Harkos Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, Arko Blue Cool, Above The Tie S1, Rembrandt Super Stainless 6e x, Old Spice Original, 444. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Arko Blue Cool: Mooi bakje schuim geslagen, wat vochtig, want er stond weer een oefenbeurt op het programma met de kamisori. Dus mooi vol maar niet te dik schuim, zodat het mes niet te veel plakt. Nou dat lukte met de Tuxedo. Mesje en krabber: De Rembrandt Super Stainless voor de 6e x gebruikt. Zoals gezegd, zoveel mogelijk met de kamisori en vervolgens het Rembrandt mesje, dat al genomineerd was voor de spaarpot. In de DX kamisori zit een Dorco mesje en heb geen idee hoelang die meekunnen, maar deze lijkt wat te stuiteren. Dus daar volgende keer ook maar een andere voor. Welnu de eerste 1,5 ronde gingen prima met de DX en vervolgens met de Rembrandt in de S1 afgewerkt. Ben weer prima glad, maar wel met wat schade van de Rembrandt. Hier en daar een klein schaafwondje. Op zich een leerzame en prettige scheerbeurt. Aluin doet wonderen en mijn vel is van olifantenhuid. Resultaat DFS. Tot slot: Old Spice erop, afgesloten met 444. Weer klaar voor deze wat grauwe dag, de zon moet wel even zijn best doen, want er staat een ritje door wat bergdorpjes in de Hoge Tatra op het programma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Jabonman Ylang-Ylang Finest badger 17x58 Astra superior platinum (2x) Blackbird CC Vanmorgen de vijfde scheerbeurt met de Blackbird en een monster van Jabonman Ylang-Ylang. Laat ik het diplomatiek zeggen: vind het niet erg dat het monster maar voor 1 scheerbeurt was. In drie gangen BBS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Gelukkig let Harrie nog een beetje op... Ik was helemaal in de war van deze maandagochtend in een nieuwe week Stirling Kong, Scheermonnik Delfts Wit, Parker Variant @5, Kai (6), Kokosolie. De Parker is een fijne krabber, hij voelt goed, jammer van de grootte, te groot voor mijn gevoel... Lekker glad geschoren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Att Kronos M1 Polsilver Super Iridium Nivea crème Proraso roos Thayers unscented Proraso rood as Een hoofd en gezicht scheerbeurt dit keer voor de m1. Dat ging net als de vorige scheerbeurt gesmeerd, weer een spekgladde kop. Het gezicht ging iets minder soepel. De wtg gang gang prima, de xtg was wat rauw net als met de r1. Ik vermoed dat het schuim te slecht door mij geklopt was want op het hoofd ging het perfect. De M1 is in ieder geval agressief genoeg voor mij. Afgemaakt met thayers en de lekkere proraso rood as. Nu met een verzorgt gezicht en een glad hoofd naar de bios. Fijne dag allen. Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Jabonman Ylang-YlangFinest badger 17x58 Astra superior platinum (2x) Blackbird CC Vanmorgen de vijfde scheerbeurt met de Blackbird en een monster van Jabonman Ylang-Ylang. Laat ik het diplomatiek zeggen: vind het niet erg dat het monster maar voor 1 scheerbeurt was. In drie gangen BBS. Oei, oei laat onze Belgische connectie dit maar niet lezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Een frisse scheerbeurt met de Prep pre-shave creme en de Mandarin Ice van Mama Bears en dan weten de insiders het de glijlaag voor het mes is uitstekend. Uitstekend blijft ook de Rockwell 6C presteren, vandaag met een Rapira Platinum Lux mesje 3x weer zonder enig probleem een mooie glad huidje. Geen aluin prik en met de prettige geur van de Floid aftershave en balm een mooie afronding van deze scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Oei, oei laat onze Belgische connectie dit maar niet lezen Jullie spelen allemaal onder één hoedje en weten goed spul niet op prijs te stellen What else could I use on Jamie's birthday (picture made by himself) Tanifuji 54 11/16” Scrupleworks 2,5" Swedish Bridal/ brushed cotton Shavemac Badger Silvertip 2-Band 22mm Fan Meissner-Tremonia Mint Ice Menthol After Shave Lotion Pinaud Clubman Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Congratulations Jamie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Krabber: Maggard Razors MR5 Mesje: Voskhod Kwast: Maggard Razors - 22mm 2-Band (Das - Finest) Scuttle: Steve Woodhead Ceramics Medium Teak Scheercrème: TOBS Lavender (proefmonster) After-Shave: Sapone Di Paolo Agrume Warm lavendel schuim...mmmm. @JamieM: Congrats! Link to comment Share on other sites More sharing options...
peto Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Merkur Progress Gillette Platinum(1) TOBS Mr Taylor Simpson X2L Best Badger Pinaud Clubman Original ASL Glad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 [quote="Ator razor Laat ik het diplomatiek zeggen: vind het niet erg dat het monster maar voor 1 scheerbeurt was. In drie gangen BBS. Kwaliteit van de zeep of de geur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 [quote="Ator razorLaat ik het diplomatiek zeggen: vind het niet erg dat het monster maar voor 1 scheerbeurt was. In drie gangen BBS. Kwaliteit van de zeep of de geur? Dit is niets anders dan zout in een grote open wond wrijven Otto Volgens mij is het toch redelijk duidelijk ondertussen dat die ranzige geuren tegenstaan en de schuimkwaliteit door velen als middelmatig beoordeeld worden, tenminste zolang je geen ingezetene van het Belgische rijk bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Het kan ook betekenen dat het niet erg is, omdat de kwaliteit zich direct aldus bewezen heeft dat er een pallet zeep besteld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Kwaliteit van de zeep of de geur? De geur, brrrrr! De kwaliteit van de zeep gaat wel. De Dama de Noche vind ik overigens wel lekker ruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Shavemac/ATG LE Delta 26/50/bulb/2band Silvertip Meißner-Tremonia Pink Grapefruit Henckels 70½ 7-dagen-set "Monday" Tunney aluin Kwast weet ik nog niet of het een blijvertje is. Doet het prima, gezichtsgevoel is ook ok, maar ik moet m voor mijn gevoel te hoog vasthouden door de vorm van de greep. Voor mij zou de knot aan de andere kant moeten zitten denk ik. Alsof het ding de twijfel voelde ging het prompt mis met schuim kloppen. Begon te droog, daarna te nat en de hele beurt niet goed gekregen. En dat met Meißner, op zich wel een prestatie. Het mes was scherper dan de donderdagvariant, wat ik wel hoopte want gisteren even over de hoge grits gehaald Jammer dat de schuimkwaliteit zo afleidde, want het is wel fijn scheren met deze messen. Heerlijke herrie produceren ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Krabber: Maggard Razors MR5 Mesje: Voskhod Kwast: Maggard Razors - 22mm 2-Band (Das - Finest) Scuttle: Steve Woodhead Ceramics Medium Teak Scheercrème: TOBS Lavender (proefmonster) After-Shave: Sapone Di Paolo Agrume Warm lavendel schuim...mmmm. @JamieM: Congrats! Ik heb die kwast meerdere malen zitten bekijken, maar kwam er ook niet uit met de reviews. Is het wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Ik vind het persoonlijk een prima kwast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Martin de Candre Fougère Simpson Chubby 1 best badger Voskhod nieuw Blackbird CC Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireshrimp Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Fatip Piccolo (Hema) J&T Gusto Das Barberia Fructi Wimmies Scheerkom Speick AS TFS ASB Zagara Gelsomino Aluin met voetje Gisteren laat geschoren, vanochtend vroeg. De stoppeldichtheid viel hierdoor reuze mee, desondanks 3 voorzichtige gangen met de Piccolo. Het wat onstuimige weer vroeg om een vrolijke frisse geur en daarin stelde de Fructi niet teleur. Het hema (Persona?) mesje deed het prima en een glad begin van deze kortere werkweek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 De scheeropstelling deze week in het hotel Slecht licht, goede afstand tot de spiegel en een kleine wastafel en plankje. Het is nog even wennen. Heerlijk glad. Geniet van de regen vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Druivenpitolie, Stirling Kong, Stirling Lavendel, Timeless OC, Rapira Platinum Lux (1), Madre Labs Witch Hazel, Eigen ceder/den aftershave balsem. Fijn glad! Hopelijk gaat de avondvierdaagse vanavond gewoon door.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Kikuboshi Super Deluxe Orion 265 13/16” Scrupleworks 2,5" oil tanned horsehide/linen Shavemac Badger Silvertip 2-Band 22mm Fan Meissner-Tremonia Mint Ice Menthol After Shave Bay Rum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Mühle R89 met Wilkinson Sword mesje (4) Semogue 830 OSP grapefruit en menthol Myrsol agua lemon 444 balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 SOTD 20170606 Kwast: J&T® bamboe / Tuxedo syntheet 24 mm. Scheerzeep: Bon Berger Menthe stick (geraspt). Krabber: Maggard Slant / MR14 greep. Mesje: Lord Super Stainless (4). After shave: Arko Men Cool after shave creme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JamieM Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Tanifuji 666 full hollow 13/16 Kanayama cordovan #80000 Shavemac Silvertip two band Mitchell's wool fat Tiana rose fresh & coconut moisturiser Tom Ford Grey Vetiver Edt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts