Jan Zoethout Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Nu de kwasten door Jaco en Hans ontvangen zijn, kan ik wel wat plaatjes publiceren. Uitgangspunt was een zo licht mogelijke kwast met een forse (30 mm) silvertip borstelkop. Notenhout is gekozen, vanwege het relatief lage gewicht en de donkere kleur. Tevens is een poging gedaan om het handvat zo licht mogelijk te maken door het uit te hollen. Twee opties om een hol handvat te maken: Uiteindelijk voor optie 1 gekozen. Het model gepikt van Simpson, model "Tulip": Hetgeen resulteerde in de volgende (bouw-) tekening: Dit is de tekening voor de kwast voor Hans, die voor Jaco is gewoon massief gemaakt. De handvaten bij Teun thuis. Toen de handvaten bij mij waren, de gebruikelijke handelingen: - Lakken - Abalone schijfjes inlijmen - Kurkschijfjes voor de afstelling van de hoogte ("loft") - Borstelkopjes (zeg maar: koppen) inlijmen, op hun plaats houden m.b.v. het gebruikelijke "tuigje" - Proefschuimpje maken om een beetje te reinigen en de kwast "in bloei" te zetten - Drogen Het uiteindelijke resultaat: Het is niet duidelijk, welke de kwast is voor Hans, en welke voor Jaco - door ze te te wegen alleen te bepalen ... Afmetingen borstelkop: Hoogte: 55 mm Taille: 32 mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan83 Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Prachtig resultaat weer. Mooi houtsoort! Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Dat zijn zeepvreters denk ik!! Nu maar hopen dat Hans genoeg zeep in huis heeft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Dat zijn zeepvreters denk ik!! Dat zijn het zeker Nu maar hopen dat Hans genoeg zeep in huis heeft... Volgensmij hebben ze daar een naam voor op de amerikaanse fora, iets met 3017er iemand die genoeg spul heeft voor de komende... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Dat zijn zeepvreters denk ik!!Nu maar hopen dat Hans genoeg zeep in huis heeft... Juist Roland dat is een terechte vraag waar mijn jonge bling bling vriend wel heel gemakkelijk overheen gestapt is Maar serieus nu, prachtig om te zien hoe de borstels geproduceerd zijn en dat er door jullie meegedacht is met enige fysieke beperkingen mijnerzijds en de borstel dus door uitholling zo licht mogelijk gemaakt is. En naast een grote dank voor mijn jonge vriend ook alle credits voor jullie want het is een fantastische borstel met de zachste haren die ik in mijn oude leven ooit gevoeld heb en het is daarnaast een heerlijk schuimmonster. En door het lichtere gewicht protesteren de gewrichtjes bijna niet bij het opkloppen dus ik ben een uitermate tevreden mens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clifdon Posted August 17, 2017 Share Posted August 17, 2017 Echt mooi vakwerk. Zeer mooi gemaakt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts