Jump to content

Mijn strop is kapot, kan deze nog gemaakt worden?

HiFuMi

Recommended Posts

Nou , ik had het dus zitten. :twisted::twisted:

Wilde eens voor een gelegenheid extra lekker scheren. :lol: De Koraat gepakt en op de Scruppleworks strop. Maar ja , niet goed genoeg uit het vet gehaald de Koraat en bleek dus uit de handen te schieten. :oops::oops::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Was ik nog zo dom om hem meteen in de lucht weer op te vangen, maar goed , gelukkig liep dat zonder bloeden af.

Maar ik zag wel een forse jaap in de strop en heb ik er een hele hoek uit moeten snijden en vijlen

achteraf beter met superglue aan elkaar gelijmd dacht ik , maar daar was ik te sjagerijnig voor :evil::evil:

toch maar met een ander mes geschoren , de Koraat heeft nu een touch up nodig

ik ga ook maar eens een strook leer gebruiken die ik nog heb liggen

2 ijzeren ringetjes erin en met een touwtje erdoor en dat wordt de strop

geen vermogen meer voor een dure riem die op een zeker moment toch kapot gaat

Een goeie tip voor de scheerder met het open mes:

als je je mes uit je klauwen laat vallen, spring dan naar achter. Dat is het enige goede om te doen. Niet proberen te vangen, en niet blijven staan.

Nee, ik weet het en besef achteraf dat ik verdomd blij mag zijn dat alleen de strop kapot is en dat ik al mijn vingers nog heb, :oops:

Maar het is zo'n snelle reactie. En de Koraat is mijn duurste mes :-( ...............

Ik realiseerde me later dat ik nog heel veel geluk heb gehad. alleen een kapotte strop en vingers en mes nog in takt .:-)

Maar na een jaar dagelijks stroppen en scheren met een open mes verrast het je toch , kan ik zeggen

en ik weet niet of je dan de tegenwoordigheid van geest kunt hebben om het mes gewoon te laten vallen

als het nog eens gebeurt hoop ik dat ik zo reageer , want het is inderdaad levensgevaarlijk een open mes in open toestand uit de lucht te pakken

Nee, ik geef hem niet de schuld

maar ik merk altijd dat ik met die grote vierkante tang meer moeite heb met het netjes draaien van het mes tussen de vingers

de schuld zit hem denk ik in het feit dat ik eerst de olie goed had moeten afpoetsen :-)

Zal thuis een foto maken.

Ik gebruik de strop nog wel. Had denk ik beter gelijmd en geschuurd. Maar heb er nu een hap uitgesneden en gevijld.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

foto's zijn allebei na

ik kan er nog wel op stroppen , want heb de snede zo diep weggehaald dat hij onder het oppervlak valt

heb nog een stuk leer liggen waar ik ook maar een strop van ga maken