Johan Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Normaal gebruik ik Feather mesjes in de gele verpakking (volgens mij voor de zuid-oost Aziatische markt), maar de laatste paar mesjes die ik heb gebruikt komen uit een zwarte verpakking. Bij mijn weten zouden dat dezelfde mesjes moeten zijn. Meestal doe ik een week met een Feather mesje, en bij de mesjes uit de zwarte verpakking valt me op dat ze binnen die week al beginnen te "roesten". Het zijn geen bruine vlekken, maar het staal (of een coating?) begint zwart te verkruimelen. Met andere mesjes, inclusief de Feathers uit de gele verpakking, ken ik dit probleem niet. Heeft iemand dezelfde ervaring met de "zwarte" Feather mesjes? Ik heb een paar van die zwarte verpakkingen, ooit eens geruild met een ander forum-lid, en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat het namaakmesjes zijn; de opdruk en de wikkel zijn identiek aan de mesjes uit de gele verpakking. Overigens; ik ben ook niet ineens andere scheerzepen of zo gaan gebruiken, dus daar zou het verschil niet in moeten zitten.
Nienke Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Ik kan er naast zitten, maar zo uit het blote hoofd, is het enige verschil dat de gele verpakking 10 mesjes bedraagt en de zwarte 5 mesjes..... Zelf heb ik geen last van aanslag op de feather mesjes. In de winkel heb ik die met de zwarte verpakking liggen en gebruik die zelf ook. Wel droog ik mijn krabber en inhoud altijd goed af voor ik hem opberg. Misschien dat er net in dit pakje iets fout is gegaan met 1 van de bescherm lagen op de mesjes??? En wie weet heeft iemand nog meer verhelderende info.
Johan Posted June 4, 2017 Author Posted June 4, 2017 Bedankt! Volgens mij zouden de mesjes inderdaad hetzelfde moeten zijn. Misschien dat de "mesjesgoeroe" uit Boekelo nog een mogelijke verklaring heeft
Harkos Posted June 4, 2017 Posted June 4, 2017 Bedankt! Volgens mij zouden de mesjes inderdaad hetzelfde moeten zijn. Misschien dat de "mesjesgoeroe" uit Boekelo nog een mogelijke verklaring heeft Heb de zwarte Feathers nooit gebruikt en niet in mijn bezit. Heb over het geheel niet zoveel met Feathers, maar roestend roestvrij staal lijkt me toch wat raar
Kingjack Posted June 4, 2017 Posted June 4, 2017 Ik heb beide en er is al een tijdje het onderbuikgevoel dat de "zwarte" mesjes iets minder van kwaliteit zijn. Kan ik dit hard bewijzen? Nee.
kevin vermeiren Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 hier ook nog geen probleem mee gehad. wat ik ooit te horen heb gekregen is dat de gele mesjes gemaakt worden in de USA en de zwarte in azie of zoiets.
Johan Posted January 2, 2018 Author Posted January 2, 2018 hier ook nog geen probleem mee gehad. wat ik ooit te horen heb gekregen is dat de gele mesjes gemaakt worden in de USA en de zwarte in azie of zoiets. Dat lijkt me sterk. Volgens mij heeft Feather helemaal geen fabriek in de USA; alleen een importeur. Van de Feather website: Feather was the first Japanese company to make replaceable blade-type razors.Feather carries out thorough management of all of the products at the factories in Japan without relying on overseas production, and Feather will continue to pursue the quality that can only be made in Japan and that can only be created at Feather as ever. Edit: volgens de catalogus die ik net heb gedownload van de Feather website worden zowel de scheermesjes in de gele als de zwarte verpakking in de fabriek in Seki gemaakt. 2
Marcel Posted January 3, 2018 Posted January 3, 2018 Volgens mij is het enige verschil het aantal mesjes dat in de verpakking zit. Geel: 10 stuks, Zwart/grijs: 5 stuks.
Hanskoning Posted January 3, 2018 Posted January 3, 2018 In mijn "gele" verpakkingen zitten 5 mesjes.
Harkos Posted January 3, 2018 Posted January 3, 2018 Google even op Feather Razor Blades en bekijk dan de plaatjes. Er zijn pakjes van 10 en 5 in geel.
Jeroen Posted January 3, 2018 Posted January 3, 2018 Over hét verschil.. iemand mailde Feather én kreeg antwoord; hetzelfde mesje, andere verpakking Zie link hieronder voor de mail van Feather: https://www.badgerandblade.com/forum/threads/the-yellow-feather-black-feather-controversy-solved.496925/
Marcel Posted January 3, 2018 Posted January 3, 2018 Ah, nog nooit de gele verpakking met 5 stuks gezien, weer wat geleerd.
Recommended Posts