Ga naar inhoud
Jeroen

Keuze krabbertje

Aanbevolen reacties

Super, dank!

Hier heb ik zeker veel aan :)

De R2 én de H2 .. mooie set samen lijkt me.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertussen een weekje verder..

Dat er een ATT aankomt is wel -zo goed als ;) - zeker.

Maar eerst. Vanaf m'n eerste scheren heb ik er nooit veel plezier aan beleefd. Moetjes van de dag.

Op een gegeven moment was ik er zat van om die slijmerige strip van mesjes te plukken - vind ik maar niets - en kwam in 2012 op het DE scheermes uit.

Al snel werd het weer tot een is nou eenmaal een handeling.

Maar nu, sinds het vinden van dit forum, ben ik het scheermoment gaan waarderen en zo ook mijn scheermes :)

Ook het idee om verschillende messen uit te gaan proberen is wakker geworden.

Dus voordat ik mijn 'eind' mes in handen neem - ik twijfel nog tussen open en gesloten kam - hier en daar wat onderzoek.

Er is een gesloten kam onderweg en kijk ik naar een Merkur Progress. Gesloten én kan ik verschillende mate van scheeragressie-standen voelen.

Ook nog een aantal mesjes onderweg naar mij, naaste de Rapira Platinum Lux en de Feather, de Polsilver Super Iridium.

Mijn collectie mesjes is van veel verschillende soorten naar veel van een paar soorten :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

da's goed. Nu nog een slant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dat is wellicht toch ook nog wel een idee. Op de een of andere manier voel ik me daar niet toe aangetrokken. Maar uit ervaring weet ik dat dat werkelijk niets hoeft te zeggen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan een ATT S1, zijn al je vragen meteen opgelost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

:lol:

Maar... ik heb al eerder 'richtlijnen' van je gevolgd. En zo heb ik naar tevredenheid een aangename lading DE mesjes in huis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je je budget blijft verhogen, dan kan je natuurlijk ook meer dan één mes kopen. Ter verhoging van de scheervreugde, soort van... ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die aansporing hebben we hier echt nodig :-)

.. :)

Vandaag een Merkur Progress binnen.

Mét een 'belangrijk' briefje in het doosje met rode lijntjes waar ik niet veel mee kan.. :)

Driehoekje en streepje kan ik volgen, maar verder..

Denk dat youtube me voldoende verder geholpen heeft.

Wat budget betreft; flexibel groeiend naar ontstaan verlangen vanuit nieuw inzicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die aansporing hebben we hier echt nodig :-)

.. :)

Vandaag een Merkur Progress binnen.

Mét een 'belangrijk' briefje in het doosje met rode lijntjes waar ik niet veel mee kan.. :)

Driehoekje en streepje kan ik volgen, maar verder..

Denk dat youtube me voldoende verder geholpen heeft.

Wat budget betreft; flexibel groeiend naar ontstaan verlangen vanuit nieuw inzicht.

Stelt allemaal niet zoveel voor, zelfs dat driehoekje en streepje niet.

Mesje er in, aanschroeven, scheren en uit schroeven, tot je het lekker vind.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah,dat gaat me lukken. Mesje erin, aanschroeven, scheren en uit schroeven tot het gewenste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Driehoekje en streepje boven elkaar is alleen bepalend voor het nulpunt wat dan juist is gecentreerd is voor zover mijn herinnering reikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Driehoekje en streepje boven elkaar is alleen bepalend voor het nulpunt wat dan juist is gecentreerd is voor zover mijn herinnering reikt.

Klopt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt

Ja, maar die dingen zijn zo slecht gekalibreerd, dat het een "ongeveer" instelling is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als jij de voor jou fijne stand gevonden hebt, maakt die calibratie verder ook weinig meer uit. Ik vind het nog steeds een geweldige krabber die regelmatig aan bod komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als jij de voor jou fijne stand gevonden hebt, maakt die calibratie verder ook weinig meer uit. Ik vind het nog steeds een geweldige krabber die regelmatig aan bod komt.

Die calibratie vind ik ook niet zo belangrijk maar om juist die fijne stand elke keer weer te krijgen is het wel handig om dan bij het wisselen van de mesjes de bovenplaat weer op dezelfde manier aan te brengen. Met het streepje boven het driehoekje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die calibratie vind ik ook niet zo belangrijk maar om juist die fijne stand elke keer weer te krijgen is het wel handig om dan bij het wisselen van de mesjes de bovenplaat weer op dezelfde manier aan te brengen. Met het streepje boven het driehoekje.

Juist, kleine moeite en daar is het toch voor bedoeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mogelijk kun je ook eens kijken naar een vintage Gillette: Old Type, New Improved, of NEW.

Vooral de NEW heeft mijn voorkeur - lekker mild en toch effectief.

Wil je iets agressiever, ga dan voor de New Improved ... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na wat rondtoeren op het net, zeker ook een interessant scheermes, mooi ook. Staat bij favorieten :)

Heb ik het goed gezien dat deze enkel via de US te verkrijgen zijn?

Agressief vind ik zo nu en dan helemaal prima, zo nu en dan, wanneer ik het echt prettig vind extra goed geschoren voor én door de dag te komen. Dan klinkt de NEW prettiger in mijn oren.

Zo merk ik bij mijn eerste scheerdagen met de Merkur Progress dat stand 4 rustig scheren is, No. 5 is aandacht erbij - en dat ontbrak vanmorgen voor een kort moment. Stelde niet veel voor, maar toch.

Stand 4 voor normaal, 3 voor de snelle hand, 5 voor de lange dag.

Mijn vrouw zei al: dat is handig, dan heb je aan dit scheermes eigenlijk al voldoende voor wat scheermeskeuzes betreft. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

krabber, niet scheermes ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.