ik de enige met een Rocca?)

Personna Platinum Chrome mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast

Wilkinson Sword scheerstaaf

Pitralon Classic aftershave

Een ouderwets goede scheerbeurt :)

Posted
met een geur, die bijna een dieptepunt in mijn relatie veroorzaakte. Wat een lucht, ik vind het wel lekker, maar mijn ega wilde de badkamer niet meer in. Desalniettemin vond ik het eigenlijk wel lekker, die geur van oude keelpastilles en rijke menthol. Zo wat koelt dat zeepje.

:lol: Harrie, vind jij de Wintergreen ook veel beter schuimen dan de Cryogen?

Posted

Blackbird CC

Kai (5)

Simpson tulip super badger

Salter sublime citrus

Zoals het hoort, in 3 rondjes probleemloos glad.

d30be630f01cf25873d2a90aec3ce406.jpg

Posted
J&T® appel / Cashmere syntheet 24 mm,

Stirling Wintergreen,

Rockwell Razors 6s,

Gillette Rubie® Platinum Plus 5e x,

Stirling Wintergreen AS,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T® appel / Cashmere syntheet 24 mm en Stirling Wintergreen:

Een klein beetje Wintergreen met de Cashmere genereerde een stevig portie schuim met een geur, die bijna een dieptepunt in mijn relatie veroorzaakte. Wat een lucht, ik vind het wel lekker, maar mijn ega wilde de badkamer niet meer in. Desalniettemin vond ik het eigenlijk wel lekker, die geur van oude keelpastilles en rijke menthol. Zo wat koelt dat zeepje. Morgen weer en dan eens verder zoeken naar wat ik ruik.

Mesje en krabber:

De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 5e x gebruikt. De Rubie scheert zoals ik verwacht. Probleemloos. In de 6s met plaat 5 net de juiste effectiviteit. Strak glad. Resultaat BBS.

Tot slot: De Wintergreen AS er op gaf een aardige prik, maar ben wel helemaal wakker van de geur en de frostbite. Hema ASB er op om het velletje soepel te houden.

Blijft die AS lang hangen Harrie?

Posted

891d6dfa1a91e3aaf136d299c4d29858.jpg

Ter ere van de samenwerking in EU:

Duits mes

Nederlandse zeep

Engelse asb

Niet op de foto Italiaanse kwast geleverd door Amerikaan of Canadees

Nog een mooie dag

Posted
Blijft die AS lang hangen?

Dit is volgens mij je "standaard AS" vraag, of niet Laurens?

Een AS blijft nooit lang waarneembaar, daar heb je meer geur bestanddelen voor nodig...

Posted

Razo Rock plisson syntheet

Wolfman guerrilla met Stork ex3 titanium handle

Eufros Janbonùan Lima Especias scheerzeep

Eufros Janbonman Lima Especias asb

Geur : dik ok, scheerbeurt : bbs

Posted

Weet ik niet, die zeep ruikt zo sterk,dat ik de AS wel voel, maar niet rook. Morgen in de herkansing.

Posted

Weet ik niet, die zeep ruikt zo sterk,dat ik de AS wel voel, maar niet rook. Morgen in de herkansing.

Ik wacht geduldig af....

Muis zweeft tot jouw oordeel boven de bestelknop.. 8-)

Posted

Rockwell 6C plaat 6

Polsilver Super Iridium

Nivea créme

Razorock Plissoft

Proraso groen

Floïd Suave

Hoofd en gezicht, wegens tijd gebrek wederom beiden met de Rockwell met plaat 6.

Hoofd weer een puntje geraakt helaas, en omdat de bloedstelpende kwaliteiten van de Wilkinson zeep er niet waren was er toch wat bloed te bespeuren.

Aluin er goed over heen gewreven maar het mocht niet baten.

Verder lekker geschoren, ook het gezicht.

ATG ging wat minder, dus het mesje dat op 22 juni zijn intrede deed mag nu vertrekken, geen twijfels meer of deze echt zijn of niet.

DFS!

Posted (edited)

Niks scheren tot morgen, uit sympathie met Gerda gisteren ook maar mezelf laten ophalen door de ambulance richting spoed, wie van SM houdt kan ik van harte een niercrisis aanraden, je kan je lol niet op. Zie er niet uit na het overslaan van drie scheerbeurten :roll:

Edited by Guest
Posted
Niks scheren tot morgen, uit sympathie met Gerda gisteren ook maar mezelf laten ophalen door de ambulance richting spoed, wie van MS houdt kan ik van harte een niercrisis aanraden, je kan je lol niet op. Zie er niet uit na het overslaan van drie scheerbeurten :roll:

Tje Ron ook aan het krukken, sterkte!

Posted

Sterkte ermee Ron!

En ook nog aan Danny natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Posted

Eindelijk weer een ordentelijk door Cutthroat gestartte week.

Ron: beterschap!

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze

Lea

Shard (s)

Voskhod (4)

Tunney aluin

Normaliter moet ik bij gebruik van de Lea altijd even aan Hans denken, die me deze zeep aanraadde bij Paul Kox waarop ik deze kocht en daarmee in het bezit kwam van éen van mn favoriete zepen. Heden echter was het andersom: de gedachten waren bij Hans waarop ik deze zeep pakte.

Hoe het ook zij: prima zeep die met de kleine spiegedeliese M&F prima tot schuim kwam. Die M&F heeft ook nog eens een heerlijk gezichtsgevoel dus de start was al uitstekend.

De Shard is een nogal onbekend ding met wat afwijkend hoofd voor een scheve, maar scheert er niet minder om. Even opletten dat je de krabber hoort, want dan zit je goed met de hoek, en daar het niet direct een luid ding is kan het kort zoeken zijn. Eenmaal gevonden blijkt het echt niet inefficient, en voor een scheve aan de milde kant te scheren. Verrassend plezierig, de eerste beurt met deze krabber, hoewel de aluin zich in de mondhoeken en midden op de hals wel licht deed voelen. Verheug me reeds op de volgende beurt.