Mikali Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Ik vond nog een kleine strop die ik ooit gebruikte. Nu zou die mij wel handig lijken voor op vakantie mee te nemen. Alleen kom ik eracht dat hij er niet zo goed uitziet, denk zeepresten ? en hij voelt wat stuk aan. Kan ik dit nog herstellen of is het een verloren zaak?
Buffel Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Zadel zeep wordt meestal aangeraden om het schoon te maken, als olie gebruik ik een beetje ballistol . Er zijn heel veel manieren/meningen al over geschreven, gebruik in ieder geval kleine beetjes.
Mikali Posted June 9, 2017 Author Posted June 9, 2017 Ik heb van Dovo de gele pasta ... werd er destijds bijgegeven dacht ik en moest zo af en toe een worden aangebracht. Moet het leder eigenlijk terug soepel aanvoelen (zoals een broeksriem?) of eerder stug en stevig?
Tony Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 De gele pasta werkt prima, spaarzaam gebruiken. Sommige strops voelen zeer soepel aan, andere weer wat stugger. Waar je op moet letten is dat je bij het stroppen niet het gevoel hebt dat het mes tegen oneffenheden aankomt. Na eventueel oneffenheden wegschuren houdt je altijd vlekken, zo lang je ze maar niet voelt is er weinig aan de hand.
Tony Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Een strop is een gebruiksvoorwerp, die blijft niet mooi op den duur. Hierbij een foto van enige van mijn strops die al zeker 6 jaar dagelijks gebruikt worden.
Tjebbe Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Niet mooi? Ze worden alleen maar mooier van het gebruik!
guy1307 Posted June 10, 2017 Posted June 10, 2017 Welke korrel van schuurpapier gebruik ik best om kleine hapjes weg te werken?
Mikali Posted June 10, 2017 Author Posted June 10, 2017 Welke korrel van schuurpapier gebruik ik best om kleine hapjes weg te werken? Daar ben ik ook benieuwd naar, goeie vraag
Mikali Posted June 10, 2017 Author Posted June 10, 2017 Ok. Dan volgende vraag: welk soort schuurpapier ? Gewoon wet&dry zou ik denken?
efsk Posted June 10, 2017 Posted June 10, 2017 De mijne gewoon droog gedaan. grit 400 meen ik me te herinneren, maar daar kan ik naast zitten
guy1307 Posted June 10, 2017 Posted June 10, 2017 Ik heb hier 3M 600 en 400 liggen. Morgen een proberen
Recommended Posts