Jerry9630 Posted June 2, 2017 Posted June 2, 2017 Merkur 34C met Feather mesje (5) Razorock plissoft Mitchell's wool fat Myrsol agua balsamica Nivea balm
Kingjack Posted June 2, 2017 Posted June 2, 2017 Rockwell 6C, plaat 5 Voskhod 26 mm silvertip Tobs mr Taylors Wederom kan ik Hans zijn beschrijving over de Rockwell bevestigen. Plaat 5 geeft een zeer comfortabele en effectieve scheerbeurt af, nummer 6 mag van mij ook wel maar dan moet er wat meer haar op staan. Fijn glad en op naar het weekend.
Hanskoning Posted June 2, 2017 Posted June 2, 2017 Dank je Jaco voor de bevestiging, geef ik jou weer gelijk dat elke dag plaat 6 gebruiken in ieder geval voor mij net een brug te ver is maar bijvoorbeeld voor het verwijderen van de twee dagen stoppels is hij zeer geschikt, hoewel dit vandaag met plaat 5 ook wel heel gemakkelijk ging.
Tjebbe Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Stirling Kong, Arko, Blackland Blackbird op 7cm greep, Kai (4), Alcolado Glacial, Kokosolie. Glad!
ChrisVanMeer Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Pre-Shave: Proraso White Krabber: ATT Atlas M1 Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: Saponificio Varesino - 2.0 (Das - HMW) Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheerzeep: Meißner - Salty Sea Sage Aluin: DvH - Aluin met voetje After-Shave: Meißner - Wild Oranges - Balsem Geurtje: Rituals - Eau du Kashmir Heerlijke zeep en met de SV kwast binnen seconden opgeklopt tot een lekker schuim. De Polsilver viel niet tegen, niet agressief, niet heel mild. Prima mesje zo in de ATT. Fruitig geurend na de scheerbeurt met de Meißner ASB en de EdC van Rituals.
Tony Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 (edited) Gisteren heb ik de Koraat uitvoering van Saponificio Varesino van Chris mogen ontvangen. Nu heb ik wel eerder een Koraat mogen slijpen maar deze is wel erg fraai, niet alleen de afwerking van het staal maar ook die van de scales en de combinatie van de twee maakt het een absolute topper. Ik was er een beetje stil van. Wat een uitstraling. Het mes is 22 mm breed net geen 7/8 dus, de rug is over de volle lengte met minimale afwijking 6,10 mm breed. Binnenkant blad is 20,3 mm breed wat een hoek van 17,5 graden van de snede opleverd. Met tape geslepen blijven we dan ruim binnen de 20 graden. Het totale gewicht van het mes is 69 gram, dit is iets zwaarder dan mijn reguliere #14 messen (Henckels, Filarmonica), wat al weer een stuk lichter is dan de grotere Koraten die boven de 100 gram uitkomen, voor mij wat aan de zware kant voor dagelijks gebruik. Het blad loopt schitterend dun uit wat een zeer dunne egale snede opleverd, hoogglans geslepen zoals met bijvoorbeeld een Naniwa superstone 10 of 12k. De snede ziet er gewoon perfect uit onder de loep. Het mes gestropt, 20x linnen, 60x leer voor een testshave om te bepalen of het mes nog iets nodig heeft. De bedoeling was een testshave (een kant van het gezicht een enkele Pass )naast een mes wat aan de beurt was binnen mijn rotatie. Het liep anders. Het mes verbaasde me positief kwa scheren, het is goed scherp en ook nog eens comfortabel, geen enkel bloedpuntje te zien. Mogelijk is mijn eigen voorkeur iets scherper maar dan lever ik iets in kwa comfort. Ik heb dus uiteindelijk een volle scheerbeurt met deze Koraat gedaan. Conclusie: dit mes is echt scheergereed geleverd. Ik vermoed dat Ulrich na het slijpen op een synthetische steen nog een behandelde strop, bijvoorbeeld met een diamantspray, gebruikt heeft om dit comfortnivo te krijgen. Petje af. Daar er de komende dagen geen postbezorging is zal ik me nog enkele keren met dit mes kunnen scheren. Zoals ik er nu over denk hoeft dit mes niet extra geslepen worden. Edited June 3, 2017 by Guest
ChrisVanMeer Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Dank je wel voor de review, Anthony! Fijne scheerbeurten nog gewenst de komende dagen
Hanskoning Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Duidelijk en mooi geschreven verslag en naar ik begrijp is het jammer dat de Pinksterdagen geen 7 dagen duren
Hanskoning Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 De door elkaar gehusselde 50% TOBS en 50% Chiseled Cryogen is een fantastische combinatie van de grapefruit/menthol geur en een heerlijke verfrissing door de koelende pareltjes. Dit opgebracht over de ook al huisgemaakte menthol/eucalyptus pre-shave olie zorgde voor een mooie glijlaag. De Rockwell plaat 5 voorzien van een vers Rapira Platnum Lux mesje zorgde vervolgens voor een zeer prettige reductie van de stoppels. Geen aluinprik, strakglad en de frisse afwerking met de ijsberg zorgt voor een opgeruimd humeur.
onno Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Mooi verslag Tony. Het mes wordt er nog attractiever van. Hier heb ik Tony zijn Friodur getemd met 5 slagen op Coticule onder stromend water. Comfort erg toegenomen maar ook ten koste van scherpte. Heerlijk geschoren. Een mooie dag!
Jerry9630 Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Fatip testina gentile met Astra groen (3) Semogue SOC das Saponificio Varesino Dolomiti Aqua velva Nivea balm
Jan Zoethout Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 SOTD 20170603 Kwast: J&T® noten / APShaveCo syntheet STF 26 mm. Opschuimbakje: Epsilon. Scheercreme: Weleda. Krabber: Maggard Slant / MR14 greep. Mesje: Lord Super Stainless (2). After shave: Arko Men Cool after shave creme.
onno Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Het hoofdje moest eigenlijk weer even gedaan worden, dit zal even een week overgeslagen worden vanaf vanavond. Bij het omhoog komen vanuit een kast vol met mijn kop tegen een punt van de inmiddels boven mij geopende (en zo laten staan) kastdeurtje gebonkt. Resultaat deurtje moet opnieuw afgehangen worden... weer een liter bloed armer en de buren weten weer dat ik niet christelijk ben. Des ondanks een fijne avond.. Ik ga mijn avond vullen met monopolie. Drankjes en vertier. Kijk dat deurtje of een liter bloed is op dit forum niet interessant. Heb je je nou geschoren vandaag Even ter ere van mijn avatar
Harkos Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Omega 20102, Arko Maximum Comfort, Above The Tie S2, Rembrandt Super Stainless 4e x, Pinaud-Clubman After shave lotion Original, Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: Omega 20102 en Arko Maximum Comfort: De Arko Maximum Comfort is inderdaad een comfortabele crème. Makkelijk opkloppen, niet opdrogen tijdens het scheren. Gewoon goed en goedkoop spul om no-nonsense mee te scheren. Mesje en krabber: De Rembrandt Super Stainless voor de 4e x gebruikt. De Rembrandt is nog prima te gebruiken, maar wordt wel merkbaar minder. Morgen nog een keer, maar dat zou wel eens de laatste kunnen worden. In de S2 net aan comfortabel genoeg. Maar ja bijna elk mesje voelt in de S2 wat effectiever, dan in een aantal van mijn andere krabbers. Resultaat BBS. Tot slot: Pinaud Original er op. Die geur blijft de hele dag hangen. Wat Hema ASB voor de verzorging en weer klaar. Op naar Zakopane.
Loei Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 ATT Kronos R1 Polsilver Super Iridium Razorock Plissoft TBS Maca Root Floïd Suave De R1 aan de beurt op het gezicht, de scheerbeurt met de M1 beviel al bijzonder goed dus ik was ook erg benieuwd naar de R1. De eerste gang ging prima, niks op aan de merken en de krabber gedroeg zich ook als een milde krabber. De XTG gang voelde echter een beetje rauw, verder ook prima en zonder schade. Voor de ATG geldde hetzelfde, rauw maar geen schade. Toen de Floïd erop, AUW! Die beet er heel stevig in, de R1 is dan toch agressiever dan ik gewend ben. Het resultaat is wel zeer BBS te noemen, maar ik scheer me er niet irritatie vrij mee. Dit zorgt er voor dat ik erg richting de M1 neig. Die gaat morgen nog een keer over het schedeldak, en maandag over het gezicht om dan tot een beslissing te komen.
efsk Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Shavemac/ATG LE Delta 26/50/bulb/2band Silvertip Dr Harris Marlborough Onbekend - Reiskrabber groen (t) Voskhod (2?) Tunney aluin Alcolado Glacial Die Dr Harris is een van de kwalitatief beste zepen die ik heb en de geur is ook nog geweldig. De Delta wist er prima schuim mee te kopsoppen. Dat was wel plezierig. Eigenlijk vond ik het een dag voor kouwe zeep, maar ik was zo lekker lom en wilde niet met een schok wakker worden. De groene reisslant komt van marktplaats en ziet er door de grof geschulpte kam vrij agressief uit. Nu ja, dat kannie wel zijn, maar let op de hoek en het ding laat zich prima temmen. Duidelijk hoorbaar (niet LUID maar goed hoorbaar) maait het baardhaar, waarbij ook niet snel verstopping optreedt. Bijna een hele gang zonder spoelen is mogelijk. Ma het scheren de Tunney, die was wel wat aanwezig, e vervolgens de ondertussen uit de koelkast gehaalde Alcolado gebrikt om die heerlijke Marlborough-geur weg te spoelen. Uit de koelkast overigens omdat de alcohol in de Alcolade gekoeld minder snel vervliegt en daardoor minder extreem koelt. Ja, toch maar wel een koudeschok, maar niks branden. Vervolgens eens het gelaat betast. Mesglad mensen. Sterker: ik geloof niet dat ik ooit met een krabber zo'n ongenadig glad geschoren hals heb gehad.
Hanskoning Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Loei dit soort krabbers vraagt zeker enige gewenning dus mijn advies zou zijn om pas na een scheerbeurt of 5 á 10 een beslissing te nemen. Een iets agressievere krabber vraagt wat meer aandacht in het begin om hem van de huid te houden maar op termijn zijn de scheerbeurten hier veel comfortabeler mee dan met een milde krabber maar ook hier geldt natuurlijk uekaz
Loei Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Mooie tip Richard! En bedankt voor het advies Hans. Maar het is nu zo dat ik voor een zeer goede prijs een M1 Kronos kan overnemen van Danny. Als ik kijk naar hoe die scheert kan ik hem voor de prijs niet laten gaan eigenlijk. Maandag de M1 over het gezicht en dan moet een beslissing maken niet moeilijk zijn denk ik. Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk
onno Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 En je kan later altijd een r1 plaat bijkopen voor weinig Maar ik ben het wel eens met Hans, na een bepaalde periode bleek de r1 toch prettiger. Veel te maken met geen druk of aaien of ontspanning
JamieM Posted June 4, 2017 Posted June 4, 2017 Tanifuji Cape Kennedy 77 Kanayama cordovan #80000 Semogue LE 2012 finest Boar size 1 LPL LE Oud Santal Tiana Rose fresh & Coconut moisturiser Guerlain Santal Royal Edp
Recommended Posts