Ator razor Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Martin de Candre Fougère The Vulfix pure badger Polsilver super iridium nieuw Merkur Progress stand 5
Tjebbe Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Stirling Kong, Proraso Wit, Blackland Blackbird, PolSilver Super Iridium (3), Alcolado Glacial, Nivea Sensitive aftershave balsem. Fijne dag!
fireshrimp Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Merkur Futur(Polsilver) RazoRock Plissoft TOBS Grapefruit Wimmies scheerkom Speick AS TFS ASB Zagara Gelsomino DHV aluin (met voetje) Eindelijk weer wat koelte 's ochtends vroeg. Dit vraagt om een frisse geur zonder menthol. Blijf me verbazen hoe weinig zeep je nodig hebt bij TOBS om tocht weer een kom vol met yoghurt te kloppen. Wat mij betreft is de Plissoft de kwast voor deze creme. De Futur op standje 3 en n 3 gangen heerlijk glad. Laat die week maar komen.
Hanskoning Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Vandaag me mogen scheren met de ATT SE2 die ik van Jan Zoethout te leen heb ontvangen daarvoor mijn grote dank. Nu moet ik even voorzichtig worden omdat mijn ziekte sinds zaterdag ongelooflijk opgevlamd is en ik a) door de vermoeidheid gisteren de scheerbeurt overgeslagen heb 2) de huid door de opvlamming aanvoelt alsof ik onbeschermd 24 uur in de zon heb liggen bakken en 3) ik het mesje uit mijn al tijden lang niet gebruikte Feather DX had genomen en niet weet welk mesje dit is en hoe vaak het gebruikt is. En toch is de eerste voorzichtige conclusie dat dit de eerste SE krabber is die me bevalt en waarmee ik me reteglad kan scheren. De Black Hawk was een meer dan bittere tegenvaller, de ATT SE1 heb ik waarschijnlijk te snel langs de kant geschoven want nu geen last van het brede scheerhoofd het zal wel ervaring op doen zijn. Ik heb alleen mijn eigen ATT Kronos greep eronder geschroefd omdat de Colossus mij te lang is. De ondergrond was in goede handen van de Acca Kappa en de Stirling Mountain Man. En ook deze J&T 2 bander is een fantastische kwast dus al snel een goed lobbig schuim in de kom. De aluin liet zich uitstekend voelen eigenlijk toch wel fijn dat je eindelijk een keer feedback voor het aankoopbedrag krijgt Daarna de verzorging van Rituals en na dit getik gaan we er nog maar een beetje balm van I Coloniali over heen draperen.
Tony Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 J. A. Henckels Wotan 19 7/8 Wat een geweldig mes is dit
Kingjack Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Feather DX Soner 1 T&H apsley crème Even snel 2 rondjes met de DX, prima glad.
ChrisA Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 @Tony Die Herder is inderdaad fantastisch mooi. 7/8 vindt ik inderdaad steeds meer ideaal hoewel een ietsje groter ook wonderen doet op zijn tijd.
Harkos Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng, Einseifer Wiener Duft, Above The Tie SE1, Feather Professional 16e x, Cien Ice, Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Einseifer Wiener Duft: De badger met de 3 vinger techniek geladen. Het zeepje zit in een klein doosje en als ik er zo op los kwast zit alles er onder. Dus even met 3 vingers de haren in bedwang houden en laden die kwast. Even kloppen in de Poolse kom en schuim. Veel en goed schuim. Dit is een geslaagd zeepje.Goed van geur, vettigheid en glijdend vermogen tijdens het scheren. Tja weer zo'n trouvaille. Mesje en krabber: De Feather Professional voor de 16e x gebruikt. De 1e ronde weer met de Kai mild en vervolgens afgewerkt met de Feather Professional. Nou ben in dubio over deze Feather. De 1e ronde was weer een oefen ronde met de kamisori AC DX. De Kai daarin is net nieuw en scheert als een dolle. Kreeg er ook steeds meer vat op. Vervolgens de 2e en de 3e ronde met de Feather Professional in de SE1. Het resultaat mocht er weer zijn. Glad, irritatieloos en nu 8 uur later nog steeds acceptabel glad. Zit nu wel met een dilemma. Is de Feather op na 16x of niet? Ben even de referentie kwijt. Het scheert nog glad, het trekt niet, maar volgens mijn herinnering ging het in het begin nog stukken makkelijker met dit mesje. Alleen dat was vorig jaar juni, ten ik dit mesje voor het eerst gebruikte. Nog 1x dan maar, want hij is zeker nog beter dan een gemiddelde DE. Resultaat BBS. Tot slot: Cien erop. Die gaat leeg en dat was het dan. Ruikt acceptabel, maar mijn vrouw vindt het een goedkoop luchtje en dat is het uiteindelijk ook. Nu maakt de prijs niets uit, maar wel het welbevinden van mijn wederhelft en de daarbij behorende incentives.
efsk Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Einseifer Wiener Duft is denk ik de mooiste naam die ik tegen ben gekomen voor een scheerzeep.
Harkos Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Einseifer Wiener Duft is denk ik de mooiste naam die ik tegen ben gekomen voor een scheerzeep. www.einseifer.de
Loei Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Rockwell 6C plaat 5 Polsilver Super Iridium Nivea créme (hoofd) Proraso/Omega varken Proraso Wit Aqua Velva (gezicht) Zwitsal talkpoeder (hoofd) Weer een dubbele scheerbeurt, met een nieuw Polsilver mesje, ditmaal uit de eBay bestelling, deze had ikz aterdag ook gebruikt op het hoofd en gezicht. Hoofd weer heerlijk glad, wel even te fanatiek geweest op een stukje achterhoofd waar geen schuim meer zat. Dom dom dom, maar de schade valt mee. Daarna even opnieuw de kwast laden en het gezicht insoppen, dan komt de koeling natuurlijk wel naar voren. Na drie gangen weer spekglad. Echter was de ATG gang wat rauw en prikkerig. Nu heb ik dit eerder gehad met een ATG gang op het gezicht met plaat 5 van de Rockwell. Woensdag nog maar een keer drie gangen proberen met plaat 4. Ergens bekruipt mij namelijk het gevoel dat het geen echte Polsilvers zijn... Misschien zoek ik er ook wel teveel achter. Met die laatste gang vreesde ik nogal voor de AV, het brandde maar op een prettige manier dus dat viel mee. Om die reden durf ik toch te zeggen: DFS.
Harkos Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Is die Cien Ice,ook gewoon te koop bij de Lidl ? Momenteel niet, ik heb hem in Polen gekocht.
Snowmiss Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 - J&T #2212 met Scheermonnik Soek - Kraken 248 met Lord Classic (6* en spaarpot) - Florida water met als resultaat DFS
cutthroat Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 - Fatip grande - Ladas - L'Occitane Plisson - Bath House Cuban cedar & lime - Aluin - Floid suave - The Shave Doctor moisturazor In twee gangen nagenoeg spiegelglad. Wel wat prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de moisturazor.
Ator razor Posted June 27, 2017 Author Posted June 27, 2017 Torino Forti Sensazioni Corte Sabauda The Vulfix pure badger Polsilver super iridium 2x Merkur Progress stand 5 Brut original
mhharsta Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Torino Forti Sensazioni Corte Sabauda The Vulfix pure badger Polsilver super iridium 2x Merkur Progress stand 5 Brut original De TFS Corte Sabauda en de Brut Original vind ik ook een prima combinatie.
Moods Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Merkur 34C Astra Proraso rood scheercreme (headslick) DVH scheerkwast Aluin Green Freeze Matige scheerbeurt gehad. Schuim lukte niet echt i.t.t. afgelopen week toen ik dezelfde combi gebruikt heb. Veel bubbels en te dun. Iets creme toegevoegd en toen was het beter, maar nog niet optimaal. Uiteindelijk de Headslick gepakt (dat schuimt sowieso niet, maar dat hoort zo) en eerlijk gezegd ging het toen pas lekker. Gevolg was dat ik wel 5 passes heb gedaan en de aluin liet zich dan ook goed voelen. Ik ben fan van Green Freeze en juist na dit soort scheerbeurten weet ik weer waarom. Heel verkoelend en de rode huid was dan ook al weer snel verdwenen. Pfff....blijven oefenen....en zoals iemand in mijn voorsteltopic al zei: vooral blijven doorgaan. Veertig minuten bezig geweest en nog niet (spiegel)glad
Hanskoning Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Om de huid niet nodeloos te irriteren is het raadzamer om in het begin te accepteren dat het spiegelglad er nog niet inzit en de scheerbeurt te stoppen na drie gangen. Met het verbeteren van de scheertechniek komt de gladheid vanzelf. Ook zou een betere kwast het schuim maken kunnen vergemakkelijken kijk b.v. is bij Razorock voor een Plissoft. Financieel gezien goed betaalbaar en een topper.
Ator razor Posted June 27, 2017 Author Posted June 27, 2017 Torino Forti Sensazioni Corte Sabauda The Vulfix pure badger Polsilver super iridium 2x Merkur Progress stand 5 Brut original De TFS Corte Sabauda en de Brut Original vind ik ook een prima combinatie. Ik heb niet veel keuze in mijn aftershaves maar deze past er idd wel bij.
Jerry9630 Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Qshave stand 4 met Dorco platinum mesje (5) Semogue 830 Proraso groen pre Stirling margeritas in the arctic Myrsol formula K 444 balm
JamieM Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Eiko YSK2 Yasuki steel full hollow 13/16 Kanayama Cordovan #80000 Shavemac G.A Custom Silvertip two band Boellis Panama 1924 Tiana Rose fresh & Coconut moisturiser Tom Ford Grey Vetiver Edt
Tjebbe Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Arganolie, Stirling Kong, Mama Bear's Awakenings, Timeless OC op Blackbird greep, Voskhod (1), Alcolado Glacial, Kokosolie. Ja! Heerlijk zo'n scheerbeurt! Fijne dag!
Recommended Posts