Jump to content

- PESR - BrackPC

Brackpc

Recommended Posts

Zo het is mijn beurt bij de door DoubleB gesponsorde PESR rondgang.

Dit 1e verslag is met vertraging geschreven, het is allemaal eergisteren gebeurt maar ik had helaas nog geen tijd om het op "papier" te zetten.

Woensdag viel de straight bij mij door de bus, 1e reactie na het uitpakken: "goh zo een straight is kleiner dan gedacht."

Ik had natuurlijk al fotos en videos gezien maar desondanks had ik een groter mes verwacht. Niet dat ik teleurgesteld was, eerder gerustgesteld, ik vroeg me al af hoe ik het voor elkaar zou krijgen zo een groot zwaard over mn gezicht te krijgen.

Daarna over naar het begin van het scheerritueel ;)

Eerst alles klaargezet:

Preshave: Proraso preshave

Scheercreme: Baume.be, ik vind dat deze scheercreme de beste glij-eigenschappen heeft van de zepen/cremes die ik heb.

Brush: Baume.be best badger (deze zat in de kit van baume.be met de scheercreme en de AS en is sindsdien mijn enige brush die ik gebruik. Ik heb verder nog de Balea brush van de DM uit Duitsland maar die heb ik ondertussen in een hoek gegooid :P)

En natuurlijk de straight.

Toen heerlijk heet wezen douchen, na het douchen direct de proraso op het gezicht en verder met afdrogen.

Daara de baume.be scheercreme dmv facelathering aangebracht.

en toen....

tsja en toen, toen was het zaak het mes op mn gezicht te krijgen. Er was echter 1 probleem. Mijn spiegel, het mes, en mijn ogen kregen ruzie. Ik kreeg het maar niet voor elkaar het mes zo te houden dat ik ook kon zien hoe ik het mes op mijn gezicht plaastse. Telkens zat of mijn hand of de scale ervoor of kon ik uit mijn ooghoeken nog maar net iets zien.

Uiteindelijk maar besloten het gewoon te proberen, danmaar blind/op gevoel. dat lukte aardig goed met het gevolg dat mijn wangen lekker glad werden.

Kin ging ook goed daar kon ik lekker goed zien wat ik deed. Daarna de snor, wow, dat is fijn met een straight goede controlle dus je kan het lekker fijn afwerken onder de neus, dit is beter dan met een DE.

al met al liep het gezicht dus goed, voorzichtig de hals gedaan, hier was het weer lastiger wat te zien, uiteindelijk geen snee maar ook weinig haar verwijderd.

Tsja het scheren op zich ging dus wel lekker als ik maar eenmaal het mes op mijn gezicht kreeg zoals ik het wou. Gevolg: Brackpc wordt overmoedig...

FUCK IT ik ga ATG. 2 seconden later zet ik het mes verkeerd neer geef een drukje en daar is de 1e snee :). Compleet mijn eigen schuld en onkunde dus daar moet ik maar mee leven ^^.

-----------------------------------

Was een scheerbeurt die wat minder ontspannen was dan normaal, maar dat was te verwachten aangezien het mijn 1e keer was. Al met al viel het me reuze mee, zeker omdat ik ook niet echt bepaald een goede fijne motoriek heb. Ik kijk uit naar de volgende scheerbeurt die vanavond plaats zal vinden.

Tips mbt het kunnen zien wat je doet zonder je zicht te blokkeren hoor ik graag.

Je hebt iig een goede start gemaakt! Prep is een van de belangrijkste dingen bij het scheren met een open mes. Sowieso is prep belangrijk, maar ik vind dat het bij een open mes net ff wat belangrijker is dan bij een DE.

Zichtsveld blokkeren is ook één van de dingen waar ik tegenaan liep toen ik begon. Het is een kwestie van uitvogelen welke positie voor jou het beste resultaat oplevert. Bij mij was dat het draaien van mijn gezicht en mijn arm hoog houden :)

2e scheerbeurt:

Niet zo een lang verhaal vandaag, enkel de wijzigingen ten opzichte vna de eerste scheerbeurt.

zelfde prep

pannacrema lavandotto

Het lukte me al veel beter het mes in het zicht te houden armen hoger houden dan normaal en wat schuin staan helpt inderdaad.

Heb alleen WTG geschoren ging lekker en heb me ook niet gesneden deze keer.

Na de scheerbeurt wou ik het resultaat eens controleren. Dus nogmaals een pass wtg gedaan maar nu met mn EJ dDE89L, het spoelen van het mes heb ik in een kommetje gedaan waarna ik het water gefiltreerd heb om te zien hoeveel haren er nog vanaf kwamen.

Dit viel me reuze mee, natuurlijk was er nog wel wat maar dat was echt maar een klein beetje.

Daarna wat witchhazel en baume asb als afsluiting. Straight gedroogt en ook de binnenkant van de scales niet vergeten natuurlijk :).

vanavond het verslag van mijn laatste scheerbeurt met deze straight, en aangezien ik me in het weekend niet geschoren heb is er nog wel wat haar te verwijderen.

Gisteren dus mijn laatste scheerbeurt met de striaght.

Had me een weekend niet geschoren dus had behoorlijk wat baardgroei.

zelfde prep als altijd

baume.be scheercreme

baume.be brush

ging wat lastiger dan eerst, maar dat was het initiele aanzetten, zodra die goed gegaan was gleed het mes door de baardharen. voordeel van de wat langere baardharen is wel dat je direct merkt als je hoek iets verkeerd is, het mes weigerd dan gewoon ^^.(je zou het kunnen doordrukken maar dan heb je volgens mij een redelijke hoeveelheid rode vloeistof over je mes aan het lopen)

Weer 1 pass gedaan WTG, hals gaat nu zonder problemen wangen ook. het enige wat nog irritant is is het aanzetten bij de bakkebaarden, ik blijf mijn zicht daar blokkeren. Iemand nog tips voor het aanzetten daar?

Al met al moet ik zeggen dat ik gewoon goede scheerbeurten krijg nu na 3x scheren met een straight, het kost wat meer moeite maar de leercurve is minder erg dan de verhalen op internet me deden voorkomen. Natuurlijk zal het nog wat tijd kosten voordat het scheren met een straight een routine wordt, maar je kan zeker al snel goede resultaten krijgen.

Nu afwachten op mijn eigen straight die donderdag moet komen :)