Jump to content

Morris & Forndran Club

efsk

Recommended Posts

Morris & Forndran is een merk met grote reputatie, die vroeger geheel zelf kwasten maakten. Tegenwoordig werken ze samen met Brad Sears die de greepjes maakt, waarna M&F er de knot in zet. Brad Sears zit in de VS, en M&F in het VK, dus het is een beetje een heen en weer.

Daar waar zo'n beetje alle kwastenmakers knotten hebben die ze in greepjes zetten, heeft Morris & Forndran een berg haren waar hij een specifiek op een greepje afgestemde knot van maakt. Hij, zeg ik, omdat M&F een merknaam is van Lee Sabini die het werk doet. De wachttijd voor een kwast is twee tot vier maanden, en ik vond het een aangenaam idee dat er gedurende die tijd iemand in een hoge-lonen-land bezig was haren voor me uit te zoeken. Daar kon ik de prijs mee verantwoorden zeg maar.

Ze hebben maten 1, 2, 3, zijnde respectievelijk 24, 26, 28mm, en blonde badger en finest badger, classificaties die uiteraard niet overeenkomen met die van een ander.

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL disco in Finest.

DSC07945.JPG

DSC07946.JPG

DSC07947.JPG

DSC07949.JPG

Schattig klein kwastje. Een paar haren in de knot zijn droog keihard en stekelig, ook witter dan de rest, maar eenmaal nat levert de kwast een heerlijk zacht en weldadig gevoel op de huid. De knot gelt een beetje, de haren gaan nat aan elkaar haken waardoor je eigenlijk met hele dikke haren over je gezicht gaat, wat associaties geeft met een soort van gelei ofzo. Het klinkt vreemd maar is echt geweldig.

Te klein voor komsoppen.

Brad Sears/Morris & Forndran 2 Polo roze, in finest:

DSC07941.JPG

DSC07942.JPG

DSC07943.JPG

DSC07944.JPG

Wezenlijk groter dan de 1XL en nog schreeuwender in kleur :-) De greep zelf is vrij hoog, houdt goed vast (net als de 1XL overigens, vergeten er daar bij te zetten) en maakt het een uitstekende komsopper. Hoewel ook finest badger is de knot donkerder dan de 1XL. Nog slechts één keer gebruikt, dus ik moet m nog wat leren kennen, maar deze gelt niet. Is echter wel een schuimmonster en voelt prima aan.

:lol: Je voorkeur voor kleurtjes is duidelijk, nog nooit een Morris & Forndran gehad (ben het ook niet van plan) maar mensen staan niet zonder reden in de wachtrij lijkt me.

• 3 weeks later...

Een ouwetje, van voor de samenwerking met Brad Sears, dus geheel door Lee Sabini gemaakt. Een Alibaba 22mm Flattop in Blonde Badger. Speciaal voor Hans in klassiek wit.

DSC08080.JPG

DSC08081.JPG

DSC08082.JPG

Het sopt zeker zo goed en voelt zeker niet onaangenaam. Sterker, ik was verrast dat het blijkbaar nog beter kon dan de M&F Best Badger. Nu wordt dat gevoel natuurlijk grotendeels door het haar bepaalt, maar de vorm van de knot doet er blijkbaar niets aan af.

Zeer fraai kwastje, ik hou wel van dit type greepjes.

Verrassend jawel heel verrassend, gelet op je bling bling voorkeur en je schrei muziek had ik verwacht dat je juist grepen met die niet om aan te gluren door elkaar lopen strepen met schreeuwende kleuren en disco lights zou aanbidden :mrgreen:

• 4 weeks later...

Brad Sears / Morris & Forndran Style 3, Size 3 Blonde Badger in Moon Java. De knot voelt zo dik als de Shavemac D01, prikt iets, goeie backbone, klopt schuim als een wilde en voelt heerlijk aan op het gezicht.

WAAROM!!!!!1!1!!! Draait het forum mn foto's een kwartslag?

DSC09618.JPG

DSC09619.JPG

DSC09620.JPG

DSC09621.JPG

Edited by efsk
frustratie over gedraaide foto's
  • I like it 2

En dan nu het blijvende kwartet op een rij:

DSC09623.JPG

Van links naar rechts:

Morris & Forndran Alibaba 22mm Flattop in Blonde Badger, Ivoorwit

Brad Sears/Morris & Forndran The Style 3 Size 3 in Blonde Badger, New Moon