Jump to content

SOTD 22 mei - 28 mei 2017

Snowmiss

Recommended Posts

Stirling Kong,

Scheermonnik Delfts Wit,

Barbaros TR-1​,

Captain Rood (1),

Kokosolie.

Fijne, zachte combinatie!

Klaar voor de stabiele zijligging, oftewel BHV-cursus.

Merkur Progress (Rapira)

Semogue 2000

Proraso groen

Wimmies scheerkom

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

Aluin met voetje

De opmaakzeep gaat maar langzaam op, de verkoeling is helaas al weer uitgewerkt terwijl de zon aan kracht wint. Een glad begin van de week. Voor de komende dagen de Stirling Orange Chill en Black Ice weer uit de opslag gehaald. Denk zo maar dat deze de komende dagen aan bod komen gezien de weersvoorspelling.

Stirling Ozark Mountain soap

Fuji 6/8 ½ hollow

Whipped Semogue syntheet

Penhaligon BB ASB

In twee gangen glad, maar mes heeft weer een touch up nodig. De hangende strop leidt vooralsnog duidelijk tot een slechtere snede dan de padlestrop.

Een mooie dag!

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

Arko Blue Cool,

Lord L6,

Souplex B keuze 4e x,

Bay Rum Harkos® AS,

Bay Rum Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Arko Blue Cool:

Eigenlijk best grappig, dat dag in dag uit hetzelfde ritueel zo leuk is. Elke morgen je weer verheugen op dat zen moment van het scheerritueel. Zo ook weer deze ochtend. Het schuimkloppen als start om in de juiste stemming te komen. Met een kwastje door een paar scheervrienden gemaakt. Scheercrème uit Turkije, dat een habbekrats kost. Een betaalbare Poolse kom, die meewerkt als een tierelier.

Mesje en krabber:

De Souplex B keuze voor de 4e x gebruikt. Een B keus mesje, omdat bij Souplex de mesjes ook op uiterlijk worden gecontroleerd en als er iets aan de opdruk of uiterlijk mankeert, gaan ze in witte doosjes en zij ze relatief goedkoop te verkrijgen. Dan een goedkoop krabbertje uit Egypte, die standaard is voor de gemiddelde DE krabber. Hiermee valt echter prima te scheren en vormt een goede combi met de Souplex. Resultaat BBS.

Tot slot: Vervolgens wat zelf gemaakt spul van wodka en rum en wat kruiderigheid. Afgesmeerd met een eigen mengsel van sheabutter, olijfolie en nog wat geheime verzorgende en geurende spulletjes. Alles bij elkaar even simpel, maar een uiterst bevredigend beurtje. Het gaat niet om de kosten, want ik kan ook een andere verzameling opnoemen, maar ik vind het gewoon leuk.

Dat allemaal in mijn woonwagen op een camping in de Poolse zon.

Vandaag een luier dag. Boodschappen doen, zelf koken en verder rust.

Een Feather in de iKon scheert fantastisch maar had ik er al eens een Kai mesje in geplaats en hoe scheerde deze combinatie?? Het geheugen laat me in de steek dus vanmorgen deze vraag beantwoord en ik moet zeggen dat scheert ook top. De iKon Slants en dus ook de Mulcuto's komen voor mij het beste tot hun recht met een scherp mesje. Uitgezonderd de X3 die veels te mild is en die ik in het geheel niet prettig vind scheren.

Weer de heerlijk frisse combi van Proraso en Supermax menthol opgeschuimd en over het laatste restje Vitos pre-shave opgebracht ben ik tevreden over de kwaliteit van het schuim.

Goede scheerbeurt met weer een comfortabel en glad resultaat.

Dochter en kleindochter op bezoek, heerlijk zonnetje erbij, complete rust, boslucht en net de broodjes van de warme bakker genuttigd, het leven is goed.

IMG_1487.thumb.JPG.b7439d1a27926852d155a15fb60e5552.JPG

Giessen & Forsthoff

Trig

Proraso Omega varken

Proraso wit

Aqua Velva

Een voor mij​ onbekend mesje.

Dat scheerde een dikke prima!

Na 3 gangen een spekglad gezicht.

Morgen het hoofd doen met die mesje, ben benieuwd!

DFS.

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Shavemac/ATG LE Delta 2band Silvertip

Lea

CV Heljestrand MK 32 6/8

Tunney aluin

Het leek wel of de Shavemac honger had want het schuim verdween als sneeuw voor de zon. Moest de derde gang er echt uit persen. Nu ja, als de schuimkwaliteit zo goed is als Lea weet te leveren dan klaag ik toch maar weer niet :-)

Dit prachtige mes, een van de twee door Hans gevonden exemplaren eerder getoond, wilde wat moeizaam scherp worden. Zweeds staal, die Noormannen hadden natuurlijk baarden van staaldraad, dan heb je een hard mes nodig. Echter, nu het scherp is weet je direct weer waarom die messen geliefd zijn. Scheert als de besten. Lekker flatsflatsflats haar weg. Bordje erbij pas op glad, dat werk. Tunney deed iets maar niet noemenswaardig.

Soms is scheren mooi. Ik mag Hans dankbaar zijn.

Edit. Helemaal vergeten te melden: wel een nick in mn strop. Eens kijken of die eruit te schuren valt.

- Gillette black handle superspeed

- Rapira Swedish supersteel

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Floid suave

- The Shave Doctor moisturazor

In twee gangen weer een VLS resultaat. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de moisturazor.

CV Heljestrand MK 32 6/8

Dit prachtige mes, een van de twee door Hans gevonden exemplaren eerder getoond, wilde wat moeizaam scherp worden. Zweeds staal, die Noormannen hadden natuurlijk baarden van staaldraad, dan heb je een hard mes nodig. Echter, nu het scherp is weet je direct weer waarom die messen geliefd zijn. Scheert als de besten. Lekker flatsflatsflats haar weg. Bordje erbij pas op glad, dat werk. Tunney deed iets maar niet noemenswaardig.

Soms is scheren mooi.

Leuk om te lezen, blij dat ze goed terecht zijn gekomen bij iemand die ze waardeert.

Wie die messen niet waardeert ...... :roll: Mooi gebaar van je Hans om ze liefdevol te laten verzorgen door iemand die ze op prijs stelt gezien je zelf niet kan scheren met een open mes vanwege je gezondheidsproblemen. Ah en liefde gaat in beide richtingen tussen de heren, ooit komt die speciale slant er nog wel 8-)

Als de tracking klopt dan is vandaag mijn laatste genietbare scheerbeurt geweest voor een maand :x

Iwasaki SK 1/4 hollow 11/16”

Scrupleworks 2,5" Swedish Bridal/ brushed cotton

Mühle Silvertip Fibre XL 25mm

Jabonman/Eufros Tobacco

Clubman Special Reserve Cologne

Als de tracking klopt dan is vandaag mijn laatste genietbare scheerbeurt geweest voor een maand :x

Raga was geloof ik een van de andere Yoga blokkades. Die kan je direct meenemen ;)

Hier geschoren met

Henckels Friodur 6/8

Occitane Cade Zeep met een toefje Musgo Real Life Basil

Whipped Semogue

SV 70th ASL

Een flinke hap in de rechterwang. Het bloeden stopt nu na een uurtje pas.

Een mooie dag!

Dan moet je oppassen mt de styptic pen, zo je die gebruikt. Voor flink bloedende woden is die niet geschikt: gaat klonteren in de wond en kan dan lidtekens achterlaten, terwijl je juist zo'n mooie rechte snede maakt die onzichtbaar helen kan.

Raga was geloof ik een van de andere Yoga blokkades. Die kan je direct meenemen ;)

Een flinke hap in de rechterwang. Het bloeden stopt nu na een uurtje pas.

Jouw karma vanwege je leedvermaak met mijn opdracht :twisted:

Dan moet je oppassen mt de styptic pen, zo je die gebruikt. Voor flink bloedende wonden is die niet geschikt: gaat klonteren in de wond en kan dan lidtekens achterlaten, terwijl je juist zo'n mooie rechte snede maakt die onzichtbaar helen kan.

Inderdaad een belangrijke opmerking!