efsk Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 Geweldig merk, dat Shavemac. Goeie kwasten, en met de configurator heb je ruimschoots de keus en mogelijkheid m er iets persoonlijks van te maken. Een Shavemac met Beehive greep in zebra, en een D01 (extra dichte) 24mm Silvertip knot in bulbvorm, met een loft van 56mm: De extra dichtheid betekent dat de kwast flink water en zeep vreet, je moet dus wat meer laden. Het gezichtgevoel is stevig, de extra dichtheid namelijk heeft extra backbone tot gevolg. Toch voelt de kwast wel zacht aan. De beehive pakt goed vast, eigenlijk zit ik daar met de vingertoppen net onder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 25, 2017 Author Share Posted May 25, 2017 Een Shavemac uit de 2017 Against The Grain actie. De vier moderatoren aldaar ontwierpen elk hun eigen type greepje die vervolgens door forumleden gedurende een paar dagen besteld konden worden, met knot naar keuze. Mijn oog viel op twee modellen, maar omdat gelijktijdig mijn Morris & Forndran 1XL klaar was had ik budget voor éen. Een totaal van 49 kwasten is besteld, verdeeld over de vier modellen, ik weet effe niet hoeveel daarvan de Delta waren. ATG LE Delta, 26mm 2-Band Silvertip, 50mm loft, bulb: Deze kwast schuimt wat makkelijker op dan de D01, en voelt ook wat minder stug aan. Is echter zeker niet slap. Zelf houd ik kwasten graag wat nderaan de greep vast, dat is bij dit model wat moeilijker. Toch prima hanteerbaar, en ik gebruik m grgaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Mooi, ik moet nog even een lightbox kopen en dan zal ik ook wat betere foto's maken van mijn ShaveMac 2016 LE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Shavemac Badger Silvertip D01 2-Band 20mm Flat top Loft 42mm Tortoise 386 Handle Shavemac Badger Silvertip 2-Band 22mm Fan Loft 48mm Brown Black 386 Handle Enigste niet synthetische borstels die ik behouden heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Shavemac D01 drieband dassenhaar met speciaal op verzoek gemaakt handvat. De foto is 5 jaar geleden gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 Hoe is dat nou, een flat-top, in vergelijk met een klassieke knot-vorm? Wel een mooie esthetische eenvoud, die 386. Mooie custom greep Tony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Ha Tony, die heeft hier ooit nog op het scheerrekje gestaan Tja die flattop is een specialeke, je ziet ze niet vaak voorbijkomen maar ik wou toch eens weten wat het gaf en vandaar maar meteen gekozen voor een van de weinige leveranciers ervan namelijk Shavemac. Rudy Vey gaf me het advies om zeker niet groter te gaan als een 22mm en liever nog een 20mm. Blij dat ik zijn advies gevolgd heb, de D01 2-Band leent zich hier uitermate goed voor, je wil geen slappe kwast in combi met een flattop. 20mm voelt aan als een 25mm op het gezicht, laden van zeep is vanzelfsprekend subliem door de vorm, niet zo geschikt voor opschuimen in een kom (kan wel) maar rechtstreeks op het gezicht is (althans voor mij) een genot. Zoals alle D01 2-Band borstels heeft deze een aantal beurten nodig om echt tot ontplooiing te komen maar ik zou hem niet meer kwijt willen. De vorm van het handvat is voor mij absoluut het lekkerst om vast te houden, ik heb er dan ook de nodige exemplaren van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Ha Tony, die heeft hier ooit nog op het scheerrekje gestaan Klopt, was wel even terug in de tijd, de getoonde foto kwam ook van jou vandaan. Komt regelmatig aan de beurt deze Shavemac, maar ik heb dan ook slechts vier kwasten in gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert0324 Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Kijk, een apart stukje voor Shavemac... Ik heb nog geen benul hoe ik een foto moet plaatsen, maar heb een D01 Americana. Vond het een mooi handvat en wilde wel eens een wat betere dassenhaar proberen. Ik heb er zelfs drie kunnen proberen, want de eerste twee verloren haren bij de vleet en zijn terug gegaan. Dat is op zich netjes afgehandeld, al duurde de tweede keer wat lang omdat ze 'm kwijt waren geraakt. Gelukkig had ik het verzendbewijs en de t&t code nog. De derde was prima, maar ik heb hem nauwelijks meer gebruikt omdat mijn voorkeur inmiddels naar wat kleinere was verschoven. Maar nu "to the point": ik onderschrijf wat er eerder is gezegd: mooie volle kwast, neemt wel wat meer zeep (en je doet er dus wat lang over om hem te vullen), zacht. Verder: Op een wat subtiele manier waren de drie kwasten allemaal verschillend qua gevoel. Eén ervan was bijvoorbeeld zo zacht dat ik het idee had dat ik een kleine natte dweil hanteerde. Niet onprettig, maar had ook niet mijn voorkeur. De laatste was gelukkig ook in dit opzicht prima. Enfin, wat ik er maar mee wil zeggen is dat ook bij eenzelfde borstel er variatie is. Tel dat op bij persoonlijke voorkeur en dan kan het, als je pech hebt, wel even duren voordat je een kwast hebt gevonden die je ideaal vindt. Zelfs bij een topkwast als een Shavemac.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Ik heb al tientallen Shavemacs in mijn handen gehad maar nog nooit eentje met haarverlies gelukkig. Verwonderd me dat een D01 zo zacht aanvoelt als een natte dweil, volgens mij hebben ze een andere haarsoort opgezonden of eentje met behoorlijk meer loft. Maar ja zelfs de beste handelaars maken al eens een foutje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert0324 Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Mee eens, een score van 100% is onmogelijk (in ieder geval onmenselijk). Van de tweede, die bij aankomst ongeveer 110 losse haren had en zo'n 20 per dag bleef verliezen, zei Bernd Blos zonder omhaal dat zo'n kwast nooit de werkplaats had mogen verlaten. Dat vind ik een aanbeveling: geen uitvluchten, gewoon duidelijk. Het geeft aan hoe je met je kwaliteitscontrole en je klanten om wilt gaan. Het was dus zeker niet mijn bedoeling iemand ten aanzien van dit merk te ontmoedigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Wist ik wel, Bernd lost altijd alles qua problemen netjes op. Kan je van bijvoorbeeld Simpson niet zeggen jammer genoeg, als je daar vijf dezelfde kwasten besteld en je legt die naast elkaar ....... UEKAZ natuurlijk. (uw ervaring kan anders zijn). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Mijn mening, als je een mooi natuurproduct verwerkt (dassenhaar) stop het in een mooi stuk hout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 6, 2017 Author Share Posted December 6, 2017 Ik heb alleen nog maar dassen, en geen ervan in hout. Bevalt me prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Hopelijk volgende week een speciale uitgave van een Shavemac met een mooi modern handvat. Benieuwd of Bernd ze deze week klaar krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Gusto schreef 3 uur geleden: Mijn mening, als je een mooi natuurproduct verwerkt (dassenhaar) stop het in een mooi stuk hout. Niet meer voor mij dank je, hout en water zijn niet de allerbeste vrienden naarmate de tijd verstrijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Shavemac Lime Green - 26mm unique silvertip fan - ATG LE 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Hij is dus binnen veel schuimgenot! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 14, 2018 Share Posted January 14, 2018 Funky handvat, veel plezier ermee! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Onze eigen Shavemac forumkwasten. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 hee! Daar heb ik er ook éen van! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Ik ook herken het handvat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robgtt99 Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Ik ook. Net pakketje opgehaald 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted June 10, 2018 Share Posted June 10, 2018 Even wat beter op de foto. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 10, 2018 Share Posted June 10, 2018 Het blijven juweeltjes. Wat mij frappeert is dat de blauwe die ik al zo prachtig vond ook in de praktijk prachtig blijkt te zijn. Daarentegen van de eerste staalkaart vond ik de Jungle Moss niets aan en pas bij het zien van de laatste foto's ben ik ervoor gevallen en dus gisteren mijn nieuwe Shavemac in deze kleur heb besteld. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts