Jump to content

Oneblade ' Core' Razor

wimbouman

Recommended Posts

Voor iedereen die de Oneblade wel eens in het echt wil zien maar net als ik nogal opziet tegen de hoge prijs is er nu de Core, in kunststof en voor 50 dollar:

Our new OneBlade CORE razor carries the same signature patent-pending design profile of our signature all-stainless steel, award-winning OneBlade GENESIS razor... but is built using Tritan ™, an engineer-grade polymer (plastic), with a 304 stainless steel rod inserted into the handle core for an added, balanced weight. Blending elements of the traditional safety razor with updated technology, the end result is a never-before-seen marriage of shaving performance and comfort.

The OneBlade CORE uses the Feather FHS-10 Single Edge Blade. Made of hardened stainless steel and coated in platinum, these Japanese blades provide the perfect balance of sharpness and comfort to deliver you an exceptional shave with no irritation.

https://shop.onebladeshave.com/blogs/journal/launch-announcement-oneblade-core

Ik heb er een besteld, en ben benieuwd!

• 1 month later...

Zo, de eerste week zit erop.

De krabber is mooi verpakt, mooi gepresenteerd en ook mooi gemaakt.

Die van mij is foutloos, op een heel klein aanhechtingspunten van de mal na, en heeft geen problemen met de mesjes erin of eruit halen (daar lees je ook nog wel eens wat opmerkingen over).

Die mesjes van feather zijn natuurlijk precies in mijn straatje.

Doe mij maar mooi scherp Japans spul, lekker hard staal. En ze gaan bij mij ook rustig een week mee, hoewel veel mensen vinden dat ze maar 1 of 2 keer OK zijn.

De krabber voelt voor mij niet agressief aan, maar heeft wel effectieve scheerresultaten.

Beetje tussen de Supply en de GEM in, voor mijn gevoel.

Waar ik erg aan moet wennen is die scharnierende, verende kop.

Geen idee of dat nou eigenlijk een goed idee is. Moet iedereen maar voor zichzelf proberen denk ik.