Jump to content

Voorsteltopic Guido (Moods)

Moods

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Guido Voskamp uit Lochem. Een tijd geleden heb ik ervoor gekozen om kaal door het even te gaan. Niet eens zozeer vanwege het feit dat mijn haar al wat dunner werd, maar gewoon omdat het zo lekker aanvoelt ;-) Ik deed mijn haar al jaren met de tondeuse en "gewoon om een te proberen" heb ik er dus een keer een Gilette Fusion overheen gehaald. Maar afijn lange intro, maar dat was dus wel het moment dat mijn interesse in het echte scheren aangewakkerd werd.

Klein stukje geschiedenis: Mijn vader gebruikte een Philishave en het was ook eigenlijk helemaal geen discussie over hoe of waarmee ik me ging scheren. Ik ging ook "gewoon" met een Philishave aan de gang. Ik werd echter helemaal gek van de irritatie door dat ding en omdat nat scheren bij mij eigenlijk nog steeds niet in beeld was heb ik daarna verschillen e Brauns en Panasonics gehad. Daar heb ik me járenlang prima (lees irritatieloos) mee geschoren, maar zoals jullie natuurlijk al lang weten; echt glad wordt het niet.

Daarna verschillende cartridgesystemen geprobeerd. Redelijk glad, maar toch ook wel weer last van irritatie en best wel een dure aangelegenheid. Dus weer terug naar de Panasonic. Er is zelfs een tijd geweest dat ik zei: nat scheren is niks voor mij en ik probeer het ook niet meer.

Maar ja, ik heb me hier niet voor niets aangemeld, dus blijkbaar is er in de tussentijd iets veranderd. Zoals gezegd is die verandering dus ingezet na het scheren van mijn hoofd met de Fusion. Wow, dat voelt toch wel goed. Misschien ook maar eens proberen voor mijn gezicht.

Het wordt al een aardig lang verhaal, dus ik sla even een paar stappen over. Op dit moment zit ik in de experimentele fase met een Merkur 34C i.c.m. verschillende mesjes uit een proefpakket. Mijn scheerbeurten variëren van "zeer goed" (voor een beginner) tot "als dit zo doorgaat, is mijn aluinblok binnen een maand op", maar de algemene tendens is dat het steeds beter gaat. Wat ik lastig vind is te beoordelen of een mindere scheerbeurt te danken is aan een verkeerd mesje voor mijn huid, of "gewoon" een slechte techniek. Want dat ik nog aan mijn techniek moet werken, is wel duidelijk ;-)

Ik ben dol op menthol/eucalyptus/mint en er is natuurlijk nog heel veel te ontdekken, maar van wat ik tot nu toe geprobeerd heb, bevalt het volgende me het beste: pre-shave van Vitos, Proraso groen scheercreme, en als aftershave gebruik ik "Green Freeze". Dat is een mengsel van 50% Osage Rub en 50% Mennen Skin Bracer. Héérlijk! Vooral met warm weer.

Ik ben hier dus vooral om te leren, zodat de slechte scheerbeurten steeds minder en uiteindelijk niet meer voorkomen.

Welkom op het forum. Qua mesjes zou ik aanraden om een week hetzelfde soort te gebruiken en als je dan in die week scheerbeurten hebt die erg verschillen van elkaar weet je dat het je techniek is.

Ik ben dol op menthol/eucalyptus/mint, Guido ik vind je nu al een zeer geschikte vent met een fantastische smaak. :P

En er is zoveel moois op dit gebied te verkrijgen ik hoop dus oprecht dat de spaarpot geen zwakke plekken kent. ;)

En om niet al te positief te zijn 99% van alle mindere scheerbeurten heeft helaas vaak als oorzaak de scheertechniek.

Als je die onder de knie hebt herken je een minder scherend mesje vrij snel.

Welkom... en zoals barry stevens altijd zei. Vooral doorgaan...

Tevens succes met de zoektocht naar de ultieme eucalypt zeepje dan wel creme. Er is zat te krijgen wat beter koelt dan de proraso lijn ( welke overigens niet slecht is).

IK heb nog een volle tube proraso liggen, maar als je nog goede tips hebt, hou ik me aanbevolen.

Welkom en veel lees en scheerplezier.

Intrigerend mengseltje die Osage Rub en Mennen Skin Bracer.

Waar ruikt dat laatste naar?

Lastig te omschrijven. Onder andere ook menthol, maar ook een vleugje vanille. Maar voor mij is het vooral de combinatie die het hem doet. Osage Rub alleen vind ik wat teveel op Vicks Vaporub lijken en de combi met Mennen maakt het (voor mij( perfect.

Welkom op het forum. Qua mesjes zou ik aanraden om een week hetzelfde soort te gebruiken en als je dan in die week scheerbeurten hebt die erg verschillen van elkaar weet je dat het je techniek is.

Goeie tip. Ga ik doen. Op het moment zit er een Feather in, maar ik heb zo'n idee dat die iets te efficiënt is voor een beginner. Vanaf morgen ga ik denk ik de hele week een Astra proberen.

Ik ben dol op menthol/eucalyptus/mint, Guido ik vind je nu al een zeer geschikte vent met een fantastische smaak. :P

En er is zoveel moois op dit gebied te verkrijgen ik hoop dus oprecht dat de spaarpot geen zwakke plekken kent. ;)

En om niet al te positief te zijn 99% van alle mindere scheerbeurten heeft helaas vaak als oorzaak de scheertechniek.

Als je die onder de knie hebt herken je een minder scherend mesje vrij snel.

Haha, laat de aanraders maar doorkomen hoor qua menthol/eucalyptus/mint! Daar kun je nooit genoeg van hebben ;-)

En inderdaad. Ik verbeeld me niks hoor. Ik weet dat ik nog aan mijn techniek moet werken.

Welkom en veel lees en scheerplezier.

Intrigerend mengseltje die Osage Rub en Mennen Skin Bracer.

Waar ruikt dat laatste naar?

Lastig te omschrijven. Onder andere ook menthol, maar ook een vleugje vanille. Maar voor mij is het vooral de combinatie die het hem doet. Osage Rub alleen vind ik wat teveel op Vicks Vaporub lijken en de combi met Mennen maakt het (voor mij( perfect.

Ga ik maar eens Mennen ruiken. Waar koop je dat?