Jump to content

Shavemac Club

efsk
 Share

Recommended Posts

Met een beetje mazzel en medewerking van de PTT kom ik ook misschien in de Shavemac club.

Dankzij een handicap van Hans die moeite heeft met de Shaving society LE Amathyst.

Ik kijk er naar uit.

• I like it 6

Ik hen een 22 24 en 26 mm gewone silvertip  gekocht in de 3 verschillende kleuren allemaal fanshape

de 22 mm heb ik buiten shasoc gekocht en heeft dus ook de shasoc inscriptie niet.

uiterst tevreden van mijn aankoop

• 2 months later...
  • 2 months later...

Links: Shavemac Shaving Society LE 2018 26 mm silvertip 3 band D01 bulb

Rechts: Shavemac 24 mm  silvertip 2-band D01 Fan

Bij mijn oorspronkelijke LE2018 was de oude borstelkop eraf gevallen. Shavemac heeft dit snel opgelost.

Geluk bij ongeluk was dat ik de gewone 3-band te weinig stevigheid vond hebben en nu een kop heb met extra haar (althans de kwast).

Deze keuze bevalt me erg goed: resultaat is erg zacht en toch stevig.

De 2-band is nog iets steviger en iets minder zacht en kan lang niet zoveel zeep opnemen.

Inbreektijd bleek overigens maar een drietal scheerbeurten.

image.jpg

• I like it 5

• 2 months later...

Ik heb het idee dat er niet zoveel verschillende goeie synthetische knotten zijn. Dat houdt in dat je uiteindelijk betaalt voor het merk en misschien het greepje. In die zin is er meer verschil in de beharing bij das. Ik kan me althans niet voorstellen dat een Shavemac of een Thäter helemaal speciaal voor hen alleen een speciale synthetische knot krijgen, of er zelf een ontwikkelen.

• 4 months later...

vandaag mijn shavemac ebonite ontvangen (bijna twee weken onderweg van Duitsland), net een email gestuurd naar Bernd dat het niet klopt dat iedere ebonite borstel uniek is en je echt diegene krijgt die op de foto te zien is, volgens hem zou zodra een borstel verkocht is een andere foto van een volgend exemplaar op de site gezet worden, nu de borstel die ik ontving lijkt in niks op de foto op de site, zo schep je wel verwachtingen bij de mensen en kan je klanten hebben die het vinden tegenvallen, voor die prijs mogen ze wel correct zijn vind ik

• I like it 1
  • Thanks! 1

Mijn exemplaar is ook niet mis maar je schept toch een zekere verwachting en het is een kleine moeite om de tekst op de site te veranderen om dat te voorkomen, ik verwacht eerlijk gezegd weinig reactie.

in de tijd tussen bestellen en nu heb ik verschillende keren emails gestuurd met de vraag als het om een bestaande borstel ging waarom ik dan nog geen bevestiging kreeg van verzending, na een week een antwoord dat ze mijn geld hadden ontvangen (ja een week daarvoor al), verder niks antwoord tot ik een tracking kreeg maar verder geen uitleg.

Ja dat is best mogelijk, ik weet trouwens nog van een ander die ook bezig is met eenzelfde project maar voor een ander land, dus het zal wel heel erg druk zijn daar en wellicht denkt Bernd het is bij die kerel toch maar om Eufros zeep op te kloppen dus .... ;-) 

• Haha 2

Ik weet dat mijn jonge vriend voor ons twee borstels wil bestellen maar dat we nu al bijna twee weken op een antwoord zitten te wachten op een vrij éénvoudige vraag. 

Eigenlijk best wel heel vervelend want ik wil zo graag die 28mm. 2 bander waar ik al een tijdje op zit te azen.

Snuff schreef 33 minuten geleden:

wellicht denkt Bernd het is bij die kerel toch maar om Eufros zeep op te kloppen dus .... ;-) 

Had efsk daar niet laatst een liedje of bandje van iets met “swine”?

ja dat was een heel interessant project maar eentje met veel vallen en opstaan en denk dat het niet tot een verkoopbaar resultaat zal komen (jammer want ik vond het wel wat hebben, een paar draaien aan het handvat en voila je hebt de kwast die je die dag wil gebruiken qua grootte en stevigheid).

Ik heb met interesse de oosterburen hun draadje gevolgd maar alhoewel dat handvat een van de prettigste is om vast te houden is het voorgestelde voor mij niet interessant, maar ze hebben gelijk dat ze het simpel houden, die dingen lopen anders vaak uit de hand

van mijn vrouw moet ik nu de volgens haar "echte" scheerborstel vooraan op een stand zetten met alle andere namaakborstels erachter en ja wat doe je dan?

75874635_A-1(1).thumb.jpg.206133f4b0112c486899fe25bee98773.jpg

• I like it 3

Hanskoning schreef 3 minuten geleden:

Eigenlijk best wel heel vervelend want ik wil zo graag die 28mm. 2 bander waar ik al een tijdje op zit te azen.

De mijne is een stuk later besteld en ik heb hem al ? Dat komt als je extra lelijk wil duurt het langer ;-) 

• Haha 1

antwoord gekregen van Bernd, ik heb dus niet de borstel gekregen die op de foto stond omdat de bestelling zo snel volgde op de vorige en ze nog geen tijd hadden gevonden om die te veranderen. Hij gaf me wel gelijk over het mogelijks creëren van valse verwachtingen en zal het aanpassen.

• I like it 4