Jump to content

SOTD 12 juni - 18 juni 2017

Kamp

Recommended Posts

Bij jullie al morgen dus! Fijne vakantie.

Bedankt ja nu 6:30 (6 uur tijdverschil) en we hebben een beetje last van de jet lag ( met de vlucht haast niet geslapen rond 20:30 naar bed gegaan en 3:30 al wakker) ach heb je ook wat aan de dag, zo naar het ontbijd.

Morgen zal het ik wel meer in de tijd zone zitten.

Fijne vakantie! Aangezien ik meestal de eerste ben vroeg ik me al af welke gek zo vroeg was opgestaan om een topic aan te maken :lol:

- Fatip grande

- Gillette 7 o'clock stainless

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- Echo aftershave balm

In twee gangen nagenoeg spiegelglad. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave balm.

Fijne vakantie, Wim!

Stirling Kong,

Smooth Operator Tropical Heat,

Barbaros TR-1​ op iKon Bulldog greep,

Feather (1),

Madre Labs Witch Hazel,

Kokosolie.

Fijne, milde combi van mesje en krabber.

De Tropical Heat is bij het opschuimen in eerste instantie niet helemaal mijn ding, wat zoet.

Maar wat later komen de ondertonen, middentonen of zo vrij en die passen me goed.

Sowieso levert de zeep goed schuim!

Merkur Progress (Polsilver)

RazoRock Plissoft

TOBS Grapefruit

Wimmies Scheerkom

Today Men AS

Hema ASB

Blijf me elke keer verbazen hoe weinig je nodig hebt van de TOBS cremes om een hele scheerkom mee te vullen. Elke keer denk ik " Dit is te weinig" en elke keer blijkt het iets teveel te zijn. Daar hoor je mij dus niet over klagen en ook niet over de kwaliteit van het roersel. Kom maar op met die week!

Rockwell 5 plate

Rapirs platinum lux (2*)

Scuttle

Omega Boar Brush

Sapone da Barba Vegetale alla Mandorla

Thayers Witch Hazel

Von Schmiere 1959 er after shave

Drie passes gaven een goede scheerbeurt maar het is nu echt duidelijk dat ik geen match heb met de Rockwell. Heel jammer want aan de krabber ligt het niet. Keurig afgewerkt, degelijk en mooi zwaar gewicht wat de krabber zijn eigen werk laat doen. De stainless steel uitvoering glijd gemakkelijker dan de gepolijsten versie over de zeep en daarmee huid. Maar als het niet aan de krabber ligt moet het aan mij liggen en dat kan toch eigenlijk ook weer niet....

Daar zal ik mijn gedachten is overlaten gaan onder het genot van een cappuccino met een oer Hollands bokkenpootje.

Fijne dag allemaal.

DDWEN7u.jpg

7un2epp.jpg

Drie passes gaven een goede scheerbeurt maar het is nu echt duidelijk dat ik geen match heb met de Rockwell. Heel jammer want aan de krabber ligt het niet. Maar als het niet aan de krabber ligt moet het aan mij liggen en dat kan toch eigenlijk ook weer niet....]

Nee natuurlijk niet het is een fantastische krabber, maar heb je het antwoord op je vraag zelf al niet gegeven iets met Sapone..................orla :ugeek::lol::lol:

Drie passes gaven een goede scheerbeurt maar het is nu echt duidelijk dat ik geen match heb met de Rockwell. Heel jammer want aan de krabber ligt het niet. Maar als het niet aan de krabber ligt moet het aan mij liggen en dat kan toch eigenlijk ook weer niet....]

Nee natuurlijk niet het is een fantastische krabber, maar heb je het antwoord op je vraag zelf al niet gegeven iets met Sapone..................orla :ugeek::lol::lol:

Jammer Hans, heel jammer eikel

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

TFS Anniversary Italian Fern,

Ikon Shavecraft 101,

Mulcuto Zweischneider Rostfrei 0,10 mm 5e x,

Bay Rum Harkos® AS,

Bay Rum Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en TFS Anniversary Italian Fern:

Na 3 tubes te hebben geleegd mag de TFS Italian Fern weer uit de kast. Van de niet verkoelende zepen, is dit toch wel een van mijn favorieten. Ruikt zo goed naar bos, aards moet een zoete bloemen toon. Blijf het elke keer weer een pretje vinden de zeep te gebruiken. Met de badger vlot een mooi schuim in de Poolse kom. Wt me opvalt na lang Arko en consorten te hebben gebruikt, dat deze zeep een totaal ander schuim levert. Beter verzorgend en glad.

Mesje en krabber:

De Mulcuto Zweischneider Rostfrei 0,10 mm voor de 5e x gebruikt. Had ikk gisteren even wat twijfels bij het mesje, ging het vanmorgen weer als de bekende tierelier. Min 5 norm hiermee gehaald en nu zien hoever deze komt. In elk geval is het bij de 5e beurt zeker veruit beter, dan een Derby. In de Ikon #101 kan ik optimaal gebruik maken van de verschillende eigenschappen van dit mesje. 1e 2 rondes weer OC en de laatste met de "nachrasur" kant met de gesloten kant. Glad! Resultaat BBS.

Tot slot: De eigen AS en ASB er op. Gaat aardig met de Fern.

Dagje Wroclaw.

Waar sommigen met de krabbers vastlopen op marsepeinen plakkerige zeeplagen is de schuimlaag van de Mama Bears van geheel andere orde wat een topkwaliteit schuim geeft deze zeep.

En die geur is ook al zo mooi en dan opgebracht over de heerlijk gementholeerde Vitos is het scheren een waar feest maakt niet uit welke krabber ik dan uit de kast getrokken heb.

Vandaag was dat de Fatip die met het Voskhod mesje 3x onberispelijk haar werk deed.

De frisse afwerking met de Pinaud Lime maakte een einde aan deze prettige scheerbeurt.

IMG_1532.thumb.JPG.9556bfac125503a5ef5491d7ff3abdad.JPG

Fijne vakantie! Aangezien ik meestal de eerste ben vroeg ik me al af welke gek zo vroeg was opgestaan om een topic aan te maken :lol

Ach Ramon met het tijdverschil en de jet lag vond ik het nog meevallen LOL

Bedankt heren :D

Vandaag was het mijn scheerdagje niet, het mes wou maar niet lopen. Had lekker veel gestropt, geen pre shave, de zeep was bijna op en die kreeg ik maar niet goed van consistentie.

Op een paarplaatsjes bloed maar ipv eerst met aluin uit verstrooidheid onmiddelijk aftershavebalsem, de wondjzs bleven daardoor maar bloeden, uit miserie dan de aftershave afgespoeld en aluin gebrukt, gespoeld en terug balsem.

Verder op een paar plekken het gevoel van, stukje vergeten,...

Bad hairday

Deze morgen heel vroeg gezicht:

oBhUjgT.jpg?1

Kikuboshi 8300 13/16”

Scrupleworks 2,5" oil tanned horsehide/linen

Meissner-Tremonia Mint Ice Menthol

RazoRock Plissoft Synthetic with Bruce Handle 24mm

After Shave Bay Rum

Zonet hoofd en gezicht:

Wolfman Guerrilla met Robert Quinn Buckeye Burl handvat en lab blue mesje (4x)

maison du savon de Marseille zeep (ik heb iets wat Hans niet heeft of kent :twisted: ) De zeep is heel verzorgend en fijn :mrgreen:

scheerkom van hammered mules

Mühle Silvertip Fibre XL 25mm

After Shave Bay Rum

Meteen al het handvat van de Wolfman gedumpt, dikke handvaatjes zoals deze zijn aan mij niet besteed. Moet wel zeggen dat het helemaal niet glijd ook niet als het nat is en het gewicht is prima in evenwicht met de kop (hol vanbinnen).

Gekoppeld aan een custom handvaatje bekwam ik een echt uitstekende scheerbeurt. Nee hij is niet zo verfijnd afgewerkt als mijn andere Wolfman krabbers maar scheert zeker zo fijn. Heel tevreden, blijvertje!

w1isRPL.jpg

Deze niet, schuim is makkelijk te maken en blijft ook mooi vol en vet en het gevoel achteraf vind ik heel prettig. Nog even op hun site gekeken maar blijkbaar niet meer verkrijgbaar.