Jump to content

Kwast voor Ivo

Jan Zoethout

Recommended Posts

Voor Ivo Kruchten (vriend op facebook) een kwastje gemaakt.

- Model handvat: Bethlehem

- Houtsoort handvat: wengé

- Afwerking: Danish oil

- Borstelkop: Tuxedo 24 mm

De plaatjes:

Sd23v2H.jpg

uiRkZ2b.jpg

nn7unJd.jpg

WmJPe7Y.jpg

djyxlz0.jpg

Resultaat:

xbHvHNm.jpg

Maten borstelkop:

Hoogte: 53 mm

Taille: 25 mm

Ik weet het niet uit ervaring, maar volgens zeggen heeft de Tuxedo meer backbone dan de Plissoft ... ;)

Als de Plissoft net zo'n slappe is als de Plisson van 'l Ocitane, kan ik dat bevestigen. Geen vergelijk.

Hoe de knot dan ook is, mooie kwast geworden.

Sinds ik de Tuxedo heb, ook via Jan, komt de Plisson nog weinig aan bod.

Inderdaad een mooie kwast ook de combi kleur hout en knot.

Het voordeel van de Tuxedo syntheet is zijn mooie backbone met zachte tippen, zonder de springerigheid van b.v. een Mühle fibre, die verder ook erg goed is.

Hier enkele van de black&white knots van Maggard ineen handvat staan.(zelfde knot enkel vermoed ik een andere naam). Geen verschil tussen de Tuxedo,wel tussen Mühle en bv. Wippeddog.

Erg fijne knots.

Of de Maggard knots en de Tuxedo's helemaal identiek zijn, weet ik niet - ze lijken in ieder geval HEEL ERG op elkaar.

Ik heb aan Harrie Kosses gevraagd of 'ie na de vakantie ook eens wil vergelijken.... :mrgreen:

Mooie kwast weer Jan ik vind het wel wat hebben een dergelijk "doorleefd" uiterlijk.

Ik vind de Plissoft minder slap dan de Plisson.

Helemaal gelijk Chris absoluut niet met elkaar te vergelijken de Plissoft heeft veel meer ruggengraat en is een fantastische schuimopwekker.

Ik heb gister even een Tuxedo en een Maggard van Jan mogen aaien. Na mijn beleving was de Tuxedo iets zachter en voelde wat losser aan. De Maggard dus wat stugger en stijver. Maar Aléé, bij mij in de winkel voelt Jan Modaal het verschil niet eens tussen een Graudas, Silvertip of een Fibre kwast... Dus ja....

Maar dat ze zeer veel op elkaar lijken is zeker :D

En Mooie kwast natuurlijk J&T! Helemaal van deze tijd de Wengé.