Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag mannen,

In mijn hoofd speel ik met de gedachte om al mijn krabbers van de hand te doen en het bij één mooie/luxe krabber te houden.

De reden hiervoor is dat ook meer open messen wil gaan gebruiken zodra ik een vlakplaat heb voor mijn stenen en die scherp kan gaan maken.

Nu zie ik dat ATT een aluminium serie heeft voor een "vriendelijke" prijs, gezien dat de kwaliteit van ATT mag dit denk ik wel zo genoemd worden.

Ik vraag me alleen af of het aluminium wellicht minder lang mee zal gaan dan een RVS krabber.

Wat zijn jullie ideeën hierover?

Posted

Een mooie gedachte waar ik ook mee speelde. Maar ik kan niet kiezen welke te behouden en ik moet toch ook opleidingsmateriaal voor mijn nu 15 jarige zoon hebben.

Kortom alles blijft hier in de scheerkist

Posted

Dat is duidelijk.

Ik heb ook naar ikon shavecraft gekeken.

Kun ik daar dezelfde kwaliteit en afwerking van verwachten of ligt dat een niveau lager?

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Posted
Ik heb ook naar ikon shavecraft gekeken.

Mijn Ikon Shavecraft #101. Ziet er na 102 x door mij gebruikt te zijn nog steeds tadeloos uit. Deze heb ik gebruikt overgenomen van Jarno.

5a24bf7486763_Ikon101na102x.thumb.jpg.fd6cafb223b7891f1f942123408795b5.jpg

Zoals je ziet is de coating robuust.

Toch gaat er niets boven een goede RVS krabber, als je voor duurzaamheid gaat en het bij die ene krabber wilt laten.

Alleen welke dan?? Hoe kom je er achter wat de juiste is?

Posted (edited)

Precies Harrie, voor welke RVS krabber ga je dan.. de att is aluminium trouwens.

Qua prijs en afwerking spreekt de ATT wel het meest aan denk ik.

Ben verder ook niet bekend met alternatieven, anders dan Wolfman en Blackland etc. Die allemaal veel duurder zijn.

Edited by Guest
Posted
Precies Harrie, voor welke RVS krabbwr ga je dan.. de att is aluminium trouwens

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Tja dat is een beetje kwestie van budget, maar kijk eens op buitenlandse fora. Daar heb ik al wat leuke vangsten gedaan.

Ik ben erg tevreden met mijn ATT S1 en S2, maar dan zit je al gauw rond de €200. Gaat wel nooit meer af.

Posted

Ik zie nu net een Atlas M1 op B&B voor omgerekend 129 euro.

Keuzes...

Posted

shavenook en atg kun je ook goed terecht voor aanschaffen. let wel effe op of het conus is of niet.

Posted
shavenook en atg kun je ook goed terecht voor aanschaffen. let wel effe op of het conus is of niet.

Vergeef mijn onwetendheid, maar wat houdt conus in?

Posted

Continental US. Verkopers die niet buiten het vast land van de VS verkopen.

Posted

Ah helder, bedankt.

Ik zal eens rustig rondkijken. Maggard heeft de Calypso helaas niet meer op voorraad, anders was de keuze wellicht wat makkelijker.

Posted

Dag mannen,

Ik krijg op B&B niet zo veel antwoord van mensen met een Calypso als ik had gehoopt.

Wellicht dat er hier mensen zijn met een andere ATT R1 of M1.

Ik kan dus niet kiezen welke ik moet nemen. De één schrijft: Ik kan me niet voorstellen dat iemand een dergelijk milde krabber als de M1 nodig kan hebben, de ander schrijft de R1 is agressiever dan de omschrijving doet blijken.

Ik zal hem sowieso om de dag gaan gebruiken voor mij hoofd, hier heb ik een paar bulten op zitten die met een wat agressievere krabber ongetwijfeld elke keer geraakt gaan worden. Vandaar dat ik zeker geen te agressieve scheerkop wil hebben, maar ook weer niet zo mild dat ik overal drie keer overheen moet gaan.

Zijn er hier mensen met een ATT M1 of R1 krabber en wat zijn jullie ervaringen er mee?

Posted

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar is zo'n Rockwell 6S of 6C dan geen goede optie. Als ik me niet vergis heb je daar 3 verschillende bodemplaten erbij, prijs is ongeveer gelijk aan die van de Calypso en als ik de SOTD zie passeren zijn de gebruikers er heel positief over.

Posted
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar is zo'n Rockwell 6S of 6C dan geen goede optie. Als ik me niet vergis heb je daar 3 verschillende bodemplaten erbij, prijs is ongeveer gelijk aan die van de Calypso en als ik de SOTD zie passeren zijn de gebruikers er heel positief over.

De reden dat ik eigenlijk een ATT wil is dat ik op meerdere plekken lees dat de kwaliteit en afwerking van ATT ongeëvenaard zijn, en dat de Calypso serie daar absoluut geen uitzondering in is.

Posted

Zowel de M1 als R1 gehad, niks mis mee. De M1 is mild maar niet Feather ASD2 mild, de Rockwell heeft 6 verschillende mogelijheden in één krabber en dat gaat van heel mild tot medium agressief.

Posted
Zowel de M1 als R1 gehad, niks mis mee. De M1 is mild maar niet Feather ASD2 mild, de Rockwell heeft 6 verschillende mogelijheden in één krabber en dat gaat van heel mild tot medium agressief.

Hey Ron,

Met welke andere krabbers zou je de R1 en M1 platen vergelijken?

Posted

Ik kan niet gelijk zeggen wat voor krabbers identiek zouden zijn qua scheer ervaring aan de ATT's.

Posted

Helder.

Het moet wat mij betreft minstens net zo fijn scheren als mijn G&F krabber, zonder agressief te zijn.

Heb je de M1 als de mild ervaren Ron of was deze nog voldoende effectief om met redelijk gemak een BBS resultaat te krijgen?

Posted
ik vind die G&F ook wel heel erg mild hoor

Mee eens, maar ik kan me er super mee scheren.

Daarom vind ik het moeilijk kiezen tussen de R1 en M1 platen.

Posted

De reden dat ik eigenlijk een ATT wil is dat ik op meerdere plekken lees dat de kwaliteit en afwerking van ATT ongeëvenaard zijn, en dat de Calypso serie daar absoluut geen uitzondering in is.

Ik kan over de Rockwell 6C in gunmetal uitvoering melden dat de kwaliteit en afwerking ook uitstekend is.