Jump to content

Nieuwe open scheerder

Arnout

Recommended Posts

Hey, ik ben een 39 jarige Wichelenaar, Oost-Vlaanderen. Ik heb me een hele poos nat geschoren met mach3, quatro en fusion, maar dat was zelden helemaal glad, en met een baard van 2 dagen verstopten die altijd, dan een poosje machinaal, maar datis het ook niet, kort met een shavette geprobeerd maar die hoekjes waren te scherp, en dan maar besloten om me echt te leren scheren, met een open mes. Een starters set in een winkel in Antwerpen besteld, een coticule gekocht en dan nog een startersset met een paar messen tweedehands gevonden,...Voorlopig is bloed altijd wel ergens van de partij en het slijpen is ook niet echt consistent, maar generaties hebben het wel gekund, dus ooit zal het lukken ;)

Welkom, hier ook een Belg en oorspronkelijk zelfs uit je streek(Oosterzele). Ook ik behoor tot de janbonman fanatiekeling (is een scheerzeep hoor) en met die zeep is het zoals in de voetbal een partijtje België Nederland.

Edited by Guest

Bedankt voor het warme welkom. Ik ga er eens op letten of den bok nog bestaat, den bok die er regelmatig zat rondliep is alleszins verhuisd.

Qua scheerzeep en borstels ben ik nog helemaal niet op de hoogte.

Ik heb nog een hoop bussen staan, een stuk zeep uit china, heb al olijfolie en ballistol geprobeerd als pre shave, ,...

Ik heb een chinees badger borsteltje dat vanalles kan zijn maar wel lekker zacht is en een omega varkens haar borsteltje

Is er jabonman met kokosgeur?