Snuff Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Bleek deze morgen dat ik ondanks mijn leeftijd er nog altijd in slaag om me te scheren met een open mes, het was geen BBS maar PMS (Polished Marble Smooth) Heljestrand MK 133 7/8” Scrupleworks 2,5" Swedish Bridal/ brushed cotton RazoRock Plissoft Synthetic with Bruce Handle 24mm Meissner-Tremonia Mint Ice Menthol Floid Blue
Snowmiss Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 - J&T #2212 met Palmolive Classic - Merkur 37C met SuperMax Stainless (1* en gelijk maar weg gedaan) - Hema ASB met als resultaat DFS
Ator razor Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 TOBS Mr Taylors The Vulfix pure badger Polsilver super iridium nieuw Blackbird Floïd Blue De eerste keer met een Blackbird. Was wel even spannend wat er komen zou. Twee gangen en spekglad. De bbs waar iedereen het over heeft. Hij scheert comfortabel en je hoort hem scheren. In ieder geval makkelijker dan ik had verwacht. Had een piepklein plekje bij de kin waar ik een redelijke gleuf heb zitten dus morgen even opletten. Geen prik van de Floïd, ook niet bij de kin waar ik het wel eens voel. Fijne dag iedereen!
Tjebbe Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Arganolie, Stirling Kong, Scheermonnik Delfts Wit, Blackland Blackbird OC op 7cm greep, Kai (1), Madre Labs Witch Hazel, Kokosolie. Ja, extra fijn deze kortere greep! Compact en het geeft mij meer controle over de hoek van scheren.
Tjebbe Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Bleek deze morgen dat ik ondanks mijn leeftijd er nog altijd in slaag... Is er iets in je leeftijd veranderd? Moet ik dit zo lezen? Als dat is, dan feliciteer ik je bij dezen van harte!
Loei Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Gefeliciteerd Ron! En jezelf ook nog getrakteerd op een scheerbeurt met een heerlijk koel zeepje...
Hanskoning Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Mijn Belgische vriend wordt er niet jonger op jongens maar gefeleciteerd is hij
Jerry9630 Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Mühle R89 met Dorco prime platinum (3) Semogue 2000 Razorock Caribbean holiday Myrsol blue Nivea crème @ Ron: gefeliciteerd! @ Hans: veel sterkte!
Harkos Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, Pascale Refreshing Menthol, Fasan Slant #42, Rembrandt Super Stainless 1e x, Pinaud-Clubman After shave lotion Original, Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Pascale Refreshing Menthol: De Pascale is net fris genoeg, had wel wat sterker gekund met de warmte hier deze ochtend. In elk geval weer een mooi nat schuim waar het mes goed op wil lopen. De Tuxedo is een echte aanrader. Mesje en krabber: De Rembrandt Super Stainless voor de 1e x gebruikt. Dit is weer een avontuur uit de oude doos. Kreeg het mesje van Jan Zoethout om te proberen n op te nemen in mijn overzicht. Heel oud Nederlands mesje. Om kort te zijn, heb ik me er prima mee geschoren. In de Fasan een directe effectieve beurt. 3 rondjes spekglad. Leek allemaal goed. Resultaat BBS. Tot slot: Tja toen kwam de Pinaud. Ai prik, heftige prik, meer dan ik was gewend. Nou ja ligt het aan het mesje? Te veel druk? Morgen maar eens verder zien. Nu eerst naar Krakau.
Tony Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Van harte Ron, Peroux Cognet Le Talisman, ik denk dat dit mes het langst in mijn rotatie zit
Snuff Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Dank allemaal, de twijfel ..... de twijfel ..... wat moet ik nu gaan bestellen .....
Hanskoning Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Dank allemaal, de twijfel ..... de twijfel ..... wat moet ik nu gaan bestellen ..... Mmmmmmmdat zijn allemaal wel heel flauwe menthol producten uitgezonderd de "Snake Bite" dit is geen uitdaging Snuffie.
Hanskoning Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Nogmaals mijn dank voor degenen die meeleven met de situatie rond mijn vader. Hij wordt deze week naar het UMC overgebracht waar hij geopereerd zal gaan worden, maar eerst is het wachten tot bepaalde lichaamsfuncties zoals zijn nieren zich helemaal hersteld hebben. Maar ondanks zijn 84 jaar vinden ze hem gelukkig nog vitaal genoeg om te opereren. De warmte is uit de flat dus weer een zeep die in de opmaak modus zit en wel de Art of Shaving Ocean Kelps. De 28mm silvertip voor de tweede keer gebruikt en hij begint al heerlijk uit te waaieren, neemt ook heerlijk veel zeep op en een fantastisch zacht huidgevoel, ik ben er oprecht tevreden over. De Rockwell weer met plaat 6 en een Personna Blau Lab mesje over het gezicht heen gehaald en nu toch wat lichte irritatie. Dat sterkt me in de eerdere gedachte dat plaat 5 de ideale combinatie is tussen comfort en een vrij grote efficienty.
Jan Zoethout Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 SOTD 20170531 Kwast: J&T® appel / Cashmere syntheet 24 mm. Opschuimbakje: Epsilon. Scheercreme: Proraso Cypress & Vetiver. Krabber: Gillette Pocket Edition Old Type (serienummer A947893 == 1909). Mesje: Supermax Super Platinum (8). After shave: Proraso Cypress & Vetiver after shave creme.
JamieM Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Giyana Biken Osaka quarter hollow 7/8 Kanayama cordovan #80000 Shvemac ATG 2016 forum brush Unique knot Boellis Panama 1924 L'Occitane Bavx balm L'Occitane Bavx Edt
efsk Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 I like the pics of your razors Jamie, but must admit I'm slightly jealous of your strop as well.
onno Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 I like the pics of your razors Jamie, but must admit I'm slightly jealous of your strop as well. You can allways sell some crooked safety razors Nice language English: 17 synonyms for the word "scheef". We should ask John Cleese for a scetch, as in "this Parrot is not dead..."
GladJakker Posted May 31, 2017 Posted May 31, 2017 Proraso groen pre-shave Omega 80067 Palmolive Classic scheercrème Merkur 39c Voskhod (2x) Proraso groen AS Proraso groen ASB Na drie gangen gaf de AS nauwelijks prik en het schoor behoorlijk comfortabel. Maar toch heb ik het idee dat ik me wel eens gladder heb geschoren. Volgende keer toch maar weer eens de R41 van stal halen.
Recommended Posts