Ga naar inhoud

SOTD 29 mei - 4 juni 2017

Aanbevolen berichten

TFS Italian Fern

Omega puro tasso

Astra superior platinum nieuw

Blackbird CC

Vandaag op de dag dat misdadigers dubbel feestvieren = synoniem voor verjaardag. Om misverstanden te voorkomen deze aanvullende toelichting In het kader van wat er vandaag allemaal gebeurt in de wereld -, de vierde scheerbeurt met de Blackbird. Het Feather mesje van de vorige scheerbeurt even apart gelegd en vervangen door de Astra.

Van Hans een monster van de lekkere geurende TFS Italian zeep gekregen. Had wat moeite met het opkloppen van de zeep. Dat heb ik af en toe met zeepmonsters. En iets teveel water gebruikt.

De stoppels van twee dagen verdwenen met veel geluid. Heerlijke scheerbeurt van drie gangen met als resultaat een glad en geurend gezicht.

Fijne dag iedereen.

IMG_5530.thumb.JPG.ae90698b865761484ca3cb1064c8e934.JPG

aangepast door Gast
Link naar bericht
Delen op andere sites

d1f370f9ae8df720a929b4884cb5c678.jpg

Toch de Blackbird maar weer eens gepakt. Met een hele zachte hand in twee gangen helemaal glad.

Via mijn vrouw een sample Barbor after shave lotion, een -volgens mij- biologisch Duits cosmeticamerk. Geurloos produkt en ben nog niet overtuigd van meerwaarde.

Mooie zondag

Link naar bericht
Delen op andere sites

De geïnteresseerde lezertjes zien in één oogopslag de bijgevoegde foto en nog voor de tekst gelezen wordt is daar onbewust de gedachte: oooohhhh wat heerlijk de Tabac lijn.

Laten we natuurlijk notoire kniesoren zoals onze Harrie natuurlijk even buiten beschouwing maar die zit toch in Polen dus dan kan wel. :lol::lol:

De Rockwell 6C met plaat 5 is nu na 8 keer gebruik helemaal vertrouwd en heeft zich qua scheercomfort en effectiviteit genestelt naast de Blacbirds, Wolfje en Timeless. Eigenlijk meer aan de geldwerfactie meegedaan onder het mom van niet goed voor de inleg niet getreurd, maar verdorie dit is wel een zeer positieve verrassing.

Heerlijk glad en vooral welriekend wens ik jullie een prettig Pinksteren.

IMG_1521.thumb.JPG.b56860acd50019c2fe23b8deed9d4e98.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk kijk mijn jonge bling bling vriend laat hier weer zeer duidelijk een generatie verschil blijken :ugeek:

Terwijl ik opgegroeid ben met het edele handwerk en heerlijk geurende zepen is hij opgegroeid met het fantasieloze scheerschuim uit de spuitbussen van Albert Heijn die een scheerbeurt even zielloos maken als een druilige maandagmorgen staand in een file van 16 kilometer en aankomend op het werk blijkt de koffie machine ook nog eens kapot te zijn :evil:

Link naar bericht
Delen op andere sites

De tweede scheerbeurt met de Koraat vond ik iets minder dan gisteren. Ik zal voor de volgende beurt toch maar een lichte touchup middels de SG20 doen.

4659d811f433035ba3b2d4aab123fef4.jpg

Fijne pinksterdagen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is het nadeel van messen scheerklaar te maken op strops met product maar gezien het volume zal dit wel de snelste manier zijn voor Ulrik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tja, toch wel zonde hoor. Om een deftige krabber als de Rockwell zo te mishandelen met Tabac. :cry::cry::cry:

In een ver verleden was dit een van de weinige kwalitatieve scheerzepen die redelijk vlot verkrijgbaar was, we zijn niet allemaal zo verwent geweest als heden ten dage ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kijk kijk mijn jonge bling bling vriend laat hier weer zeer duidelijk een generatie verschil blijken :ugeek:

Terwijl ik opgegroeid ben met het edele handwerk en heerlijk geurende zepen is hij opgegroeid met het fantasieloze scheerschuim uit de spuitbussen van Albert Heijn die een scheerbeurt even zielloos maken als een druilige maandagmorgen staand in een file van 16 kilometer en aankomend op het werk blijkt de koffie machine ook nog eens kapot te zijn :evil:

Helaas, ik ben opgegroeid met Bartex.

Link naar bericht
Delen op andere sites

SOTD 20170604

vjJv1iT.jpg

Kwast: J&T® noten / Maggard syntheet 24 mm.

Opschuimbakje: Epsilon.

Scheercreme: Proraso Cypress & Vetiver.

Krabber: ATT SE2.

Mesje: Kai Titan Mild (2).

After shave: Proraso Cypress & Vetiver after shave creme.

Link naar bericht
Delen op andere sites

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

Pascale Refreshing Menthol,

Ikon Shavecraft 101,

Rembrandt Super Stainless 5e x,

Ilgaz Düzce Tütün (Tabac),

444.

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Pascale Refreshing Menthol:

Pascale had weer de beurt vanmorgen. Mocht mooi met de badgeropgeklopt worden. Schuimfeestje in de Poolse kom. Zat net eens even te kijken, hoelang ik nu met zo'n tube crème doe en dat valt me eigenlijk best tegen. Ongeveer 20x. Maar ja kost weinig en per beurt valt dat dus reuze mee. In elk geval lekker fris schuim, zo mooi, dat ik eerst naar de DX kamisori greep.

Mesje en krabber:

De Rembrandt Super Stainless voor de 5e x gebruikt. 1e ronde dus met de kamisori en de afwerking (2e en 3e ronde) met de Rembrandt. Blijf het nog steeds een avontuur vinden dit scheren met deze messen. Merk wel dat er meer handigheid ontstaat. Maar goed met de Ikon #101 en de Rembrandt was het verder een fluitje van een cent om de boel mooi glad te trekken. Strotje en de rest weer picobello. Resultaat BBS.

Tot slot: Mooie scheut Turkse Tabac er over, wat 444 ter afwerking.

Ontbijtje. Zegt mijn wederhelft, ik heb nergens zin in, dus luieren op de camping. Geen effectieve activiteit vandaag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In verband met het vinden van werk een tijdje minder tijd gehad om actief te zijn op het forum. Uiteraard wel iedere dag even gelezen.

Maar nu mijn SOTD.

Mes world master 5/8

Kwast plissoft synteet

Scheercreme Vulvix English Rosé

Na het scheren verzorgd met speick aftershave en hema balsem sensitive.

Mijn world master eerst een ritje gegeven over de coticule en afgewerkt met de naniwa 12000. Ik vindt een 5/8 mes wel goed scheren ,vooral kun je goed manuvreren. Het nadeel is dat je mes snel verzadigt is met zeep. Nou is de vulvix English rosé een zeep die met een minimale hoeveelheid op je kwast een bak heerlijk riekende zeep geef, dus ik moest vaak het mes even afstrijken.

Het mesje vloog door mijn twee daagse baard en had ik had weer weer een fris glad gelaat. Ik had zaterdag op zondag gewerkt en dan is zo,n fijne scheerbeurt des te fijner. Echt een opknappen.

Nu maar aan de koffie met gebak

Link naar bericht
Delen op andere sites

Proraso groen pre-shave

Omega 80067

TOBS Eton College

Mühle R41 Twist

Voskhod (3x)

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

Na de gebeurtenissen in Londen gisteravond kon het niet anders of het Londen afkomstige TOBS zou in de kwast gaan. De combinatie van TOBS met pre-shave was nieuw en ik moet zeggen dat een pre-shave bij een crème van TOBS weinig toegevoegde waarde heeft. De R41 voelde wat grof aan, maar met korte haaltjes en goed op de hoek letten een buitengewoon glad resultaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rockwell 6C kop, plaat 5, met een Stork platinum greepje.

Voskhod

Soner 1

Tobs pepermint crème

Met een lichter greepje gaat de Rockwell nog beter en de pepermuntjes lucht geeft een heerlijk fris hoofd. Als ik 1 zeep moest overhouden zou het deze worden....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Neem je de rest toch de volgende keer voor mij mee mijn jonge bling bling vriend 8-)

Dat idee doet mij denken aan een feestje waar al het vrouwelijk schoon bestond uit voormalig vriendinnetjes. Brrrrrrrrr....

Link naar bericht
Delen op andere sites
In verband met het vinden van werk een tijdje minder tijd gehad om actief te zijn op het forum. Uiteraard wel iedere dag even gelezen.

Maar nu mijn SOTD.

Zoektocht dus om goede redenen gestaakt? :)

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stirling Kong,

Scheermonnik Delfts Wit,

Parker Variant @5,

Kai (6),

Kokosolie.

De Parker is een fijne krabber, hij voelt goed, jammer van de grootte, te groot voor mijn gevoel...

Lekker glad geschoren!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.